Gå til innhold

Hvilken gassgrill?


Anbefalte innlegg

De weberne jeg har sett er vaklete, har løse brytere, tynnt blikk på sidebrettene og bare emaljert rist. En dyr og "tøff" blank modell hadde riktignok mye mer solid byggekvalitet, men så kostet den også urimelig mye og hadde et harry/jålete utseende og fortsatt bare emaljert rist.

 

"- så du har den i alle fall i 5 år." Har du så lave forventninger til alt annet enn Weber? Hvorfor er du så innmari opphengt i å pense meg inn på det merket hele tiden? De kan umulig være enerådende på griller med god kvalitet. Jeg føler meg som et byttedyr i en elektrokjede med pågåede selgere som vet akkurat hvilken modell de skal pense meg inn på for å få størst margin i kassa. Det er en dårlig følelse som ikke akkurat får lommeboka til å åpne seg. For å si det sånn, det er en grunn til at jeg forsøker å gjøre forundersøkelser på nett og ikke går naivt rett i gapet til rovdyrene hos elektrokjedene.

 

Angående emaljert rist blir en smaksak, lettere å holde ren - men vanskeligere å grille med (du får ikke samme "grill-utseende" på kjøttet, de svarte forkullede "strekene"). Grunnen er at de emaljerte ristene ikke blir like varme. Men kvalitetsmessig er det ikke forskjell på en Weber emaljert rist og en vanlig støpjernsrist. Det som derimot er bedre enn begge de to er rist i rustfritt stål (både lett å holde ren og gir "grill-effekten" på kjøttet), men de er ofte ganske dyre.

 

Hvilken modell er det du har sett på? For om du ser på sideveggene eller lokket merker du kvalitetsforskjellen ganske kjapt, feks er sideveggene i selve grillen myye tykkere enn blikkveggene til feks Nordic Season ( i alle fall low-end, har ikke sett årets high end modeller).

 

Nei, Broil King har jeg også troen på. Men jeg VET at Weber er best på kvalitet, fordi jeg har bransjeerfaring som tilsier akkurat det - og utallige tester å støtte meg på. (Weber er forøvrig utrolig lave marginer på, så en selger som anbefaler deg weber er ærlig og sier hva som er best, ikke det han tjener penger på).

 

Du får velge selv om du tror på meg eller ikke, så får evt. de andre som leser posten og skal kjøpe grill gjøre sin vurdering. Men det jeg sier er basert på bransjeerfaring, stor interesse for grilling og en del kursing i både produkt og grillteknikk.

Endret av CorporalClegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Vekker opp denne tråden igjen jeg, ettersom tidligere nevnte Nordic Season Pasadena er satt ned til 2.295 på Elkjøp:

 

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/grill-og-sommerprodukter/GG102023/nordic-season-pasadena-gassgrill

 

Selv om mange nevner Weber, synes jeg dette virker som et meget godt tilbud i forhold til prisen, da har man også råd til å oppgradere til annen grill om 5 år. Noen som er sterkt i mot dette kjøpet her?

Lenke til kommentar

Jeg så den til 2295 for et par timer siden, men nå som jeg skulle bestille var den satt opp til hele 4495 kr :(

 

Men tusen takk for tipset uansett. Hyl ut om dere ser andre knalltilbud.

 

 

Dette er vel et godt tilbud?

 

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/grill-og-sommerprodukter/E210OPEN/weber-gassgrill-spirit-e-210-open

 

Ser også at Elkjøp kjører 30% på alle griller denne helgen, så kanskje du finner noe du liker der.

Lenke til kommentar
Burde du ikke kjøpe grill FØR grillsesongen begynner og ikke når den nesten er ferdig? :p

Det var planen, men så kom ferien og ombygging av verandaen. Da hadde jeg ikke hatt plass likevel. Dårlig sommer og mange griller på lager kan sikkert gi noen gode tilbud nå i august.

Lenke til kommentar

Elkjøp solgte Weber gassgrill Spirit E-210 Open for 1495,- , men det var kun igår...

30% på alle andre griller, men som sagt det var kun igår...

 

Dersom du fortsatt skal kjøpe ny gassgrill så anbefaler jeg kun Weber.

Weber er overlegen i kvalitet som mange har sagt her.

Følg med utover høsten, kjøp ny grill, sett den i boden, pakk ut til våren og grill i vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var det tilbud igjen på Elkjøp:

 

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/grill-og-sommerprodukter/GG201201/nordic-season-ohio-gassgrill

 

Endte opp med å kjøpe en slik en med en gang, skal skru den sammen på torsdag eller fredag så kan fortelle litt om hva jeg synes da. Grillen skal gis som gave til min far den 18. så får dessverre ikke gitt noen tilbakemelding om hvordan den er i bruk før da.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...