Vege1994 Skrevet 5. juni 2012 Skrevet 5. juni 2012 Hei. min audi 80 1.8s starter ikke. den har startet et par ganger vis eg har holdt starteren i ca.30 sek (som overhodet ikke er bra!). men når jeg skrur ut pluggene etter å ha skiftet de, ser jeg at de er helt nedsotet etter å ha prøvd å starte. har og prøvd å ohm`e pluggledningene, og de viser ca.6 ohm, utenom en som ikke viste noe. noen som har et par forslag? Mvh Vegard Isdahl
Vege1994 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Skrevet 5. juni 2012 jada, det er det som er så rart at den har. men den soter seg bare nedigjen..
Vege1994 Skrevet 7. juni 2012 Forfatter Skrevet 7. juni 2012 det virker som om at bilen får for mye bensin, for nå starter den etter veldig my kinning, og deretter kubber den vis jeg gir gass.. noen som har forslag?
KVTL Skrevet 10. juni 2012 Skrevet 10. juni 2012 Er plugger svarte av sot (og tørre) så er det for fet bensinblanding. Siden du har en s regner jeg med at det er en forgasser. Da kan det være defekt flottør/ nåleventil. Også dårlig luftfilter kan gi slike plugger.
LiamH Skrevet 14. juni 2012 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Sot er ikke bare for fet bensinblanding, men også tegn på dårlig forbrenning/dårlig gnist/ for lite luft, som igjen vil sote ned pluggene siden normal bensin-tilførsel da vil bli for mye i forhold til den dårlige gnisten eller magre tilførselen av luft. Viste målingene av pluggledningene bare 6 ohm eller 6 kOhm? Hvis du ikke fikk avlesning på en pluggledning ved flere forsøk på en måling, så er det ofte et tegn på at den er defekt. Likevel er det lite sannsynelig at alle pluggledningene dine er defekte på en gang, så hvis alle pluggene soter like mye ville jeg sjekket andre ting først. Sjekk rotor og fordelerlokk og se om luftfilteret er tett. Mål også ledning mellom coil og fordelerlokk. Hvilken årsmodell er denne Audi'en? Endret 14. juni 2012 av LiamH
Vege1994 Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Skrevet 19. juni 2012 har snakket med en på lieco verksted, og han mente det var temp sensoren som måtte skiftes. kan dette være en årsak? tenker at den da får for mye bensin, altså fetere blanding, og dermed bare drukner. det er en 1989 modell fordelerlokk, rotor, coil og plugger er nytt
LiamH Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Hvis alt på tenningsanlegget er byttet og du har gnist, så ville jeg også muligens gått for ny temp-sensor. Jeg ville likevel kontrollert luftfilteret først, selv om dette må være potte tett for å fremkalle de symptomer du nevner. Er det forgasser på denne? Endret 19. juni 2012 av LiamH
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå