Gå til innhold

Spørsmål om laptop, amd+ati, crossfire


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig en ny laptop i utlandet, som forsåvidt er min første laptop noensinne, men er et par ting jeg ikke skjønner meg helt på.

 

Det er en Asus K43T, den har en AMD A6-3420 APU med innebygd (Ati) 6520, i tillegg er det også et HD 7670M skjermkort på denne.

 

Kjører jeg dette i crossfire som er standard så får jeg lavere ytelse en om jeg dropper dette (testet i 3dmark vantage og world of tanks)

 

Dropper jeg crossfire, så har jeg kun mulighet til å benytte meg av 6520-delen av maskinen.

 

Er det mulig å kjøre på kun 7670-kortet?

Det er vel raskere i seg selv, sammelignet mot 6520?

Hva er poenget med dette oppsettet om crossfire har dårligere ytelse en det dårligste kortet i denne maskinen?

 

Leonis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette såkaldte assymetrisk CrossFire-systemet til AMD, er dessverre fullt av problemer. Les om et lignende system her. Det er veldig avhengig av driver-support, det er kun Dx10 og Dx11-spill som støttes, det er plaget av micro-stuttering, og ja, i noen tilfeller får man et resultat som er verre enn om man bare brukte den innebygde chip'en.

 

Om du kan få til å bruke kun HD 7670M, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Dette såkaldte assymetrisk CrossFire-systemet til AMD, er dessverre fullt av problemer. Les om et lignende system her. Det er veldig avhengig av driver-support, det er kun Dx10 og Dx11-spill som støttes, det er plaget av micro-stuttering, og ja, i noen tilfeller får man et resultat som er verre enn om man bare brukte den innebygde chip'en.

 

Om du kan få til å bruke kun HD 7670M, vet jeg ikke.

 

Nyeste drivere er installert.

Ingen problemer med mictro-stuttering, så den er grei.

Bruker ikke 3dmark vantage dx10/11?

Nei vet ikke jeg, som jeg ser det så er det bortkastet med det ekstra 7670 kortet, håper jeg tar feil... Nyere/mer krevende spill som utnytter dx10/11 er som regel for krevende for denne maskinen uansett... Forslag til andre spill/tester jeg kan kjøre hvor kanskje crossfire får positivt utfall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...