Gå til innhold

Film: The beauty of: BF3 Wake island - Hva synest dere?


Anbefalte innlegg

Har en venn av meg som har skrytt noe forferdelig av serien med videoer jeg har laget i det siste...

 

Vil bare ha litt "anonym" kritikk :D

 

Om dere ikke liker spill så tror jeg fortsatt at det skal vere ganske greit å se på videoene likevel... Ta en titt :)

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=EopjkgsX5jQ

 

Link til playlist med alle videoene som jeg ønsker tilbakemelding på:

Endret av ๖ۣۜBØΣП
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Vel, slik denne videoen fremstår, oppfatter jeg det som en montasjevideo. Og der skal det ALLTID være heeeeel smoothe panoreringer osv. Ikke hakkete shift på vinklene osv.

 

Forsøk å lag noe som ikke har noe slike feil så er det mye letter å leve seg inn i det

 

Takker for svar, har laget noen nye videoer der jeg har fikset dette problemet. Men har nå gått videre til å lage videoer IRL ;)

Såeh... Om du har tid kan du jo ta en kikk på den :)

 

Beklager for sent svar, har vert optatt den siste tiden :(

Lenke til kommentar

Dette var langt bedre, selv om det ikke er direkte sammenlignbart med videoen i toppen.

 

Var det Flycam 3000 jeg så i begynnelsen?

 

Veldig kul video, flott bruk av timewarp/twixtor og ekte slow motion, men er jo begrenset med hvor mye man får med 50/60p.

 

Hvilket kamera brukte dere forresten?

 

 

Et annet lite tips er at man helst, i aller største grad, bør unngå å blande klipp med mye kameramotion og statiske klipp. Var ikke mange tilfellene av dette i denne videoen, men bare et tips. Har du et statisk shot og skifter til annen kameravinkel bør denne også være statisk og deretter begynne å bevege seg. Statiske shots blandet med shots som har mye kameramotion ødelegger innlevelse og man mister track av hvor man var.

 

Kun et konstruktivt tips, videoen var eller veldig kul :) Og, til sist, prøv å bruk litt color correction og color grading for å få en mer spennende og dramatisk look på footaget :)

Lenke til kommentar

Dette var langt bedre, selv om det ikke er direkte sammenlignbart med videoen i toppen.

 

Var det Flycam 3000 jeg så i begynnelsen?

 

Veldig kul video, flott bruk av timewarp/twixtor og ekte slow motion, men er jo begrenset med hvor mye man får med 50/60p.

 

Hvilket kamera brukte dere forresten?

 

 

Et annet lite tips er at man helst, i aller største grad, bør unngå å blande klipp med mye kameramotion og statiske klipp. Var ikke mange tilfellene av dette i denne videoen, men bare et tips. Har du et statisk shot og skifter til annen kameravinkel bør denne også være statisk og deretter begynne å bevege seg. Statiske shots blandet med shots som har mye kameramotion ødelegger innlevelse og man mister track av hvor man var.

 

Kun et konstruktivt tips, videoen var eller veldig kul :) Og, til sist, prøv å bruk litt color correction og color grading for å få en mer spennende og dramatisk look på footaget :)

 

Takker for et flott svar!

Brukte flycam nano, men ønsker senere å oppgradere til Glidecam HD 2000? Husker ikke navnet akkurat nå...

Hadde med en kompis av meg som var med å filma, han har et Canon 450D. Desverre brukte han litt andre instillinger enn meg. (lavere lukkertid og hvitbalanse, noe som førte til at han footage ble litt mer "blurry" og litt andre farger.)

Siden vi brukte så forskjellige innstillinger var det også vanskelig å få til skikkelig color grading/correction, mesteparten av color grading og color correctionen gikk egentlig ut på å få fargene så like som mulig. Neste gang blir nok alt filmet med samme instillinger slik at vi slipper det problemet og kan dermed ha litt flere muligheter.

 

Mitt kamera er Canon 650D.

 

Skal også ta tipset ditt med til neste prosjekt, altså det at å blande statiske og og bevegelige shots kan ødelegge litt av stemningen/flyten i filmen.

 

Har sett mange ganger på videoen og sett mange feil som kanskje ikke alle legger merke til. Men det er som de sier, man lærer av feilene sine! :)

 

Bla.a. at det kanskje er litt overdreven slowmotion/twixtor, men det er jo kanskje en litt mer personlig sak :)

 

Igjen, takker for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...