Gå til innhold

[Løst] Tror jeg har kjøpt feil CPU


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig begynt å oppgradere en gammel maskin. Det første å montere var hovedkort, og det gikk supert. Men så kom det til CPU'en. Her blir jeg veldig i tvil om jeg har kjøpt feil. CPU'en er nemlig mye mindre enn sokkelen. Det er en Intel Core i5 2300 for LGA 1155 sokkel jeg har kjøpt. Hovedkortet som er et Asrock X79 Extreme 4-M ser ut til å ha en sokkel av typen LGA2011. Vil CPU'en likevel fungere i enn LGA 2011 sokkel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal maskinen brukes til? Jeg tenker at det nok vil bli billigere å gå andre veien, altså å bytte hovedkort og ikke CPU, men det kommer litt an på bruksområdet for maskinen.

 

-Deluze

Nettop, en i7 cpu med 2011 socket er i en annen pris og ytelse klasse en i5.

Husk også at 2011 bruker quad minne, dvs 4 like ram brikker.

Lenke til kommentar

For å utdype det jeg mener:

 

Med mindre du har behov for kraftig workstation/server er LGA1155 et bedre (og billigere) valg.

 

Hvis bruken er "normal" PC-bruk (dvs. kontorprogrammer, spill, nettsurfing, redigere familiebildene m.m.) er en LGA2011 rigg unødvendig.

 

 

-Deluze

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den funker kanon bra. Og 1066MHz minne funker bra.

Takk for svar! Da er det nok bare å kjøpe den! Litt surt at over 1500 Kroner ble mistet på feilkjøp :hrm:

Benytt angrefrist, eller videreselg den. Burde kunne få en grei pris om du kan selge den tilnærmet ubrukt og med kjøpskvittering.

Lenke til kommentar

Den funker kanon bra. Og 1066MHz minne funker bra.

Takk for svar! Da er det nok bare å kjøpe den! Litt surt at over 1500 Kroner ble mistet på feilkjøp :hrm:

Benytt angrefrist, eller videreselg den. Burde kunne få en grei pris om du kan selge den tilnærmet ubrukt og med kjøpskvittering.

Ja eller legg den tilsalgs på bruktsiden her da. (bare du ikke har prøvd å tilpasse den da hehe)

Lenke til kommentar

Husker da jeg kjøpte meg en EL-kjøp ferdig maskin som skulle være kanonbra til alle spill (sommeren 2010). Klarte ikke å dra CS engang. Så klemte jeg ivei å kjøpte ett nytt skjermkort ,HD 5770, Uten å tenke på om det passet eller ikke. Måtte dermed ha ny strømforsyning, da den ikke hadde noen 6pins. Også måtte jeg ha nytt HK, også prosessor, derav minne, kabinett, harddisk +++ Endte med en liten oppgradering som jeg hadde beregnet til 1000kr, økte til 13.500,- og en crap stasjonær ved siden av til 6990

Endret av Anderspr0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...