Gå til innhold

Rattus Norvegicus - status?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Like urent som alle insektene som er i byene våre, tenker jeg? Vi har tilstrekkelig med hygiene i livene våre nå til at det har lite å si. Vi vasker (som regel) hendene, holder mat avkjølt og (normalt sett) utilgjengelig for rottene, samt at vi ikke akkurat sover i samme seng som de. Alt dette fører til at den totale faren for en epidemi som spres via rotter er svært liten.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Like urent som alle insektene som er i byene våre, tenker jeg? Vi har tilstrekkelig med hygiene i livene våre nå til at det har lite å si. Vi vasker (som regel) hendene, holder mat avkjølt og (normalt sett) utilgjengelig for rottene, samt at vi ikke akkurat sover i samme seng som de. Alt dette fører til at den totale faren for en epidemi som spres via rotter er svært liten.

sikkert rett, men kanskje det er det man forteller seg selv helt det er et STORT problem?

 

eller kanskje det bare høres litt fy ut?

Lenke til kommentar

Vel jeg tviler på at det kommer til å bli et problem med rotteoverførte epidemier nå som vi faktisk har kunnskap om hvordan sykdommer kan spres. Spesielt med tanke på at rotter flest er i kloakksystemene til storbyene, og særdeles få mennesker stikker ned dit, og at det er lett å unngå områder med mange rotter dersom rottene blir en risiko i fremtiden. Sist gang rotter førte til en pandemi så ante vi ikke en gang hva bakterier eller virus faktisk var. Luftbårne virus og bakterier er vel den største trusselen nå til dags., siden det er langt vanskeligere å sperre ute luft enn det er å sperre ute rotter.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...