Gå til innhold

Diablo 3: Wizardtråden - spørsmål, svar, tips og triks


Anbefalte innlegg

^^

Holy dps. Jeg har 18k damage nå og 24k hp. Litt kult at wanden min gir meg akkurat 666dps, men den er nok ikke til stor hjelp i Inferno. Er lvl 60 og i A4 Hell nå. Får bare ta på meg farmetrøya, da, for prisene på AH er helt latterlige - opp mot 100 millioner gold for en del av tingene jeg har sett (har også sett ting til 2 milliarder, men det må være forsøk på scam da det fort ser ut som 2 millioner).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skift ut electrocute med Shocking pulse - piercing orb. Du burde også skaffe deg Diamond skin :>

 

Edit: I og med at du allerede er på bossen, og du kan skifte spells når du vil, kan du velge magic missile -> Charged blast som primary.

Endret av pmiddy
Lenke til kommentar

Jeg sverger til følgende taktikk: (sitter på jobben så filteret her tar alt talentkalkulaturopplegg)

 

1. Follower: Templar bygd med masse vitality og taunt for å tanke - dps er mindre viktig, jeg har specca hovedsaklig dps og har passive talenter i blur, glass cannon og en til som jeg ikke husker atm.

2. Buffer frost armor og force weapon (+ damage) - setter opp en poisonhydra mellom meg og mobs (av og til bruker jeg poison hydra til å pulle og andre ganger kan jeg plante hydraen i andre rom med låst dør i mellom eller på tvers av gap så den dreper mobsene uten at jeg behøver å gjøre noe), fyrer da av orbs med extra damage inntil de kommer i melee-range (evt ny hydra inntil meg så de står oppi syrepølen), diamond skin med crystal shell mens jeg fyrer løs med electrocute piercing arrows eller hva de nå er. ALT jeg støter på til nå (Hell A4) dør før hydra/crystal shell forsvinner.

3. Elite/rares bruker jeg ca nesten samme taktikk, men med en del mer kiting. Har klart å ta 3 champs og en rare på en gang uten nevneverdige problemer, men det er litt avhengig av hva jeg møter. Noen kombinasjoner (som oftest de drittsekkene i A4 (phasing beast eller noe sånt) klarer jeg bare ikke da de dreper meg på ett eller to slag..

 

Vurderer å bytte ut ett eller annet med Blizzard så jeg kan kombinere med hydra for enda bedre effekt, men jeg skal forske meg litt frem der.

Lenke til kommentar

Som wizard blir du one/twoshotta samma hva i inferno så det er viktigere å komme seg vekk og gjøre masse skade ranged etter min mening.

(screw survivability) som forklarte litt rundt det og jeg har lyst til å prøve dette litt ut selv. Det blir litt som i fotball: det er viktigere å score mål enn å unngå å slippe inn...
Lenke til kommentar

Du må ha gear. Dette må farmes (som tar laaang tid) eller må kjøpes fra AH. Enkelt og greit. Du trenger vel ca. 30 000 damage. Men skade er ikke det viktigste. 500 eller mer resist to elements. Gjerne oppunder 30 000 helse også. Samtidig må du finne deg en kiter-build som lar deg være mobil, samtidig som du gjør ok skade. Run speed er også et must etter hvert. Tror folk sier at 25% er tingen å sikte seg inn på.

 

Personlig liker jeg stats (1) Diamond skin, ekstra absorb (2) Teleport, med decoys (3) Magic Weapon, for ekstra skade (4) Familiar, med ekstra skade (MB1) Force Lightning (MB2) Arcane Orb, siste man unlocker. Med passive Glas Cannon, Temporal Flux og valgfri tredje (Astral bruker jeg selv). Har dette oppsettet fordi jeg har så lav skade i utgangspunktet. Skulle gjerne ha byttet ut Familiar med shield. Temporal Flux er for kiting som jeg syns fungerer veldig bra. På boss fights bruker jeg som regel Venom Hydra istedet for Familiar.

 

Wow, tusen takk for sammendraget. Har en ca. 25k i damage i skrivende stund og jobber auksjonshuset hardt for å få ett aldri så lite bump i statsene :p

Lenke til kommentar

Kjenner jeg begynner å bli drittlei Wizards som løper rundt med Disintegrate nå. Skjønner den gjør bra skade, men det må da være andre spells som er like bra, eller kanskje enda bedre? Er bare på Nightmare, men kan ikke huske sist jeg så en Wizard uten Disintegrate. Ganske kjipt. :( Alle andre klasser har jo bra variasjon, så hvorfor ikke Wizard?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Kjenner jeg begynner å bli drittlei Wizards som løper rundt med Disintegrate nå. Skjønner den gjør bra skade, men det må da være andre spells som er like bra, eller kanskje enda bedre? Er bare på Nightmare, men kan ikke huske sist jeg så en Wizard uten Disintegrate. Ganske kjipt. :( Alle andre klasser har jo bra variasjon, så hvorfor ikke Wizard?

 

Jeg har brukt disintegrate en del, for di jeg liker skillen, ikke nødvendigvis fordi den gjør bra skade (den gjør det også da). Men den ser tøff ut, har kule runer, og er generelt sett gøy å bruke.

 

Men jo det finnes en del andre kule skills også. Arcane orb er veldig god, archon form (der du får en disintegrate lignende skill men men), wave of force etc. Det er en del skills å leke med.

Lenke til kommentar

I det store kommer alt annpå spillestil vel.

Personlig bruker jeg Familiar, Force Weapon og Armor, samt Archon som har hinsides damage med lvl 60 runen. Funker ok på Inferno Act 1 hvertfall, med mindre jeg møter packs som har ekstra abilities i hue og ræva.

Lenke til kommentar

Må nok skuffe deg med at Act 1 inferno er en "oppvarmingsrunde" til hva inferno virkelig er. Archon på Act 2 tror jeg de færreste bruker. Med absurd høy skade er nok Archon anvendbar, men når man har slikt gear tror jeg ikke man farmer Act 2.

 

Dog, med 25% runspeed og archon med teleport rune tror jeg kan være gøy å teste. Har dog ikke noe +run speed gear selv.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke disintegrate :ohmy:

 

Akkurat nå har jeg prøvd og feila litt og kommet frem til en Blizzard/Venom/Arcane Orb/Magic missile build som funker bra inntil jeg møter elitepacks i Act 2 Inferno og blir oneshotta.

 

Ser ut til at Teleport-build og Catch-me-if-you-can-taktikk er eneste vei videre i Inferno Act2. Alternativt kjøpe meg til 900 all resist og 70k dps. Har 400 resist nå og 24k dps så er et lite stykke unna.. :(

Lenke til kommentar

Her er mine skills som jeg har brukt Act 2 inferno. Det har fungert ganske greit å spille alene. Jeg kan ta 2-3 hits (force armor), pluss at diamond skin også tar 1-3 hits.

 

post-109420-0-54911500-1339508742_thumb.png

 

Her har jeg lagd meg en build som skal gi meg høy Damage per minute. Sånn at jeg hele tiden kan gjøre skade, uten at jeg må vente på cooldowns eller arcane power.

Med denne builden gir meg 55k damage pluss at off-handen gir Shock pulse 11% mer skade.

Jeg har gått for en blizzard/venom hydra combo som gjør mye skade, samtidig som det blir enklere å kite. Jeg har 2.6 attacks per second, sånn at venom hydra ticker fortere, noe som er kjekt når man kiter. En tick tar 10-20k skade, så venom hydra anbefaler jeg til alle builds.

Lenke til kommentar

Her er mine skills som jeg har brukt Act 2 inferno. Det har fungert ganske greit å spille alene. Jeg kan ta 2-3 hits (force armor), pluss at diamond skin også tar 1-3 hits.

 

post-109420-0-54911500-1339508742_thumb.png

 

Her har jeg lagd meg en build som skal gi meg høy Damage per minute. Sånn at jeg hele tiden kan gjøre skade, uten at jeg må vente på cooldowns eller arcane power.

Med denne builden gir meg 55k damage pluss at off-handen gir Shock pulse 11% mer skade.

Jeg har gått for en blizzard/venom hydra combo som gjør mye skade, samtidig som det blir enklere å kite. Jeg har 2.6 attacks per second, sånn at venom hydra ticker fortere, noe som er kjekt når man kiter. En tick tar 10-20k skade, så venom hydra anbefaler jeg til alle builds.

 

Takk for innspill. Skal prøve denne builden så fort jeg får byttet ut 2handeren med noe som er litt raskere. Faen at ikke tooltip etc forteller meg at hydra ikke proccer life on hit, men at poison dot ticker i samme hastighet som dps'en din. Dette fant jeg ut the hard way.. Utrolig korttenkt, eller har jeg gått glipp av en eller annen faq?

Lenke til kommentar

Takk for linken - den kunne spart meg for et par hundre tusen i gull til LoH-builden min med hydra og familiar... :hm:

 

Bare å legge inn flere ressurser i tråden her hvis det er noen. Slikt er til ufattelig god hjelp og hindrer folk i å kløne like mye som meg..

Jeg har lett etter noen som kan forklare meg litt mer om våpen, og våpen tiers, samt hvordan DPS-staten i våpenet fungerer. (Hva er den et resultat av og hva kan jeg legge til av egne stats/affixes på våpenet - er det sånn at den DPS'en som står i AH er et resultat av våpenstats og mine stats f.eks..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...