Gå til innhold

Sport management, petroleumslogistikk eller shipping og logistikk?


Micius

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er for tiden litt i villrede angående hvilket studie jeg skal satse på til høsten. Har for øyeblikket sport management ved HIM som førstevalg, men tenker stadig på om det kanskje ikke er så lurt - da jeg har inntrykk av at jobbmuligheter og konkurranseevne i jobbmarkedet, med en slik bachelor, ikke er så gode.

 

Jeg vender derfor tankene mine mot petroleumslogistikk ved HIM og shipping og logistikk ved HIALS. Dette er studier jeg får inntrykk av at man stiller sterkere med i jobbmarkedet og som tillater en å velge blant flere karriereveier.

 

Styrken ved studiet i sport management, er at jeg er genuint interessert i idrett og at mange av fagene i denne bacheloren taler i min retning. Jeg kan ikke si det samme om de to andre studiene, og jeg vet for å være helt ærlig ikke om jeg kommer til å trives med de.

 

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget, er at jeg lurer på om noen av dere der ute, har erfaring fra disse studiene og kan fortelle litt om hvordan jobbmulighetene etter en eventuell bachelor vil være.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fetteren min går på den sport management masteren, og inntrykket mitt er at det er artig å studere. Problemet som du nevner er fraværet av jobbmuligheter. Skal ikke påstå at det ikke finnes jobber innenfor dette, men etter hva jeg har forstått, så starter han på et helt nytt studie til høsten som følge av nettopp dårlige jobbmuligheter. Så jeg ville helt klart gått for et av de to andre studiene dine.. Lederjobber innenfor sport er jo typisk avhengig av et velfungerende hode, personlige egenskaper og en grei grunnutdannelse. En grei grunnutdannelse får du sikkert i like stor grad med de to andre alternativene, men igjen så er dette bare min mening!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...