Gå til innhold

[Løst] Ny kraftig PC, Gaming og HD-video og bilde redigering! :)


Anbefalte innlegg

Ett nytt spørsmål,

Hva er forskjellen mellom disse Win7 OS ?

 

-Windows 7 Ultimate 64bit

-Windows 7 Professional 64bit

Windows 7 Home Premium

 

Asus versjonen er overklokket, men Sapphire HD 7850 er ett mye bedre kjøp.

Hmm, kan du begrunne hva som er bedre med den?

pris? ytelse? stillhet eller noe slikt ? :p

 

Gå for home du, det er ikke noe serlig speiselt med Pro og Ultimate

Pro er et versjon av windows som er mer egnet til arbeid og sånt, f.eks kontor arbeid. Så vid jeg vet så har Pro og Ultimate noe som heter XP mode, de vil si at d kan få kjørt programer som ikke funger på Windows 7 men Xp. da kjører man på måte programet sån det man gjør på Windows Xp men det er sjelden å måte på programer som er sån. Ultimate kan skifte opp til 35 andre språk, f.eks Du kan ha alt på norsk den eine dagen og så den andre har du på engelsk versjon igjen. Her kan du sammenligne de tre versjonen: http://windows.micro...roducts/compare

 

Men gå for Home, de andre versjonene er ikke verd de esktra kostnadene.

 

Hmmm.. Savner å spille sims 2, må ha xp OS for det :p

Ja, er helt eni at home må vær den beste til min bruk og mest for pengene :)

 

Du trenger ikke XP modus for å kjøre Sims, Jeg har teste en HAUG AV PC SPILL som kom ut da XP var det nyeste OS som funger kjempe bra på Windows 7! XP modus er mere for programer, ingen spill krever dette!

Hmmm, det va rart. Jeg får ikke tilmå insalere sims 2 på bærbaren min, får bare tilbakemelding at det er ikke kompliabelt, (veit ikke heeeelt kordan det skreves..)

Ka slags bærbar pc har d da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett nytt spørsmål,

Hva er forskjellen mellom disse Win7 OS ?

 

-Windows 7 Ultimate 64bit

-Windows 7 Professional 64bit

Windows 7 Home Premium

 

Asus versjonen er overklokket, men Sapphire HD 7850 er ett mye bedre kjøp.

Hmm, kan du begrunne hva som er bedre med den?

pris? ytelse? stillhet eller noe slikt ? :p

 

Gå for home du, det er ikke noe serlig speiselt med Pro og Ultimate

Pro er et versjon av windows som er mer egnet til arbeid og sånt, f.eks kontor arbeid. Så vid jeg vet så har Pro og Ultimate noe som heter XP mode, de vil si at d kan få kjørt programer som ikke funger på Windows 7 men Xp. da kjører man på måte programet sån det man gjør på Windows Xp men det er sjelden å måte på programer som er sån. Ultimate kan skifte opp til 35 andre språk, f.eks Du kan ha alt på norsk den eine dagen og så den andre har du på engelsk versjon igjen. Her kan du sammenligne de tre versjonen: http://windows.micro...roducts/compare

 

Men gå for Home, de andre versjonene er ikke verd de esktra kostnadene.

 

Hmmm.. Savner å spille sims 2, må ha xp OS for det :p

Ja, er helt eni at home må vær den beste til min bruk og mest for pengene :)

 

Du trenger ikke XP modus for å kjøre Sims, Jeg har teste en HAUG AV PC SPILL som kom ut da XP var det nyeste OS som funger kjempe bra på Windows 7! XP modus er mere for programer, ingen spill krever dette!

Hmmm, det va rart. Jeg får ikke tilmå insalere sims 2 på bærbaren min, får bare tilbakemelding at det er ikke kompliabelt, (veit ikke heeeelt kordan det skreves..)

Ka slags bærbar pc har d da?

Æ har HP pavilion g6 og home premium.

Lenke til kommentar

Syntes valg av CPU virker noe bakovervendt i forhold til en av hovedbruksområdene for trådstarter. Effekten av Intel Quick Sync vil være veldig merkbar med en 3770k i stedet for 2700k selv om integrert grafikk kanskje ikke være i bruk. Bør ikke dette tas i betraktning hvis video også er i fokus? Når det gjelder spill er 2700k eller 3770k uten forskjell, og overklokket vil det heller ikke skille mye under bruk. Jeg ville ikke hoppet på en eldre prosessor og hovedkort med begrenset funksjonalitet i forhold til hva man får med Z77-hovedkort og 3770k. Quick Sync og Smart Response Technology med caching av OS-disk via en SSD er også klare fordeler med nyere prosessor.

Så, hva er lurt å se etter på hovedkort? Jeg har null snøring på hovedkort og tar egenli det som e billigst men det e vell dårligere for bruk og til andre bruk?

Lenke til kommentar

Kjøp et hovedkort som støtter de funksjonene du trenger, alle Z77-kort støtter Quick Sync. De aller fleste støtter også den mengden ram du vil trenge i maskinens levetid, men det som skiller dem er andre funksjoner, EFI-bios og andre funksjoner. For deg vil det være greit å velge etter lommeboken.

Lenke til kommentar

Jeg tenker meg kansje å endre litt i planene ! :p

jeg fikk lyst til å prøve bygge datamaksin selv! og kan dere lage noe lister eller noe forslag?

 

- Det som jeg trenger er kabinett

-jeg vil ha i7

- jeg vil ha GTX serien på grafikk kort

- 8GB ram

- Tastatur, Mus

- SSD 120Gb

- HDD 500 GB - 1 TB

og til sammen kan det være 11 000 tusen, litt over eller under gjør ingen ting! :) men beste av beste! :)

 

takker for alle forslag og tilbake melding ;)

 

EDIT: og et tråløst nettverk kort og Windows 7 home OS ;)

Endret av sprintball96
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller droppet ssd, og heller kjøpt et SKIKKELIG skjermkort. ssd er noe man bare kan sette inn senere hvis du syntes det trengs.

 

ssd er å anbefale, men hvis du heller legger 1000kr ekstra i skjermkort, kan du få GANSKE mye bedre ytelse

 

 

For å sette ting litt i perspektiv: http://www.hardware.no/artikler/amd-radeon-hd-7850-og-hd-7870/107018/5

Endret av gallsman
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller droppet ssd, og heller kjøpt et SKIKKELIG skjermkort. ssd er noe man bare kan sette inn senere hvis du syntes det trengs.

 

ssd er å anbefale, men hvis du heller legger 1000kr ekstra i skjermkort, kan du få GANSKE mye bedre ytelse

 

 

For å sette ting litt i perspektiv: http://www.hardware.no/artikler/amd-radeon-hd-7850-og-hd-7870/107018/5

 

Hmm, men jeg trenger heller ikke noe Sikkelig Skjermkort. Det er noe på Minecraft, Portal 2 og Skyrim og slik ! :) men SSD kort går ann å vente, det er jo bare at det er raskere? og nå har jeg god tid i livet mitt så :p hehe

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller droppet ssd, og heller kjøpt et SKIKKELIG skjermkort. ssd er noe man bare kan sette inn senere hvis du syntes det trengs.

 

ssd er å anbefale, men hvis du heller legger 1000kr ekstra i skjermkort, kan du få GANSKE mye bedre ytelse

 

 

For å sette ting litt i perspektiv: http://www.hardware.no/artikler/amd-radeon-hd-7850-og-hd-7870/107018/5

 

Hmm, men jeg trenger heller ikke noe Sikkelig Skjermkort. Det er noe på Minecraft, Portal 2 og Skyrim og slik ! :) men SSD kort går ann å vente, det er jo bare at det er raskere? og nå har jeg god tid i livet mitt så :p hehe

 

Ville heller brukt penga på SSDen jeg, kan jo spare noe og kjøpe en Samsung 830 på 128GB som koster 850kr. Heller lagring som er 10 ganger raskere en grafikk som er 20% kraftigere. Du kan endre til HD 7850 og få en god ytelsesboost da (koster vel ikke mer enn 100kr ekstra)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller droppet ssd, og heller kjøpt et SKIKKELIG skjermkort. ssd er noe man bare kan sette inn senere hvis du syntes det trengs.

 

ssd er å anbefale, men hvis du heller legger 1000kr ekstra i skjermkort, kan du få GANSKE mye bedre ytelse

 

 

For å sette ting litt i perspektiv: http://www.hardware.no/artikler/amd-radeon-hd-7850-og-hd-7870/107018/5

 

Hmm, men jeg trenger heller ikke noe Sikkelig Skjermkort. Det er noe på Minecraft, Portal 2 og Skyrim og slik ! :) men SSD kort går ann å vente, det er jo bare at det er raskere? og nå har jeg god tid i livet mitt så :p hehe

 

Ville heller brukt penga på SSDen jeg, kan jo spare noe og kjøpe en Samsung 830 på 128GB som koster 850kr. Heller lagring som er 10 ganger raskere en grafikk som er 20% kraftigere. Du kan endre til HD 7850 og få en god ytelsesboost da (koster vel ikke mer enn 100kr ekstra)

 

Okei, men hvilke av de liste ville eller likte du best, hvis jeg byttet ut SSD disken og Kansje HD 7850.

Men ville alt passe? og er det noe deler som jeg mangler eller er lurt å kjøpe? :)

Lenke til kommentar

Nå ser jeg på Dustin.no lista di;

 

Du må huske optisk drev hvis du ikke har det fra før (CD/DVD spiller/brenner)

 

Du klarer deg like godt med en Seagate barracuda 1TB som koster mye mindre.

 

Samsung 830 128GB koster 850kr og er en bedre SSD.

 

Cooler master er ikke så veldig gode på strømforsyninger, se heller på NZXT Hale 90 og Seasonic X.

 

Sapphire HD 7850 er ett bedre grafikkort til 100kr mer.

Lenke til kommentar

Nå ser jeg på Dustin.no lista di;

 

Du må huske optisk drev hvis du ikke har det fra før (CD/DVD spiller/brenner)

 

Du klarer deg like godt med en Seagate barracuda 1TB som koster mye mindre.

 

Samsung 830 128GB koster 850kr og er en bedre SSD.

 

Cooler master er ikke så veldig gode på strømforsyninger, se heller på NZXT Hale 90 og Seasonic X.

 

Sapphire HD 7850 er ett bedre grafikkort til 100kr mer.

 

Okei, jeg tenker meg at jeg ikke trenger meg til DVD/bluray, Cd leser..

Jeg har Ps3 som tv-underhholding til film og slik. også har jeg 2 andre bærbare jeg kan bruke cd til ^^

 

ellers så har faren min en en gammel eller en xp modell stasjonær som jeg kan ta i fra. han bruker ikke stasjonæren lenger! :)

 

men på Strømforsyning, hvor mye watt tenker du det jeg trenger? holder det med 500w? jeg har tenkt først å bruke 32" tv min som dataskjerm!

Endret av sprintball96
Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal ha flere skjermkort holder 500W

 

Flotterst! :w00t:

 

Jeg har aldri bygget pc før, men vet at dere har sakt det er kjeme enkelt, artig og det er masse vidoer i youtube. Men det som med meg er at jeg hører litt drålig også er det engelsk som jeg er rett ikke god på. er det sånn i videoer kan jeg bare se hva jeg skal gjøre eller er det også lurt høre forklaringen og ovs?? såfall vet dere om noe norske videoer om sån?

Takk takk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...