Slonken Skrevet 31. august 2003 Skrevet 31. august 2003 Skulle blåse ren en pc for støv med pressluft på boks, plutselig kommer det en sprut med iskald flytende veske rett på hovedkortet! (pc sto på) Pc låste seg og alle pci sokkelene ble ødelagt, pc låser seg den dag idag om jeg setter inn pci kort. Skummelt!
Zeph Skrevet 31. august 2003 Skrevet 31. august 2003 Eg hadde maskina på og skulle ta ut ein slik metall-beskyttelse som er på utgangen bak på maskina der PCI kort kommer ut. Og klarte selvsagt å miste denne saken ned på hovedkortet, så kom det ein liten gnist (det blei kontakt mellom 2 loddinger) og skjermen lyste opp i alle regnbuens farger. Eg røska ut power ledningen og venta noen sekunder....(nervøs som ******), så satte eg i igjen og starta opp....den har virka 100% siden den gang, men eg fikler aldri med metall inni (skruer, skrujern osv) igjen med maskina på.
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 31. august 2003 Skrevet 31. august 2003 jeg satt å renska litt i kabinettet mens jeg så på mtv video music hit awards sist torsdag, var jo ekstremt med pauser så jeg måtte ha noe å gjøre på klokken 3-4 om natta. uansett, jeg rensket kabinettet skikkelig, ryddet opp i ledningene osv, så etter mtv showet så skal jeg gå ned trappa med kabinettet for å sette maskinen på plass..selvfølgelig har jeg glemt å skru fast skuffen til hovedkortet som kan trekkes ut (lian li pc6099b kabinett) jeg mister festet på kabinettet når jeg er på vei ned trappen, noe som resulterte i at jeg måtte forandre vinkelen jeg holdt det i, svosj, så datt brettet med hovedkortet ut, takk og lov for at jeg var komt såpass langt ned i trappa at det ikke endte mer alvorlig enn et lite hakk i parketten.. utstyret funker fint fortsatt, selv om jeg har opplevd et par bluescreens ekstra. (jeg er bare så sinnsykt glad for at harddisken samt resten av ide kablene ikke var festet, da hadde vel brettet først falt et lite stykke, så hadde ide kablene til cdrom og brenner holdt det i lufta, så hadde hddn smasha et eller annet på hovedkortet..) utenom det så har vi jo den gangen jeg ikke sjekket at cpu var skikkelig nedi, når jeg da brøyt kjøleren på plass så oppstod det videre komplikasjoner, heldigvis kun noen bøyde pins som fort ble rettet opp. har jo også den gangen jeg skulle ordne med temp måler som skulle vise temperaturen på cpu, når jeg skulle ordne med lederen til cpu så måtte jeg jo løfte av kjøleren.. når jeg så løfter den av (var liksom vanskelig å få av denne gangen) så ser jeg til min gigantiske overraskelse at cpu faktisk er BORTE! fikk sjokk når jeg så under kjøleren, cpuen hang klistra fast.
Arve Systad Skrevet 31. august 2003 Skrevet 31. august 2003 Føkka en prosessor (Duron 700), samt et skjermkort (Ti4600). Var ganske surt begge deler igrunn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå