Gå til innhold

Diablo III knuser salgsrekorder (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Hva med å heller ta det som det er og kose deg med spillet, ATW? Det er mulig å like et spill som ikke er 100% perfekt.

 

Akkurat, det er mulig å kose seg med ett spill om det ikke er 100% perfekt, det er det du ikke virker til å forstå, da du ikke ser ut til å tåle folk som kommer med punkter de ville sett forbedret på spill du liker. Om du ikke vil diskutere spill, men kuns pille de, så er det liten vits å henge på ett forum, skal du først være der, så bør du tåle at folk kommer med både negative og positive innspill.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som en langtids rollespiller ser jeg Diablo 3 som et spill som kunne vært ute for 10 år siden og det sier litt at folk går tilbake til D2 da er det noe som er muffins. Jeg skal kort nevne hva som gjør spillet rett og slett lavmåls:

 

1. Spillet nærmest tvinger deg til å spille flerspiller lengre ut i vanskeligere grader

2. Utvalget av spells og mulighet til å forandre interfacen er klomsete og forenklet til de grader

3.Klassene finnes ikke balansert. Wizard anyone?

4. Loot systemet er latterlig da det som oftest dropper ting man ikke trenger for sin klasse, og random stats gjør ikke ting bedre. Her burde det vært mere unike våpen for spesifikke klasser spesielt for legendarys som så og si aldri dropper uansett. Sett bonus etc for klasser ville vært bra for flere enn tier settene som heller aldri dropper.

5. Stemningen er ikke-eksisterende. Spillet kjører på i ekte Michael Bay stil som er lang fra mørk og skummel som tidligere spill i serien. Historien (vet at det ikke er viktig for fans av disse spill) er så enkel at selv en 10-åring kan forstå den. Og medhjelperne kommer med klossete kommentarer som prøver å være morsomt og ødelegger stemningen totalt.

6.Bossene er så enkle i forhold til resten av spillet at det er en vits og på vanskeligere grader får man ikke noe som helst omtrent for å ta de. Her kunne det ihvertfall vært noe ekstra for hver gjennomgang (vet at folk farmer men hallo!).

 

Oppsummert: Diablo 3 er maks en 4er på terningen og er mer for barn enn for voksne spillere. Ved å prøve å være lik D2 blir det faktisk dårligere fordi det alikevel gjør ting på nye måter som rett og slett ikke fungerer. Det er noe positivt ja, kampene er til tider morsomme og videoene er fantastiske, men jeg føler meg lurt av en hype som jeg ikke lenger gidder å følge. D3 finner ingen idenitet og tørr for lite. Nå blir det Indiespill som er framtiden. Spillbransjen har blitt for kommersialisert.

Lenke til kommentar

Som en langtids rollespiller ser jeg Diablo 3 som et spill som kunne vært ute for 10 år siden og det sier litt at folk går tilbake til D2 da er det noe som er muffins. Jeg skal kort nevne hva som gjør spillet rett og slett lavmåls:

 

1. Spillet nærmest tvinger deg til å spille flerspiller lengre ut i vanskeligere grader

Nei, hele spillet skaleres etter antall spillere, så du kan fint gå gjennom Inferno solo. Det er faktisk blitt gjort flere ganger allerede.

2. Utvalget av spells og mulighet til å forandre interfacen er klomsete og forenklet til de grader

Vi har flere spells og skills enn før, og vi slipper å starte på nytt bare fordi vi valgte feil skill på lvl 50. Hvordan kan det være negativt?

3.Klassene finnes ikke balansert. Wizard anyone?

Diablo 2 har vært ute i over 10 år. Diablo 3 har vært ute i under to uker.

4. Loot systemet er latterlig da det som oftest dropper ting man ikke trenger for sin klasse, og random stats gjør ikke ting bedre. Her burde det vært mere unike våpen for spesifikke klasser spesielt for legendarys som så og si aldri dropper uansett. Sett bonus etc for klasser ville vært bra for flere enn tier settene som heller aldri dropper.

Jg fant en Legendary i Act 2 på Normal. Bare fordi du ikke har funnet en ennå betyr det ikke at de ikke dropper.

5. Stemningen er ikke-eksisterende. Spillet kjører på i ekte Michael Bay stil som er lang fra mørk og skummel som tidligere spill i serien. Historien (vet at det ikke er viktig for fans av disse spill) er så enkel at selv en 10-åring kan forstå den. Og medhjelperne kommer med klossete kommentarer som prøver å være morsomt og ødelegger stemningen totalt.

Hvordan kan (tilsynelatende) 90% av de som spilte Diablo 2 fullstendig glemme at Act 1 var i en lys gress-slette, Act 2 var i en lys ørken, Act 3 var i en lys jungel og Act 5 på et lyst fjell og i lyse isgrotter?

6.Bossene er så enkle i forhold til resten av spillet at det er en vits og på vanskeligere grader får man ikke noe som helst omtrent for å ta de. Her kunne det ihvertfall vært noe ekstra for hver gjennomgang (vet at folk farmer men hallo!).

Bossene i Diablo 2 var ikke noen mesterstrateger de heller. Her snakker vi spamming av town portal, spamming av health potions og fint lite annet.

 

Oppsummert: Diablo 3 er maks en 4er på terningen og er mer for barn enn for voksne spillere. Ved å prøve å være lik D2 blir det faktisk dårligere fordi det alikevel gjør ting på nye måter som rett og slett ikke fungerer. Det er noe positivt ja, kampene er til tider morsomme og videoene er fantastiske, men jeg føler meg lurt av en hype som jeg ikke lenger gidder å følge. D3 finner ingen idenitet og tørr for lite. Nå blir det Indiespill som er framtiden. Spillbransjen har blitt for kommersialisert.

Liker du ikke Diablo 3 kan du jo bare la være å spille det? Prøv heller Path of Exiles, Torchlight 2, Heroes of Ruin eller noen andre. Det finnes faktisk alternativer.

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greie svar der Vikingkylling selv om det kanskje blir litt mye sammenlingning med D2 som kanskje ikke var helt min beste sammenligning i utgangspunktet. Jeg føler at D3 blir som Dragon Age 2 der alt er blitt strippet ned til det minimale i negativ favør. De store selskapene spiller for safe etter min mening og retter seg rett opp mot casual spillere. Jeg prøvde å like Diablo 3 men ser ikke at dette blir noe som folk kommer til å spille særlig mye om et år eller to om ikke Blizzard gjør noe drastisk med loot, spells og muligheter for å fikse på interfacen. Bra at vi har alternativer ihvertfall.

Lenke til kommentar

Som jeg sa har Diablo 3 vært ute i under to uker. Det er alt for tidlig til å si hvordan det holder seg over tid, spesielt siden de stadig oppdaterer det og prøver å balansere det bedre. Både loot og spells kan endre seg ganske kjapt i en patch. Tviler på at vi kan endre på interfacen noe særlig etterhvert, men det kunne vi jo ikke i Diablo 2 heller.

 

Problemet med Dragon Age 2 er at det føles som et helt annet spill enn DA: O. Diablo 3 er derimot en ren oppfølger til Diablo 2, og nesten litt for old-school for sitt eget beste. Klassene er nye, men det var nye i Diablo 2 også. Skillsystemet er annerledes, men det var annerledes i Diablo 2 også, og det er forfriskende med noe helt nytt. Vil du ha samme skillsystem i reprise er det bare å spille Torchlight 2. Det er faktisk laget av folkene bak Diablo 1 og 2, og burde passe deg perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...