trettifire Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 Ladies and gents, Kan noen fortelle meg hvor det står at det er forbudt å fyre bål i skog og mark fra 15. april til 15. september?
Cerwell Skrevet 1. juni 2012 Skrevet 1. juni 2012 Det styres regionalt. Her er ett eksempel: http://www.nrbr.no/ForskriftBrenning.asp
trettifire Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Skrevet 1. juni 2012 Takk. Fant en forskrift fra kommunen vedrørende dette. Det er visst en vanlig feiloppfatning at friluftsloven regulerer dette. I min kommune er det ikke noe forbud mot bålbrenning i sommerhalvåret.
M98kF1 Skrevet 2. juni 2012 Skrevet 2. juni 2012 [...]forbudt å fyre bål i skog og mark fra 15. april til 15. september? Det er også veldig få steder det er bålforbud i "skog og mark" (som ville bety bålforbud "over alt"), det riktige er "skogmark". Så det er stort sett lov å brenne bål på snaufjell, strender (men ikke på bart fjell), myrer osv.
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. juni 2012 Skrevet 2. juni 2012 Takk. Fant en forskrift fra kommunen vedrørende dette. Det er visst en vanlig feiloppfatning at friluftsloven regulerer dette. I min kommune er det ikke noe forbud mot bålbrenning i sommerhalvåret. Hvilken kommune bor du i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå