Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dårlig radiomottak på Audi A4 03 Modell


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har over lengre tid slitt med dårlig radiomottak i bilen, en Audi A4 Sedan, 2003 modell.

 

Problemet er at jeg sjeldent får inn andre radio kanaler enn Radio Norge. Kjører jeg hjemmefra (som ligger greit høyt) får jeg inn det meste, F. eks The Beat og Radio 1. Men straks jeg kjører nedover eller i litt fart så er det bare å bytte over til CD da det blir mer skurring enn noe annet.

 

Har hatt den inne hos Audi å ba dem se på Antenneforsterkeren, de sa at den fungerte som den skulle og at det å bytte den ikke var noen vits.

 

Hadde den så i dag inne hos Oslo Bilstereo og de fant heller ikke ut hva som kunne være feil. De surra litt i bakruta hvor antenna sitter, men ingen forbedring etter det. De foreslo at det kan være noe galt med bakruta?

 

Både avspiller og antenneforsterker er originalt.

 

Så er derfor litt blank..Er det noen som har noen tips eller erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Tusen takk for svar begge to!

 

Hvordan sjekker jeg jordingen? Er det bare å forsikre meg om at den sitter fast i noe metallisk?

 

Jeg har ikke mulighet til å ta ut spilleren, da jeg ikke har de to nøkklene.

 

Motstanden sjekker de på Audi og fikk riktige verdier.

Lenke til kommentar

Hadde noe lignende problem med en '99 A6 Avant. Skiftet antennepisk på taket, antenneforsterker, fikk sjekket motstand etc. men ingenting hjalp. Ikke før jeg installerte en annen radio, den hadde en bedre mottaker (tuner). Fikk litt intrykk av at det var et kjent problem men at de (verkstedet) ikke hadde noe godt svar på hvorfor det var så dårlig mottak.

 

Siden du tydeligvis har antennen i et av vinduene bak blir det jo ikke helt likt men radioen var altså løsningen for meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...