Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

ELEKTRIKER EKSAMEN 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har dere tenkt å skrive om bruk av jordfeilvern egentlig? Tenker på hvis vi skal sette opp ny underfordeling i 1. etasje.

 

Vanligvis så er det jo ikke noe problem med jordfeil i TN nett fordi det vil være det samme som en kortslutning med en fase og dermed vil sikringen løse ut.

Finner ikke noen steder at det er et krav om det. Men kommer til å skrive for menneskets sikkerhet så setter jeg inn det, fordi hvis vi får høy overgangsmotstand til jord i en jordfeil så er det ikke sikkert at sikringa ryker. og vi kan få brann i kablene.

 

Hva har dere skrevet om

* Nye data og elektronikksystemer?

Lenke til kommentar

Hva har dere tenkt å skrive om bruk av jordfeilvern egentlig? Tenker på hvis vi skal sette opp ny underfordeling i 1. etasje.

 

Vanligvis så er det jo ikke noe problem med jordfeil i TN nett fordi det vil være det samme som en kortslutning med en fase og dermed vil sikringen løse ut.

Finner ikke noen steder at det er et krav om det. Men kommer til å skrive for menneskets sikkerhet så setter jeg inn det, fordi hvis vi får høy overgangsmotstand til jord i en jordfeil så er det ikke sikkert at sikringa ryker. og vi kan få brann i kablene.

 

Hva har dere skrevet om

* Nye data og elektronikksystemer?

 

Sjekket linken min over?

Lenke til kommentar

ja, læreren min som har vært med på å lage slike eksamensoppgaver før sa at de satte seg ned et år å lagde 3-4-5 eksamensoppgaver i slengen, og da var det gjerne med samme utgangspunktet (huset).

bare at oppgavene var forskjellige. Det ser ut som det stemmer bra her, for den oppgava der står det ikke noe om enøk eller ventilasjon. Men den data oppgava er vell sikkert noe lignende som den første oppgava der.

 

så tror ikke vi skal henge oss opp i den eksamenen der, for hvis den hadde gitt oss MYE hjelp så hadde de nok ikke lagt den ut.

 

menmen, synes den så ganske lett ut egentlig. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...