Gå til innhold

Galaxy Nexus vs Xperia S?


Anbefalte innlegg

Vil ha meg ny mobil etter ca 2 år med HTC Desire. Vurderte lenge Galaxy SIII, men tror den blir litt i dyreste laget. Dermed sitter jeg igjen med disse to.

 

Beste pris er 3290,- og 3480 på hhv. Galaxy Nexus og Xperia S, altså prisforskjellen er ubetydelig.

 

Hvilken skal jeg velge? Hvilken har best batteritid?

 

Har det noe å si at Nexus kommer med 4.0 og Xperia kommer med 2.3?

Endret av oholles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter med samme problemstilling som deg, men jeg klarer ikke å bestemme meg... Uansett, her er noe som kanskje kan hjelpe deg på vei til ny mobil:

 

 

Samsung Galaxy Nexus VS. Sony Xperia S

 

Mål (BxHxD):

67,94 × 135,5 × 8,94 mm VS. 64 × 128 × 10,6 mm

Mao så er Nexus mye større enn Xperia, men samtidig større skjerm. En ting som er verdt å merke seg er at Xperia føles ganske tykk iforhold til Nexus, da Nexus har en bredere del og mye av den er mye tynnere. Men viktigste her er at Nexus er en stor telefon, hvor mange vil føle at det er vanskelig å nå toppen av skjermen uten å bruke to hender.

 

Vekt:

135 g VS. 144 g

Ikke så mye å si på vekten, men vil si at Xperia ligger bedre i hånden enn Nexus (mest fordi jeg ikke har så store hender)

 

Kamera:

5 megapiksler VS. 12,1 megapiksler

Ingenting å si på dette, Xperia knuser Nexus i kamera delen! Til og med egen kamera knapp på siden har Xperia.

 

Intern lagringsplass:

16gb VS. 32gb

Ingen av telefonene støtter minnebrikke, så dermed er du avhengig av den interne plassen på mobilen. Her vinner Xperia S, men 16 gb burde holde til det meste (hvis du ikke drasser med deg en haug av filmer på mobilen).

 

Prosessorhastighet:

1 200 MHz VS. 1 500 MHz

De har forskjellige prosessorer, men du vil neppe merke en forskjell på dem. Kanskje noe på store og krevende spill, men det er minimalt.

 

Batteri:

1 750 mAh VS. 1 750 mAh

Nå vet jeg ikke hvor lenge batteriene på Sony Xperia S er, men med variert bruk av Nexus må du belage deg på å ha en lader klar til natten.

 

Skjerm:

4,65 Tommer VS. 4,3 Tommer

Her er det alt etter hva du ønsker, liten eller stor. Men samtidig hvis du er kresen på at alt skal ha gode og klare farger, så burde du gå for Sony Xperia S, da denne har bare positive tilbakemeldinger på hvor god skjermen er. Nexus har derimot fått tilbakemeldinger om at skjermen virker litt svak, og ting har en tendens til å se "blass" ut. Men dette kommer helt an på hvor høy lysstyrke man velger å ha på. Begge skjermene er høy oppløst med HD skjermer, så ingenting å si på det (720x1280 piksler).

 

 

Alt i alt vil jeg si at det eneste som skiller dem er størrelsen på dem. Og det at Samsung Galaxy Nexus bruker et clean operativsystem, uten noe form for innspill fra Samsung. Sony Xperia S stiller med et operativsystem som de har endret mye på designet på, og mange vil si at Sony Xperia S er et godt valg hvis man er ny innenfor Android. Derimot hvis du har hatt en fot innenfor en stund og prøvd deg på noen rooting og custon roms så er det mange som lager dette til Samsung Galaxy Nexus, imens Sony er en telefon som hovedsaklig vil bli holdt oppdatert av Sony (Ice Cream Sandwich som er rett rundt hjørnet).

 

Hvis du skulle finne ut at du vil bruke litt mer penger på mobil, så har du alltids HTC One S, som er en liten grad bedre enn disse i hardware. Og ikke er en av de største mobilene, men samtidig så er hver av telefonene sterke på hver sin side! Eller hvis du vil ha en telefon som har et godt batteri så kan du se på Motorola Razr Maxx, denne er veldig god på batteri, men det koster også litt ekstra.

 

Sony Xperia S: Kamera, Brukervenlighet

Samsung Galaxy Nexus: Clean Operativsystem, Stor skjerm, Gode muligheter for costum Roms

HTC One S: God hardware, Brukervenlig, Føles og ser liten ut, og er jevt god over.

 

 

Skulle jeg ha valgt selv, så ville jeg kanskje havnet på en Sony Xperia S, da jeg liker at ting fungerer og vet at produsenten holder telefonen min oppdatert. + at den har fått mye tilbakemeldinger på at den er lett å navigere i. Men mulig jeg strekker meg opp noen kr så jeg kan kjøpe HTC One S, siden jeg må like hvordan telefonen min ser ut og føles når jeg skal beholde den en stund fremover.

 

Lykke til! =)

 

 

Edit: Hvis du bruker telefonen til å ringe mye, så er Sony Xperia S veldig god på samtalekvalitet begge veier!

Endret av BSn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...