Gå til innhold

Test: LG Optimus 4X HD P880


Anbefalte innlegg

As you wish - får håpe du får en bedre telefon enn det jeg fikk! :)
Har fått min 4X, og den kan ikke sammenlignes med 2X. Gi LG en sjangse før du slakter merket pga ei erfaring.Eneste de bør skjerpe nå er oppdateringene telefonen eventuelt må ha for og henge med de andre merkene.
LG Optimus 2x er mer en god nok grunn til å droppe LG i fremtiden.Sannsynligvis blir det samme bolla med 4x hva oppdateringer gjelder.

 

Saklig kar du! Ei erfaring og aldri mere LG, selvfølgelig helt opp til deg, men skulle alle tenkt sånn, hadde vel ingen merkevarer kunne overlevd. Ingen er perfekt.

Du kan umulig ha fulgt med på LG og O2x. Først så slipper de en telefon som skal være verdens første dobbeltkjerne-telefon. Hva skjer? Jo, programvaren holder ikke mål. Telefonen hakker og er latterlig treg. Så bruker de noe enormt med tid på 2.3 oppdateringen. Hva skjer? Jo, oppdateringen er like begredelig som den forrige programvaren. Det er trist. Folk blir tvunget til å bruke skreddersydd programvare på telefonen.

 

Hva kommer så? Jo, LG sier at de ikke vil oppdatere telefonen til ICS. Ikke bare har LG ført kunder bak lyset ved å stadig utsette en strengt tatt nødvendig oppdatering, de nekter i tillegg å oppdatere telefonen videre selv om den nyeste programvaren er like begredelig som den første.

 

Det er først etter enorm pågang at LG godtar å oppdatere telefonen til ICS. Og det tar de seg igjen god tid på. Sjansene er at ICS oppdateringen kommer til å være like dårlig som de tidligere. Samt er det en del enkelthendelser mellom disse (delvis påståtte løgner fra LG sin side osv). Det er rett og slett trist at et selskap rett og slett ikke bryr seg om å selge fungerende produkter. Ved å selge en såpass dyr telefon med så dårlig programvare burde i seg selv være ulovlig.

 

Det er absolutt ingen grunn til å tro at LG vil forbedre seg. Så hvis du går for en Optimus 4x er det på egen risiko. Skjønner ikke poenget med å kjøpe en telefon fra LG og risikere dårlig kundeservice når du kan kjøpe en tilsvarende telefon fra HTC eller Samsung.

 

LG har litt av en historie, det er ikke bare med Optimus 2x. Det er bare å søke litt på Google, så finner du det ut.

 

Artig at du engasjerer deg i hva en villt fremmed person kjøper av telefoner.

Jeg har brukt LG 2X i 9 mnd uten noen av det problemene du nevner, og skal være enig i at oppdateringene lot vente på seg, men har andre ting og irritere meg over.

LG 4X er fantastisk bra, og ser utrolig bra ut!

Hvis du liker å diskutere hvor dårlig ting er, vil jeg anbefale bilforum, der har du en hel verden av større problemer en dette, passer din type/arroganse perfekt.

Brenner kalorier da, hvis man skal se positivt på det. :)

Der tar du feil. Bryr meg ikke det minste om hva du kjøper.

 

Arroganse? Alt jeg gjør er å informere. Hvis denne informasjonen går i mot deg og dine meninger så får det bare være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
As you wish - får håpe du får en bedre telefon enn det jeg fikk! :)
Har fått min 4X, og den kan ikke sammenlignes med 2X. Gi LG en sjangse før du slakter merket pga ei erfaring.Eneste de bør skjerpe nå er oppdateringene telefonen eventuelt må ha for og henge med de andre merkene.
LG Optimus 2x er mer en god nok grunn til å droppe LG i fremtiden.Sannsynligvis blir det samme bolla med 4x hva oppdateringer gjelder.
Saklig kar du! Ei erfaring og aldri mere LG, selvfølgelig helt opp til deg, men skulle alle tenkt sånn, hadde vel ingen merkevarer kunne overlevd. Ingen er perfekt.
Du kan umulig ha fulgt med på LG og O2x. Først så slipper de en telefon som skal være verdens første dobbeltkjerne-telefon. Hva skjer? Jo, programvaren holder ikke mål. Telefonen hakker og er latterlig treg. Så bruker de noe enormt med tid på 2.3 oppdateringen. Hva skjer? Jo, oppdateringen er like begredelig som den forrige programvaren. Det er trist. Folk blir tvunget til å bruke skreddersydd programvare på telefonen.Hva kommer så? Jo, LG sier at de ikke vil oppdatere telefonen til ICS. Ikke bare har LG ført kunder bak lyset ved å stadig utsette en strengt tatt nødvendig oppdatering, de nekter i tillegg å oppdatere telefonen videre selv om den nyeste programvaren er like begredelig som den første.Det er først etter enorm pågang at LG godtar å oppdatere telefonen til ICS. Og det tar de seg igjen god tid på. Sjansene er at ICS oppdateringen kommer til å være like dårlig som de tidligere. Samt er det en del enkelthendelser mellom disse (delvis påståtte løgner fra LG sin side osv). Det er rett og slett trist at et selskap rett og slett ikke bryr seg om å selge fungerende produkter. Ved å selge en såpass dyr telefon med så dårlig programvare burde i seg selv være ulovlig.Det er absolutt ingen grunn til å tro at LG vil forbedre seg. Så hvis du går for en Optimus 4x er det på egen risiko. Skjønner ikke poenget med å kjøpe en telefon fra LG og risikere dårlig kundeservice når du kan kjøpe en tilsvarende telefon fra HTC eller Samsung.LG har litt av en historie, det er ikke bare med Optimus 2x. Det er bare å søke litt på Google, så finner du det ut.
Artig at du engasjerer deg i hva en villt fremmed person kjøper av telefoner.Jeg har brukt LG 2X i 9 mnd uten noen av det problemene du nevner, og skal være enig i at oppdateringene lot vente på seg, men har andre ting og irritere meg over.LG 4X er fantastisk bra, og ser utrolig bra ut!Hvis du liker å diskutere hvor dårlig ting er, vil jeg anbefale bilforum, der har du en hel verden av større problemer en dette, passer din type/arroganse perfekt.Brenner kalorier da, hvis man skal se positivt på det. :)
Der tar du feil. Bryr meg ikke det minste om hva du kjøper.Arroganse? Alt jeg gjør er å informere. Hvis denne informasjonen går i mot deg og dine meninger så får det bare være.

 

"Svartmaling" av ett produkt du sikkert ikke har prøvd, greit og være skeptisk, men du driver en svertekampanje! Hvilken telefon har du som er så fantastisk at du kan sitte å slenge dritt om en telefon som kom på markedet for noen uker siden.

Litt spesiell bruk av tid.

If it makes you feel good!!!!

Lenke til kommentar

Virker mer som om du er sint. Så langt har jeg vel snakket mest om LG og ikke telefonen 4x. Det er fakta alt sammen, bare å sjekke det opp. Hvis du velger å være trangsynt går vel det bare utover deg selv til slutt.

 

At produktet akkurat har kommet på markedet har vel ingen relevans - det er fortsatt snakk om det samme selskapet.

Lenke til kommentar

Kjempe sint!!:) Er stor fornøyd med telefonen og LG generelt, og vil anbefale både 4X og merket LG forøvrig.

Men ta en titt på produkterfaringene til 4X, der vil du se at folk legger ut erfaringer uten og ha prøvd telefonen, skjønner ikke helt vitsen med å ødelegge for ett merke bare fordi at den enkelte ikke liker det?

Forklar meg vitsen med dine fakta opplysninger? Selger du kanskje noe bedre?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg har brukt ulike merker, og har brukt en LG de siste tre årene. Er gjevnt over fornøyd. LG har noen uvanlige løsninger, som ikke nødvendigvis er negative. De er bare annerledes.

 

Vet ikke hvordan batteriindikeringen er nå, men før indikerte den tre ulike statuser isteden for det vanlige med f.eks en strek pr. 1/3 kapasitet. LG sin løsning var å la tre streker indikere at batterikapasiteten var ok, to streker at det var på tide å finne frem laderen (ca. 20-30 min standbytid igjen), og en strek at det var tomt. Folk som er vant med en gjevn nedgang i streker synes det er uvant med tre streker ca. 90% av tiden, før den brått går tom. Ikke glad i den løsningen selv, men ingen krise.

 

LG har også tilbudt å skrive sammenhengende smser over 7 smser, men alle? andre merker takler kun 5 så selv om man kan skrive det så sliter mottaker med å få lest det.

 

LG tilbyr skjelden elelr aldri oppdateringer. Min tre år gamle telefon har ikke fått en eneste oppdatering. Dette er også en LG greie. Tilsynelatende slipper de ikke telefonen før den er ganske feilfri, og da ser de ikke vitsen med å tilby oppdateringer. Hvorfor oppdatere til android 4 hvis 2.3 fungerer må være tanken.

Brukerne er neppe fornøyd med det. Har selv rapportert om konkrete feil, uten at det har ført til oppdateringer.

 

Det jeg liker mest er det geniale menysystemet, med bl.a smartdialing og smart navigering. Fungerer forbløffende bra. Det jeg liker minst er at den har en mine bilder menyvalg som viser alle bilder på hele telefonen, dvs at de frekke festbildene blandes med de vakre familiebildene slik at den er ubrukelig om man skal vise frem bilder. Må da inn i mappene.

 

Av bugs og feil som jeg har oppdaget:

 

-Skal man skrive en MMS med bilde, så er tekstskrivingen buggete. Det legges bl.a til uforklarlige mellomrom i ord, slik at man må ofte slette ord og skrive dem på ny om det i det hele tatt går.

 

-På grunn av lite minne, så restarter telefonen seg hvis den forsøker å laste en side som krever mer minne enn den har. Under restarten så hopper den over pinkoden. Samme bug oppstår på lumia telefonene, har jeg lest.

 

-Mottatte anrop når telefonen er tom for strøm registreres ikke, heller ikke om den går tom for strøm under anropet. Skriver man en tekstmelding og går tom for strøm lagres ikke meldingen så man må skrive alt på ny.

 

-Det er en bug rundt laging av mapper på minnekortet. Selv om man flytter filer i mappene, så kan mappene være tomme. Det er derfor ikke alltid mulig å organisere filer i mapper. Merkelig ser det ut til å være knyttet til mapper med bestemte navn. Undermapper er verre enn hovedmapper osv.

 

-Måten LG bruker menyvalg som mine videoer, mine bilder osv gjør at det ikke indikeres om filer er lagret på minnekort eller på telefon. Telefonene har lite lagringskapasitet, så store bilder og videoer flyttes over på minnekortet. Når man bruker menyvalget for å vise bilder så viser det kun hva som er på telefonen, uten å skille mellom hvor det er. Det gjør at man må manuelt sjekke og sortere.

 

-Menyvalget for å lagre bilder man tar på minnekortet, finnes ikke. Det vil si at alle bilder man tar med kameraet lagres på telefonens lille minne, så må de flyttes over på minnekortet etterpå.

 

-Kameraet har klikkelyd. Dete ble vel i sin tid påbudt for å hindre snikfotografering. Problemet er at om man f.eks vil ta bilder av dyr som sover og slikt så skrememr man dem bort om man vekker dem med et høyt KLIKKETIKLIKK 20 cm unna. Egentlig ikke en bug, men savner et menyvalg som heter off når man skal velge kameralyd.

 

-Menyvalget mine bilder viser ikke bilder i endel format, selv om de uten problem vises i mappene.

 

-Sender jeg forespørsel til f.eks 1881 om tlf nr kan jeg ringe direkte nr som komemr på sms. Men om man ikke passser på kan tlf lett velge å ringe 1881 tilbake istedenfor nr man fikk fra 1881. Samme om det inneholder f.eks postnummer osv. Tlf sliter litt med å skille ulike nr. Ikke en bug, men sannsynligvis mulig å gjøre noe med.

 

Ut over det så har alt bare virket. Har lagt inn javaspill uten problem, den har maselagring så det er copy/paste med filer som er glimrende. Får jeg tekstmeldinger kan jeg lagre anropers nr. Smartdialing gjør at den foreslår mottaker fra tlflisten når jeg starter å taste nr. Lett å gruppere tlfliste, og man kan merke både bilder, filer, tlfnr osv og kopier akkurat de man vil hvor som helst. Filer kan fritt sendes over bluetooth, og den har ingn problemer med å koble seg til gps`er eller pcer. Knapper, luker og annet har fungert i tre år, og holder sannsynligvis mye lengre også. Den har tålt endel fall i bakken uten problem (bortsett fra noen skraper i plasten, men det er ingen bug).

 

Ser at mange har problemer med 2x`n. Leser samtidig om like mange som aldri opplever problemer. Antar at problemene må skyldes kompabilitet med noen apper, brukerfeil, eller at det har vært mye feil på de modellene. Reklamasjonsloven gjelder uansett i 5 år, så det burde ikke være noe problem å få ny mobil om den var så kranglete. Generelt så savner jeg et skikkelig diagnoseprogram som kan liste opp endel statuser og dermed indikere om det er hardwarefeil, software, kompabilitet osv slik at man får nøstet opp problemene. For min del så har jeg vært såpass fornøyd at jeg også har skaffet LG TV og ser nå på LG surround. Ikke noe problem med å anbefale LG som merke, og ser ingen grunn til at 4X skal være dårlig.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

Jeg har brukt ulike merker, og har brukt en LG de siste tre årene. Er gjevnt over fornøyd. LG har noen uvanlige løsninger, som ikke nødvendigvis er negative. De er bare annerledes.

 

Vet ikke hvordan batteriindikeringen er nå, men før indikerte den tre ulike statuser isteden for det vanlige med f.eks en strek pr. 1/3 kapasitet. LG sin løsning var å la tre streker indikere at batterikapasiteten var ok, to streker at det var på tide å finne frem laderen (ca. 20-30 min standbytid igjen), og en strek at det var tomt. Folk som er vant med en gjevn nedgang i streker synes det er uvant med tre streker ca. 90% av tiden, før den brått går tom. Ikke glad i den løsningen selv, men ingen krise.

 

LG har også tilbudt å skrive sammenhengende smser over 7 smser, men alle? andre merker takler kun 5 så selv om man kan skrive det så sliter mottaker med å få lest det.

 

LG tilbyr skjelden elelr aldri oppdateringer. Min tre år gamle telefon har ikke fått en eneste oppdatering. Dette er også en LG greie. Tilsynelatende slipper de ikke telefonen før den er ganske feilfri, og da ser de ikke vitsen med å tilby oppdateringer. Hvorfor oppdatere til android 4 hvis 2.3 fungerer må være tanken.

Brukerne er neppe fornøyd med det. Har selv rapportert om konkrete feil, uten at det har ført til oppdateringer.

 

Det jeg liker mest er det geniale menysystemet, med bl.a smartdialing og smart navigering. Fungerer forbløffende bra. Det jeg liker minst er at den har en mine bilder menyvalg som viser alle bilder på hele telefonen, dvs at de frekke festbildene blandes med de vakre familiebildene slik at den er ubrukelig om man skal vise frem bilder. Må da inn i mappene.

 

Av bugs og feil som jeg har oppdaget:

 

-Skal man skrive en MMS med bilde, så er tekstskrivingen buggete. Det legges bl.a til uforklarlige mellomrom i ord, slik at man må ofte slette ord og skrive dem på ny om det i det hele tatt går.

 

-På grunn av lite minne, så restarter telefonen seg hvis den forsøker å laste en side som krever mer minne enn den har. Under restarten så hopper den over pinkoden. Samme bug oppstår på lumia telefonene, har jeg lest.

 

-Mottatte anrop når telefonen er tom for strøm registreres ikke, heller ikke om den går tom for strøm under anropet. Skriver man en tekstmelding og går tom for strøm lagres ikke meldingen så man må skrive alt på ny.

 

-Det er en bug rundt laging av mapper på minnekortet. Selv om man flytter filer i mappene, så kan mappene være tomme. Det er derfor ikke alltid mulig å organisere filer i mapper. Merkelig ser det ut til å være knyttet til mapper med bestemte navn. Undermapper er verre enn hovedmapper osv.

 

-Måten LG bruker menyvalg som mine videoer, mine bilder osv gjør at det ikke indikeres om filer er lagret på minnekort eller på telefon. Telefonene har lite lagringskapasitet, så store bilder og videoer flyttes over på minnekortet. Når man bruker menyvalget for å vise bilder så viser det kun hva som er på telefonen, uten å skille mellom hvor det er. Det gjør at man må manuelt sjekke og sortere.

 

-Menyvalget for å lagre bilder man tar på minnekortet, finnes ikke. Det vil si at alle bilder man tar med kameraet lagres på telefonens lille minne, så må de flyttes over på minnekortet etterpå.

 

-Kameraet har klikkelyd. Dete ble vel i sin tid påbudt for å hindre snikfotografering. Problemet er at om man f.eks vil ta bilder av dyr som sover og slikt så skrememr man dem bort om man vekker dem med et høyt KLIKKETIKLIKK 20 cm unna. Egentlig ikke en bug, men savner et menyvalg som heter off når man skal velge kameralyd.

 

-Menyvalget mine bilder viser ikke bilder i endel format, selv om de uten problem vises i mappene.

 

-Sender jeg forespørsel til f.eks 1881 om tlf nr kan jeg ringe direkte nr som komemr på sms. Men om man ikke passser på kan tlf lett velge å ringe 1881 tilbake istedenfor nr man fikk fra 1881. Samme om det inneholder f.eks postnummer osv. Tlf sliter litt med å skille ulike nr. Ikke en bug, men sannsynligvis mulig å gjøre noe med.

 

Ut over det så har alt bare virket. Har lagt inn javaspill uten problem, den har maselagring så det er copy/paste med filer som er glimrende. Får jeg tekstmeldinger kan jeg lagre anropers nr. Smartdialing gjør at den foreslår mottaker fra tlflisten når jeg starter å taste nr. Lett å gruppere tlfliste, og man kan merke både bilder, filer, tlfnr osv og kopier akkurat de man vil hvor som helst. Filer kan fritt sendes over bluetooth, og den har ingn problemer med å koble seg til gps`er eller pcer. Knapper, luker og annet har fungert i tre år, og holder sannsynligvis mye lengre også. Den har tålt endel fall i bakken uten problem (bortsett fra noen skraper i plasten, men det er ingen bug).

 

Ser at mange har problemer med 2x`n. Leser samtidig om like mange som aldri opplever problemer. Antar at problemene må skyldes kompabilitet med noen apper, brukerfeil, eller at det har vært mye feil på de modellene. Reklamasjonsloven gjelder uansett i 5 år, så det burde ikke være noe problem å få ny mobil om den var så kranglete. Generelt så savner jeg et skikkelig diagnoseprogram som kan liste opp endel statuser og dermed indikere om det er hardwarefeil, software, kompabilitet osv slik at man får nøstet opp problemene. For min del så har jeg vært såpass fornøyd at jeg også har skaffet LG TV og ser nå på LG surround. Ikke noe problem med å anbefale LG som merke, og ser ingen grunn til at 4X skal være dårlig.

 

Bra innlegg!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Glemte en ting til: I standby så er skermen helt svart. Ingen klokke, lys elelr noe som indikerer at den er på.

Når batteriet er iferd med å gå tom, så varsler den med noen pip. Med mindre man har telefonen med seg, går man ofte glipp av denne varslingen. Opplever derfor ofte at jeg skal ta telefonen og så har den vært av i ukjent tid fordi batteriet gikk tom. Siden skjermen er svart i standby så får man ikke det med seg. Har derfor mistet endel viktige telefoner.

 

Dette er såpass viktig for meg at det vil være en av sjekkpunktene neste gang jeg bytter telefon. Så noen har skrevet at også lumia har samme problem. Det kan sikekrt fikses med en ny firmware, men tviler på om de bryr seg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...

Kjøpte denne telefonen i helgen fra Cdon for 2649,- ser nå at prisen er kommet opp igjen i 3490,- som er noe mer normalt for en slik telefon. Fornøyd med prisen på telefonen, håper bare jeg like fornøyd med telefonen siden dette er min første LG, har for det meste holdt meg til sony ericson. var mest inntressert i en ny sony men prisen var alfor høy på sony telefonene jeg vurderte som f.eks Acro S. Håper på en god telefon som kan vare i noen år, noen som vet om tips til å få kameraet til å fungere bedre? vil knipse mangen og gode bilder av min datter:-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Har nå hatt denna tlfnen i 1mnd.. Noe av det værste e har vært borti. Valgte å kjøpe denna da den kostet bare 2700kr isteden for å vente på nexus 4.. Værste feilen e har gjort. Jeg som liker å ha CM og custom roms+++ på tlfnen-.. så var dette en stor feil. Den har locked bootloader, den har 0 support på xda.. er ikke noe positivt når det kommer til dette.

 

For det andre.. Dette er en mobil som har vært ute i lang tid! Den har forsatt bare Android 4.0.3... Noe som er idioti! Denne mobilen trenger garantert en 4.1 update.. jeg har spilt spill som GTA VC, Dead Trigger, Subway Surfers og fler.. Det hakker og er fps drops i alle spilla! Til og med Subway surfers xD noe som er latterlig!

 

For det tredje blir den ubehagelig varm under spill/bruk, den er så varm at skjermen dimmer seg ned for at den ikke skal bli enda varmere! Helt idiotiskt!, og er den så varm.. får du heller ikke skrudd opp lys-styrken på en GOD stund etter.

 

LG Nexus 4 er nå bestilt og skal selge denna møkka telefonen :) Designet er fint, men hjelper fint lite når hardwaren faenke henger med!

 

Dette var min første og siste 100% LG mobil. Håper virkelig Nexus 4 er bedre, ettersom den skal ha bedre hardware, den har finere design, mer ppi, åpen for roms/kernels/themes osv. Og at det er Google selv som pusher updates! Takk gud for det! LG Telefon.. aldri mer!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Finnes det ingen custom ROMS til denne telefonen? Det eneste som hindrer meg fra å kjøpe er at LG er sykt trege med oppdateringene, den har jo ellers nesten av av specs for en god telefon. Og prisen er jo også veldig god for tiden.

Endret av Yuxtaposed
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Min søster kjøpte telefonen for litt over et halvt år siden. Hun fikk et godt førsteinntrykk, men dette forsvant fort. Mobilen begynte å henge seg opp, skru seg av og bli veldig treg. Denne mobilen er IKKE raskere enn sin egen skygge... Hun er svært misfornøyd med mobilen og ingen i familien kommer nok til å satse på LG igjen.. Vi andre i familien har blant annet SGS2, Nokia lumia 925 og HTC one og vi ser stor forskjell i kvalitet blant de og LG 4x. Ikke en telefon å anbefale.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...