Gå til innhold

Bra og billig abonnement for databruk (iPhone)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har vært så heldig at jeg skal få en iPhone 4S snart. Det jeg lurer på er om det finnes et abonnement som koster 100-200,- kr i måneden og som heller ikke koster ekstremt mye etter 1 år i bruk.

Har for tiden Telenor FriFamilie, men dette blir veldig dyrt når jeg surfer, fordi jeg tror ikke at abonnementet er tilpasset til surfing og data-trafikk.

 

Mine krav er at det skal være innenfor en grei pris i måneden (og totalt), men at jeg får brukt internett en del. Hvor mye MB/GB er jeg usikker på.

Jeg kan overdrive og si at jeg kommer til å bruke internett på mobilen i underkant av 1 time hver dag (Men sannsyneligvis vil det bli rundt 15-30min hvis det er nødvendig).

 

 

Jeg er egentlig åpen for alle operatører, så lenge den er anbefalt :)

 

På forhånd takk!

- Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/produkt/apple-iphone-4s-16gb-med-abonnement-151632

Er dette til noe hjelp?

 

 

https://nettbutikk.telenor.no/mobil/appleiphone4s16gb#endreabonnement

Her kan det bli "Komplett M" eller "Komplett S"

 

https://shop.netcom.no/mobil/apple/iphone-4s-nc-16gb-sort-moobi

NetCom viser seg å være endel billigere enn Telenor i både totalpris og månedsavgift.

 

 

Noen forslag? :)

Lenke til kommentar

Spørs hvor mange ringerminutter/sms (og data) du vil ha inkludert.

 

Noen eksempler:

 

Chess iTouch gir 1GB i måneden for 89,-, men ingen ringetid eller sms inkludert.

 

Chess SjakkMatt gir 500minutter/500sms/500MB måneden for 199,- og fri bruk av data (5GB i praksis) for 149,- ekstra.

 

TalkMore Tale gir 3000 minutter, 2000sms og 1000mb data for 349,- med tanke på at du linket Komplett L. TalkMore har også et 500/500/500 abbo. for 199,-.

 

OneCall har også Folkepakka med 500/500/500 for 199,- og en Datavariant med 4GB data for 349,-.

 

Dette er uten telefon inkludert, så det kommer ekstra. Chess og OneCall selger telefoner med avbetaling, mens TalkMore selger ikke telefoner i det hele tatt.

 

Du bør også tenke på hvilket nett some brukes, da det blir litt ekstra viktig hvis du blir heftig bruker av data. Chess bruker NetCom sitt mobilnett. TalkMore bruker Telenor. OneCall bruker Telenor, men kan også bruke Network Norway sitt nett de steder det er utbygget. Hva som er best for deg kommer an på hvor du bor og hvilken dekning de har der.

 

 

Edit: Forbaska tastatur.

Endret av tiefling
Lenke til kommentar

Spørs hvor mange ringerminutter/sms (og data) du vil ha inkludert.

 

Noen eksempler:

 

Chess iTouch gir 1GB i måneden for 89,-, men ingen ringetid eller sms inkludert.

 

Chess SjakkMatt gir 500minutter/500sms/500MB måneden for 199,- og fri bruk av data (5GB i praksis) for 149,- ekstra.

 

TalkMore Tale gir 3000 minutter, 2000sms og 1000mb data for 349,- med tanke på at du linket Komplett L. TalkMore har også et 500/500/500 abbo. for 199,-.

 

OneCall har også Folkepakka med 500/500/500 for 199,- og en Datavariant med 4GB data for 349,-.

 

Dette er uten telefon inkludert, så det kommer ekstra. Chess og OneCall selger telefoner med avbetaling, mens TalkMore selger ikke telefoner i det hele tatt.

 

Du bør også tenke på hvilket nett some brukes, da det blir litt ekstra viktig hvis du blir heftig bruker av data. Chess bruker NetCom sitt mobilnett. TalkMore bruker Telenor. OneCall bruker Telenor, men kan også bruke Network Norway sitt nett de steder det er utbygget. Hva som er best for deg kommer an på hvor du bor og hvilken dekning de har der.

 

 

Edit: Forbaska tastatur.

 

Tusen takk for svar! :) Jeg håper på å finne noe til 250,- i måneden, fordi det er maximum pris for meg.

Lenke til kommentar

Chess SjakkMatt til 200 virker veldig greit! 500MB virker som en del. Men la oss si at jeg er på internett, laster ned noen apps og til sammen bruker telefonen i 15-30min MAN-FRE, vil det være nok å bestille dette abonnementet?

Lenke til kommentar

Siden du har Telenor i dag vil jeg anbefale å sjekke ut Djuice også. Du kan selv bytte til Djuice-abonnement på mine sider uten å bytte sim-kort.

 

Djuice har alt-i-ett abonnement som ligner Sjakk Matt, men har ikke inkluderte mms. Hvis du ikke trenger inkluderte min/sms/mms kan kanskje Djuice simply med en datapakke (f.eks. 1 GB til 99 kr) være noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden du har Telenor i dag vil jeg anbefale å sjekke ut Djuice også. Du kan selv bytte til Djuice-abonnement på mine sider uten å bytte sim-kort.

 

Djuice har alt-i-ett abonnement som ligner Sjakk Matt, men har ikke inkluderte mms. Hvis du ikke trenger inkluderte min/sms/mms kan kanskje Djuice simply med en datapakke (f.eks. 1 GB til 99 kr) være noe?

 

Jeg skal sjekke Djuice nå! :)

Lenke til kommentar

Dette Netcom fastpris medium+ med Spotify, du kan bruke Spotify på PCen også da? Altså, du har en konto/bruker som du har både på mobil og PC?

 

Er litt noob på området :) Har tenkt å gå til anskaffelse av Spotify uansett, så det hadde jo vært kjekt og kombinert det med en nytt abonnement i tillegg. Virker jo som et bra tilbud :)

Lenke til kommentar

ChessPlay får du 500MB data + Spotify premium(verdi 99,-) for totalt 99,-/mnd

Dette forutsetter at du binder deg i 12 mnd. Hvis du avbryter abbo må du betale 250,- og du mister Spotify.

Øvrige priser for sms/oppstart/ringe er 0.39,-

 

Chess iTouch får du 1000MB data og koster 89,-/mnd

Øvrige priser for sms/oppstart/ringe er 0.39,-/0.59,-/0.59,-

Endret av eleNef
Lenke til kommentar

ChessPlay får du 500MB data + Spotify premium(verdi 99,-) for totalt 99,-/mnd

Dette forutsetter at du binder deg i 12 mnd. Hvis du avbryter abbo må du betale 250,- og du mister Spotify.

Øvrige priser for sms/oppstart/ringe er 0.39,-

 

Chess iTouch får du 1000MB data og koster 89,-/mnd

Øvrige priser for sms/oppstart/ringe er 0.39,-/0.59,-/0.59,-

 

Tusen takk for infoen! Fikk nettopp hjelp av en på Chess-chatten fra hjemmesiden dems :p

 

Det blir nok Play, men jeg har bare et siste spørsmål: Hvorfor står det Maks "20,-/dag" ? Er dette en sum som tilsvarer avgiften du betaler i måneden (99,-) eller må du betale 20kr for å begynne surfingen?

 

Ja, dumt spørsmål...

Lenke til kommentar

ChessPlay får du 500MB data + Spotify premium(verdi 99,-) for totalt 99,-/mnd

Dette forutsetter at du binder deg i 12 mnd. Hvis du avbryter abbo må du betale 250,- og du mister Spotify.

Øvrige priser for sms/oppstart/ringe er 0.39,-

 

Chess iTouch får du 1000MB data og koster 89,-/mnd

Øvrige priser for sms/oppstart/ringe er 0.39,-/0.59,-/0.59,-

 

Tusen takk for infoen! Fikk nettopp hjelp av en på Chess-chatten fra hjemmesiden dems :p

 

Det blir nok Play, men jeg har bare et siste spørsmål: Hvorfor står det Maks "20,-/dag" ? Er dette en sum som tilsvarer avgiften du betaler i måneden (99,-) eller må du betale 20kr for å begynne surfingen?

 

Ja, dumt spørsmål...

 

Har du URL til chess chatten? Har et par spm til dem.

 

Maks 20,-/dagen betyr at hvis du har brukt opp de inkluderte MB(500MB) så koster det 1,- per MB og når du har brukt over 20MB så koster det ikke mer enn 20,- ekstra den dagen. Så hvis du har brukt 500MB og en dag bruker >20MB blir det å koste totalt 99,- + 20,- = 119,-

Jeg anbefaler deg å finne en app som teller datatrafikk så slipper du å ende opp med en veldig stor regning.

Lenke til kommentar

ChessPlay får du 500MB data + Spotify premium(verdi 99,-) for totalt 99,-/mnd

Dette forutsetter at du binder deg i 12 mnd. Hvis du avbryter abbo må du betale 250,- og du mister Spotify.

Øvrige priser for sms/oppstart/ringe er 0.39,-

 

Chess iTouch får du 1000MB data og koster 89,-/mnd

Øvrige priser for sms/oppstart/ringe er 0.39,-/0.59,-/0.59,-

 

Tusen takk for infoen! Fikk nettopp hjelp av en på Chess-chatten fra hjemmesiden dems :p

 

Det blir nok Play, men jeg har bare et siste spørsmål: Hvorfor står det Maks "20,-/dag" ? Er dette en sum som tilsvarer avgiften du betaler i måneden (99,-) eller må du betale 20kr for å begynne surfingen?

 

Ja, dumt spørsmål...

 

Har du URL til chess chatten? Har et par spm til dem.

 

Maks 20,-/dagen betyr at hvis du har brukt opp de inkluderte MB(500MB) så koster det 1,- per MB og når du har brukt over 20MB så koster det ikke mer enn 20,- ekstra den dagen. Så hvis du har brukt 500MB og en dag bruker &--#62;20MB blir det å koste totalt 99,- + 20,- = 119,-

Jeg anbefaler deg å finne en app som teller datatrafikk så slipper du å ende opp med en veldig stor regning.

 

Greit, takk. :)

 

https://www.chess.no/abonnement/

1. Vent en stund.

2. En chat popper opp nederst i høyre hjørne.

3. Prat :p

 

Edit: Jeg vet ikke om dette er noe 24/7 greier, men det kan jo hende du ikke får chat akkurat nå - hva vet jeg.

Endret av wergz
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva du bruker av ringeminutter og sms, men 500 mb er muligens litt lite.

Du kan få for eksempel prat + mbb9 hos Telenor. Da får du 1gb og så betaler du utover det du bruker.

 

Hva slags abonnement har du i dag, og hvor mye betaler du ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...