Gå til innhold

Diablo 3: Wizardtråden - spørsmål, svar, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8723

Ghom på inferno er seriøst noe av det vanskeligste jeg har prøvd meg på i et spill. Du kite han langs med hele veggen, utnytte hver eneste sprekk og krok, for å kunne gi nok tid til at clouds despawner mens du drar han rundt mappet.

 

IE:

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått wizarden min i lvl 60 og vil gjerne bruke rundt en 100k på et 1 hånds våpen. Har det egentlig ingenting å si om jeg velger en øks fremfor en wand/mace? Ville jo tro at wand/mace burde vær beste valget for en wizard men... Har funnet frem til at det jeg får mest for pengene for er one hand axe, den har mer dmg og bedre magic prop en noen wand/mace i samme prisklasse, bør jeg gå for den da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723

Nå har jeg fått wizarden min i lvl 60 og vil gjerne bruke rundt en 100k på et 1 hånds våpen. Har det egentlig ingenting å si om jeg velger en øks fremfor en wand/mace? Ville jo tro at wand/mace burde vær beste valget for en wizard men... Har funnet frem til at det jeg får mest for pengene for er one hand axe, den har mer dmg og bedre magic prop en noen wand/mace i samme prisklasse, bør jeg gå for den da?

optimalt burde du ha en 1 hand med 1.40 speed. Speed er viktig for wizards, siden vi kiter så mye, med et tregt våpen er det vanskeligere å kite.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøvd builden litt nå (ble inspirert av spillestilen til en fyr jeg joina forleden og vridde om på et par ting), og jeg seiler ikke akkurat igjennom elites, men nå klarer jeg å kverke dem med litt kiting. Critter ikke nok og med aaaltfor lite damage (rundt 30-40k pr crit), men de kommer hyppig og sålenge du j\har min 120 mana og klarer å kite så går det greit.

 

post-116700-0-26176700-1341946317_thumb.jpg

post-116700-0-39981400-1341946322_thumb.jpg

 

Skal oppgradere våpen og offhand med mer damage/crit så tror jeg at denne builden gasser meg igjennom resten av spillet:

 

post-116700-0-79244800-1341946333_thumb.jpg

post-116700-0-41066600-1341946337_thumb.jpg

 

Har scoundrel som sidekick og han cc'er folk med et stun-våpen og skills som bare går på slow/blind. Funker fjell sålenge jeg ikke møter 100adds på en gang. De klarer rett og slett ikke å ta meg igjen før teleporten min er oppe igjen ig da flyr jeg bare avgårde..

Lenke til kommentar

Tror jeg skal bytte vekk scoundrel. Eliten litt uti Act2 dreper først ham og så meg. Tror heller at mere dps (sorceress) eller healing (templar) er tingen. Vet ikke potensialet til sorceress' dps, men scoundrelen min hadde 5800 damage. Problemet var at hvis han først fikk aggro så daua han på to-tre slag he he..

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål til ekspertene...

 

Har holdt på å farme Act 1 i evigheter, og lyst til å komme litt videre, men trenger litt bedre utstyr.

Bruker 1-hand + source. Våpen er 850dps med 140int og 154 vit (+ ignore dur. loss), selvfunnet. Er det "nok" slik at jeg heller bør fokusere på andre item-slots oppgraderinger, eller bør jeg hat et bedre våpen primært.

 

Er selvfølgelig masse potensiale på alle item-slots, men litt begrenset med gull (ca. 12 mill). Takk for tips og innspill.

 

Edit: Kan jo nevne 24k dps , 270+ resistance (uten prismatic), 4k armor.

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Er selvfølgelig masse potensiale på alle item-slots, men litt begrenset med gull (ca. 12 mill). Takk for tips og innspill.

 

Edit: Kan jo nevne 24k dps , 270+ resistance (uten prismatic), 4k armor.

Hvor mye dmg har du på sourcen din?

 

Syns du ligger litt lavt over hele linja. Jeg har ca samme resistance, 6k armor med FA og 60k dps med sparkflint. Er det en spesiell grunn til at du bruker prismatic? Har du regnet på mitigation i forhold til force armor? Sist jeg sjekket måtte jeg opp på 800 res for at prismatic skulle lønne seg..

 

Har i underkant av 40 crit chance, så jeg kjører CM og konstant diamond skin for å overleve.

Hvis du springer fort så ville jeg kanskje primært forsøkt å øke dps gjennom crit sånn at du kan utnytte CM og reduserte cooldowns.

Lenke til kommentar

Er selvfølgelig masse potensiale på alle item-slots, men litt begrenset med gull (ca. 12 mill). Takk for tips og innspill.

 

Edit: Kan jo nevne 24k dps , 270+ resistance (uten prismatic), 4k armor.

Hvor mye dmg har du på sourcen din?

 

Syns du ligger litt lavt over hele linja. Jeg har ca samme resistance, 6k armor med FA og 60k dps med sparkflint. Er det en spesiell grunn til at du bruker prismatic? Har du regnet på mitigation i forhold til force armor? Sist jeg sjekket måtte jeg opp på 800 res for at prismatic skulle lønne seg..

 

Har i underkant av 40 crit chance, så jeg kjører CM og konstant diamond skin for å overleve.

Hvis du springer fort så ville jeg kanskje primært forsøkt å øke dps gjennom crit sånn at du kan utnytte CM og reduserte cooldowns.

 

Takk for svar.. flott å få litt inspill :)

 

Dette er min source:

2wok5e1.jpg

 

Jeg bruker force armor pr. idag, men ville bare presisere at resists er uten prismatic.. 270+ er vel alt for lite for senere acts...

 

Ellers er dette relevante stats.

ivbb45.jpg

 

Og i gear som gir base MF på 82%. Kunne kanskje økt dps litt med et par andre items i stash, men ikke veldig mye..

 

Skills for øvrig: Shock Pulse(piercing orb), Blizzard (snowbound), Diamond Skin (crystal shell), Energy Armor (force armor), Hydra (venom), Teleport (Wormhole), Illusionist, Astral Presence, Glass Cannon.

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Hmm, tror du skal kanskje slite litt med Act 3 og 4 med builden der? Oppdater oss på hvordan det går da!

 

Fant fort ut at Force Armor > Prismatic i Act 3 og 4 for min del ihvertfall btw.

 

Tror nok jeg skal prøve builden din nå. Builden min funker kun optimalt med minimum 120 mana + og heftig mana regen/mana on crit noe jeg ikke har. Har fortsatt til gode å finne items som gir meg mer damage, annet enn marginalt - kan ikke fatte hva folk gjør som gir wizarden dems 70k damage etc..

Noen tips?

 

post-116700-0-37504300-1342676415_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...