Gå til innhold

Hva kan jeg vente å selge mitt 400D for?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sommerferien nærmer seg og jeg tenkte å oppgradere mitt speilrefleks før jeg reiser tvers over USA i bil.

 

Min tanke var å anskaffe et 600D men lurte på om jeg kanskje kunne gjøre affæren litt snillere på lommeboka ved å selge mitt pent brukte 400D. Sitter en kit 18-55 linse på kameraet. Som sagt pent brukt og fungerer som da det var nytt. Har ikke orginal forpakning, men har tatt vare på instruksjonmanualen.

 

Etter å ha sett litt rundt på finn ser jeg 400 annonsert for alt fra 1200 til 3000 kroner så har ingen aning om hva mitt er verdt. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ustabilisert 18-55 er nærmest verdiløs. Personlig ville jeg ikke så mye som spandert en halvliter i bytte. Et 400D med en 18-55 ville jeg ikke forlangt mer enn 1500 kroner for, og 1200 er en mer realistisk pris. Var jeg deg ville jeg vurdert å gå ned til 1000 dersom det var viktig å bli kvitt kameraet raskt.

 

Det jeg nok heller ville gjort om jeg var deg, er å beholde kameraet som reserve og evt spare penger ved å kjøpe et brukt 600D i stedet. Det er ikike lenge siden jeg så 600D med 18-55 Is for både 3000 og 3500 kroner. Følg med i denne tråden om du har litt tid på deg.

Lenke til kommentar

Har hatt en 400D (bare huset) ute på finn.no og foto.no i ca. to måneder nå, fikk endelig solgt den for en liten tusenlapp. Mulig at 1200kr kan være en grei pris om objektivet følger med, eventuelt noe rask som minnekort eller kamerabag. Det er tross alt et helt kurant kamera for unger eller folk som vil begynne i det små.

 

For å si det sånn, om du finner gamle annonser av kamerahus eller objektiv, så tyder det på at prisen kanskje var litt optimistisk.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Å kjøpe nytt brukt var noe jeg ikke har tenkt over, får speide litt på finn de neste dagene.

 

Etter min erfaring så finner du de mest useriøse selgerne på finn. Her er det mange som selger og som overhodet ikke har kunnskaper om hva utstyret er verdt.

 

Gjør som Nautica sier, sjekk også foto.no sitt bruktmarked. Her er prisingen og kunnskapene ofte litt mer realistiske. Selv om du også her bør være oppmerksom.

Endret av to88he
Lenke til kommentar

Hei, solgte mitt 450D 18-55 IS kit med orginal emballasje, minnekort (2gb), bæreveske, og to batterier for ett par måneder siden. Dette fikk jeg rett i underkant av 2500 for.

 

I ditt tilfelle vil jeg påstå at en pris rundt tusenlappen er ett greit utgangspunkt, jeg ville ihvertfall ikke betalt noe mer selv skulle jeg kjøpt ett brukt kamera.

 

Jeg gikk også over til 600D og kan ikke si meg annet enn storfornøyd.

ett tips der kan være å kutte ut kitobjektiv, kjøp heller med canons velkjente 50mm F1.8 for ca 800kr. For mitt eget vedkommende har jeg nesten ikke brukt kitlinsa..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gikk også over til 600D og kan ikke si meg annet enn storfornøyd.

ett tips der kan være å kutte ut kitobjektiv, kjøp heller med canons velkjente 50mm F1.8 for ca 800kr. For mitt eget vedkommende har jeg nesten ikke brukt kitlinsa..

 

Planen er å oppgradere til 600D før jeg reiser, men blir til at jeg kun kjøper huset. Kjøpte i dag et Sigma 17-70mm F2.8 - 4 objektiv jeg så langt er storfornøyd med. Men tenker jeg skal supplere med Canons 50mm F1.8 i tillegg, hører jo bare bra ting om det objektivet.

Lenke til kommentar

Jeg gikk også over til 600D og kan ikke si meg annet enn storfornøyd.

ett tips der kan være å kutte ut kitobjektiv, kjøp heller med canons velkjente 50mm F1.8 for ca 800kr. For mitt eget vedkommende har jeg nesten ikke brukt kitlinsa..

 

Planen er å oppgradere til 600D før jeg reiser, men blir til at jeg kun kjøper huset. Kjøpte i dag et Sigma 17-70mm F2.8 - 4 objektiv jeg så langt er storfornøyd med. Men tenker jeg skal supplere med Canons 50mm F1.8 i tillegg, hører jo bare bra ting om det objektivet.

 

Det hørtes ut som en bra plan:)

Lykke til og god tur:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...