Gå til innhold

Kritikk til Vinmonopol-priser prosjektet mitt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Du har ekstremt mange valideringsfeil: 317 Errors, 37 warning(s). Anbefaler forøvrig å gå over til HTML5.

- All reklamen gjør at siden ser rotete og stygg ut.

- Hvordan oppdaterer du listen? Er det manuell dataregistrering eller har du funksjoner for å automatisk holde din liste oppdatert?

- Jeg hadde likt livesøk her (ajax).

Lenke til kommentar

- Du har ekstremt mange valideringsfeil: 317 Errors, 37 warning(s). Anbefaler forøvrig å gå over til HTML5.

- All reklamen gjør at siden ser rotete og stygg ut.

- Hvordan oppdaterer du listen? Er det manuell dataregistrering eller har du funksjoner for å automatisk holde din liste oppdatert?

- Jeg hadde likt livesøk her (ajax).

 

- Nå har jeg fikset de fleste errorene. De gjenværende kommer fra at php koden ikke kan leses av validatoren(?).

- Hmm ok

- Jeg oppdaterer listen ved å endre queryet til sql databasen

- Hmm. Dette må jeg se inn i.

 

Har så vidt begynt å lære php, begynte for under en uke siden.

Lenke til kommentar

1. Nei, php skriver html og validatoren validerer htmlen. Validator kan ikke og skal ikke validere php-kode. 21 Errors, 34 warning(s). Prøv å bytte ut & på linjene som har feil med &

3. Utdyp please. Om Vinmonopolet endrer en pris, da må du også manuelt gå inn og endre prisen sant? Og om de endrer en pris uten at du får det med deg, eller legger til et nytt produkt, så er plutselig databasen din utdatert? Manuell dataregistrering er utrolig tungvint og enormt tidkrevende, og anbefales absolutt ikke.

4. Ja, google ajax search tutorial. Men mtp. at du er helt fersk i php, er ikke dette egentlig en hastesak. Lær deg heller grunnleggende php først.

Lenke til kommentar

3. Utdyp please. Om Vinmonopolet endrer en pris, da må du også manuelt gå inn og endre prisen sant? Og om de endrer en pris uten at du får det med deg, eller legger til et nytt produkt, så er plutselig databasen din utdatert? Manuell dataregistrering er utrolig tungvint og enormt tidkrevende, og anbefales absolutt ikke.

Jeg har et script som går inn på alle sidene og laster ned data. Alt jeg trenge å gjøre er å kjøre scriptet en gang i blandt og laste opp dataen.

 

Lær deg heller grunnleggende php først.

:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Kunne du lagt til en mulighet for å vise flere treff per side? Jeg vet vertfall at enkelte hater å måtte bla seg gjennom sider. Så om det hadde vært mulig å hatt en nedtrekksmeny hvor man kan velge antall treff per side hadde det vært enda en liten forbedring :) En annen ting, du bør ihvertfall sørge for at dette dukker opp når man søker på Google. Fordi domenenavnet er svært enkelt å huske på, ergo, det burde bli en suksess. Bare folk vet om det så :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Som flere har påpekt her, så savner jeg en form for live respons ved søk.

For en tid tilbake overtok jeg nettansvaret for en lokal bedrift. Der implementerte jeg en live filtrerings løsning.

 

Du kan se den her: https://autopower.no...Tuning-Computer

 

For veldig mange resultater kan nok en async spørring være en bedre løsning.

 

Nå har jeg implementert live søk! :)

Lenke til kommentar

Jøye meg - her er det potensiale!

Gratulerer med godt gjennomført prosjekt. Er litt igjen på design, men du verden....

 

Tips:

- Kutt bold-fet-underhetvet-blå-link-skrift

- Hold samme farger langs hele raden

- Vurder annen tabellfarge i det hele. Ta gjerne utgangspunkt i ett mp3/musikk-program

- Produktvalg: burde vært filter - ikke gardinvalg.

- "Polpriser" er noe mindre harry, IMO, og mer beskrivende av innhold (med mindre du får inn ølpriser fra butikk - eller taxfree priser :D).

- Synes selve tabellen burde bli mer dekkende.

 

Neste steg: App! :D

-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jøye meg - her er det potensiale!

Gratulerer med godt gjennomført prosjekt. Er litt igjen på design, men du verden....

 

Tips:

- Kutt bold-fet-underhetvet-blå-link-skrift

- Hold samme farger langs hele raden

- Vurder annen tabellfarge i det hele. Ta gjerne utgangspunkt i ett mp3/musikk-program

- Produktvalg: burde vært filter - ikke gardinvalg.

- "Polpriser" er noe mindre harry, IMO, og mer beskrivende av innhold (med mindre du får inn ølpriser fra butikk - eller taxfree priser :D).

- Synes selve tabellen burde bli mer dekkende.

 

Neste steg: App! :D

-

 

Takk for konstruktiv kritikk! :)

 

Har fokusert på funksjonalitet over design til å begynne med siden design ikke er min sterkeste side, hehe. ;)

 

 

Kutt bold-fet-underhetvet-blå-link-skrift

Hva burde jeg heller ha? Svart, bold og underline? Eller?

 

Produktvalg: burde vært filter - ikke gardinvalg.

Så en kan velge f.eks "basis" OG "bestilling". Skal se på det.

 

Synes selve tabellen burde bli mer dekkende.

Kan du utdype? :)

Lenke til kommentar

Har fokusert på funksjonalitet over design til å begynne med siden design ikke er min sterkeste side, hehe. ;)

- Det er jo og rette måten å gjøre det på, IMO

 

Hva burde jeg heller ha? Svart, bold og underline? Eller?

- At det er en lenke trenger strengt tatt ikke fremheves - annet en fargeendring ved mouse-over eller ett diskret tegn ved siden. Nåværende er lite lesevennlig. (kjipt nok å lese Epicuro Nero d'Avola og liknende til og med ved bruk av optimal skrift :D)

 

Så en kan velge f.eks "basis" OG "bestilling". Skal se på det.

- Jupp :)

 

Kan du utdype? :)

-.Nei. Joda :).... Litt bredere - gjerne bare luft (spaceing) og høyere (flere linjer, takk - og litt luft).

 

Apple-farge-theme villee gjort seg... Sort bakgrunn er noe heftig, IMO.

 

MERK: Har mer meninger enn kunnskap om design, så....

Lenke til kommentar

Fy satan, Laphroaig er dyrt (men godt)!

 

Hvis du bestemmer deg for å gjøre dette til noe mer enn "bare" et prosjekt, kjøp et reklamefritt domene. Personlig synker min troverdighet til sider med reklame eksponentielt med hvor mye tilfeldig reklame/spam som er der, uansett hva innholdet på siden er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...