Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Informasjon om privatisteksamen


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurderer å ta opp to fag fra videregående. Siden jeg ikke fant noe bra svar på nettet, spør jeg her.

 

Jeg har 4 i fysikk 2 i standpunkt og i muntlig eksamen. Hvis jeg tar opp den muntlige eksamenen og får f.eks. 6, hvilke karakterer sitter jeg da igjen med? Blir alle karakterene strøket til fordel for den nye?

 

Kan jeg ta eksamen i et annet fag jeg aldri har hatt før(f.eks. P-matte) uten å ta opp faget på kveldstid?

 

Jeg er ferdig med videregående skole og bor i dag i Trondheim.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener å huske at du må ta opp både muntlig og skriftlig når du tar opp fysikk 2, og at du da får begge karakterene på vitnemålet.

 

Du kan ta opp fag som du ikke har hatt undervisning i, men det er regler for hvilke fag du kan føre på samme vitnemål. Du kan for eksempel ikke ha T og P-matematikk på samme vitnemål, og heller ikke R og S-matematikk på samme vitnemål.

Lenke til kommentar

Du kan søke på bybroen. En privat vgs i trondheim. koster bare en brøkdel av det sonans koster. nesten utelukkende deltidselever på skolen :) det går det fint an å ta nye fag. men som nypis sier så finnes det regler for hvilke kombinasjoner du kan ha :)

Lenke til kommentar

Så det er ikke mulighet for meg å ta kun eksamen(muntlig), men at jeg må ta opp faget igjen og gå på skole?

 

Åja det var det du mente. Hvis du tar opp FY2 så er jeg ganske sikker på at alle karakterene vil bli strøket til fordel for den ja! Men mulig du må ha både en skriftlig og en muntlig. Er ikke helt sikker på dette altså. Det lureste er kanskje å ringe privatistkontoret:)

Lenke til kommentar

Du må ta opp skriftlig og muntlig. Karakterene du får på disse erstatter de(n) du har på vitnemålet fra før, hvis det forbedrer snittet ditt. Du må ikke gå på privatskole for å ta opp fag, det går helt fint uten undervisning (men selvsagt noe mer krevende).

Endret av Sagan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...