Gå til innhold

[Løst] Telle table rows


Gjest Slettet+512

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+512

Hei, det jeg lurer på er hvordan man kan med php telle hvor mange rows det er i 'tr' i en simple table slik som

 

<table>
<tr id="hei">
<td>hei</td>
<td>hei</td>
<td>hei</td>
</tr>

 

Jeg har søkt på google uten å funnet noe svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+512

Du genrerer tabeller som oftest med PHP, og da har du bare en telle-variabel som øker med en hver gang du lar løkken starte på ny rad.

Men du vet ikke hvordan jeg gjør dette?

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig du er ute etter? En <tr> _er_ en rad... Det er ikke flere rader inne i en <tr>. Det er flere kolonner i en rad (<td>).

 

Så er det kolonner eller rader du skal telle?

 

Som nevnt over så er det ganske nærliggende å tro at du har generert denne tabellen fra php. Da har du i tilfelle en array eller noe som du kan telle på.

 

Hvis ikke må du på en eller annen måte få tak i html-teksten for tabellen, og telle hvor mange ganger "<tr>" gjentas. Da har du antall rader.

 

-C-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

Hva er det egentlig du er ute etter? En <tr> _er_ en rad... Det er ikke flere rader inne i en <tr>. Det er flere kolonner i en rad (<td>).

 

Så er det kolonner eller rader du skal telle?

 

Som nevnt over så er det ganske nærliggende å tro at du har generert denne tabellen fra php. Da har du i tilfelle en array eller noe som du kan telle på.

 

Hvis ikke må du på en eller annen måte få tak i html-teksten for tabellen, og telle hvor mange ganger "<tr>" gjentas. Da har du antall rader.

 

-C-

Du har rett den er generert i php denne php koden

foreach($comments->entry as $comment)
{
if ($counter <= $limit)
{

Hvis du fikk noe ut av den, og for å få det helt klart hva jeg skal ha ser jeg det. Det jeg vil ha er noen som kan telle, eller finne ut av hva tallet til venstre er(nederste tallet). De tallene til venstre er gjort slik at tallet blir høyere og høyere for hver gang den blir gjentatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

Ta en titt her.

 

Sett f.eks ++$y i foreach loopen din.

Også echo ut $y etter loopen. Da vil det vise hvor mange rader det er. Hvis det er database-info du henter kan du også gjøre det samme med en spørring/funksjon.

Takk dette virket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...