Gå til innhold

microsoft prøvar seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at microsoft IKKE gir ut noen spesifikasjoer på protokollen sin. Det betyr at alt må backtrackes. Det er jobb..:) men både trilian og gaim har sagt at de vil ha versjoner ute innen fristen som støtter den nye protokollen.. men det er et men med det. MS skal visst ha lisenser på de som lager applikasjoner som bruker protokollen deres.. Monopolistene slår til igjen..

 

Jeg sier.. gå over til Jabbere

 

Opensource IM protokoll som bruker xml.

 

Ptomania

 

Edit: huff..

Lenke til kommentar
Problemet er at microsoft IKKE gir ut noen spesifikasjoer på protokollen sin. Det betyr at alt må backtrackes. Det er jobb..:) men både trilian og gaim har sagt at de vil ha versjoner ute innen fristen som støtter den nye protokollen.. men det er et men med det. MS skal visst ha lisenser på de som lager applikasjoner som bruker protokollen deres.. Monopolistene slår til igjen..

 

Jeg sier.. gå over til Jabbere

 

Opensource IM protokoll som bruker xml.

 

Ptomania

 

Edit: huff..

Problemet er og blir: vi vil ikke få våre nybegynner venner over til andre program. De bruker "msn" de, programmet de fikk med "sin Windows".. For å ikke gro inne har jeg også noen venner/venninner som ikke er Linux nerder.

 

Men hadde vært herlig om jabber hadde blitt standarden :D Virker enkelt å lage en ny klient også, XML er tross alt laget for enkelheten.

Lenke til kommentar

Det alle glemmer er at du ikke trenger å ta farvel med MSN-vennene dine bare fordi du går over til Jabber. Enkelte Jabber-servere støtter såkalte transports, som gir deg tilgang til andre IM-tjenester som MSN, ICQ osv. Så du snakker Jabber med Jabber-serveren, og Jabber-serveren snakker MSN på vegne av deg. Hey presto.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe galt i at Microsoft gjør dette. Det er deres nettverk, og de må med det kunne få gjøre akkurat hva de vil. Hadde det vært en internasjonal standard, som de forsøkte å tukle med, hadde det vært noe annet.

 

Men her er det altså deres egen standard de ønsker å endre - se ei ikke bort fra saken også har sikkerhetsaspekter. Skal man absolutt benytte seg av akkurat MSN i Linux, foreslår jeg at man velger nettopp å bruke Windows eller Mac OS X, som man helst vil, innerst inne - eller aller helst, treffer folk personlig, i stedet for å tilbringe dagen foran en dataskjerm.

Lenke til kommentar
Ser ikke noe galt i at Microsoft gjør dette. Det er deres nettverk, og de må med det kunne få gjøre akkurat hva de vil. Hadde det vært en internasjonal standard, som de forsøkte å tukle med, hadde det vært noe annet.

 

Men her er det altså deres egen standard de ønsker å endre - se ei ikke bort fra saken også har sikkerhetsaspekter. Skal man absolutt benytte seg av akkurat MSN i Linux, foreslår jeg at man velger nettopp å bruke Windows eller Mac OS X, som man helst vil, innerst inne - eller aller helst, treffer folk personlig, i stedet for å tilbringe dagen foran en dataskjerm.

Gratulerer med post nr 100 ;)

 

Og, ja, du sier noe der.. ekte p2p er best :D Men kan du skjønne hvorfor vi blir sinte på MS når de bruker slike skitne metoder?

 

De hadde tenkt å gjøre dette helt fra starten av! Frekke folk! :grumpy: Få mange brukere for å så la det gå over.. Men jeg skal iallfall ikke bruke noe særlig IM på et år nå. Så det skal gå bra..

 

Åh, kan bruke Jabber til andre ting også. Så flott ;) Bør kanskje prøves da.. Når jeg kommer tilbake fra England :p

Lenke til kommentar

Gratulerer med post nr. 500! :D

 

Men det må da være mulig å finne ut hvordan MSN sier "hei jeg er msn" vha. (t)etereal ol. ?

Har noen andre merket den "buggen" i AMSN/GAIM (de jeg har testa) som gjør at det er komplett umulig å logge seg på (min) @msn.com konto? sikker på riktig passord, men den kommer å klager over feilet autentisering.

 

PS: irriterende! går ikke an å blocke den heller!!! :evil:

(17:59:24) [email protected]: Du bruker en versjon av Messenger som krever en sikkerhetsoppdatering umiddelbart. Gå til http://messenger.msn.no/Help/Upgrades.aspx for å fullføre oppdateringen.

 

lurer på om det virker? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...