Gå til innhold

[Løst] Kjøpe ny laptop, maks 7500, trenger hjelp/innvendinger


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal skaffe meg en ny laptop, og tenkte å høre om noen her hadde noe bidra med angående det:)

 

 

Har et maksbudsjett på 7500 kr, dvs at jeg forventer en viss spillytelse fra maskinen. Jeg har lyst til å kunne spille litt på den, både nå og i framtida.

 

Jeg ønsker å ha en 15(.6)" skjerm med Win7, 500GB harddisk er greit

 

1. Jeg har sett på denne fra komplett.no: http://www.komplett....ku=746368#extra

 

 

Intel i7 prosessor, 8GB ram, nvidia gt 640M grafikk.

 

2. Jeg har også lagt merke til denne: http://www.komplett....aspx?sku=746381

 

 

Litt tregere prosessor, litt mindre ram, men samme grafikk og både lettere, bedre batteri og 20 GB SSD (er det nok til OS'et?), for ikke snakke om at den ser bedre ut (ikke at jeg bryr meg veldig om det, men ;) ).

 

Jeg har lyst til å gå for 1. da den gir generelt høyere ytelse (med mindre SSD'en vil gjøre opp for tregere prosessor og mindre ram? ), men hva tenker folk?

Noen som vet om andre, bedre tilbud?

 

OG, en siste ting: Acer har vel ikke det beste ryktet, gjerne med tanke på kjøling og kvalitet, men stemmer dette med dagens modeller? Noen erfaringer?

 

 

Takker for svar :)

Endret av Everlate
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har jobbet i butikk og stablene med acer makiner til service tyder på at det er like ille nå, dessverre. MINE erfaringer med acer er derfor at de er så dårlige at det for meg er uaktuellt å anskaffe.

 

Siste acer sak var en som skulle dra ut støpselet til laderen og så knakk den ene pinnen på støpselet. Det viste seg da at pinnene var laget av tynn og utrolig svak plast med kun en metallhette over. Jeg stod måpende med støpselet i hendene og trodde det var en spøk.

 

Ut over det har jeg vært borti både samsung, hp og asus og alle har vært problemfrie. HP hadde defekte nvidia gpu brikkene i en periode, men når de døde så leverte man den inn så fikk man nytt hovedkort samt at hele laptopen var shinet opp og var gullende ren når jeg fikk den tilbake. Ut over det har jeg kun skiftet batteri ca. hvert 3 år når det har røket.

Lenke til kommentar

Den første av lenkene dine, Everlate. Acer har ikke allverdens rykte når det gjelder byggekvalitet og holdbarhet - men det har heller ikke HP Pavillion, som er det mest relevante alternativet. Siden du ikke vil eller kan spytte i mer penger, er det dette du får :-) Sorry, men en skikkelig kvalitetsmaskin for spilling krever et litt større budsjett.

Lenke til kommentar

Jeg er jo klar over at jeg ikke får en "skikkelig kvalitetsmaskin for spilling", men for mitt bruk tror jeg nvidia gt640M ville vært supert. Derimot har jeg ikke funnet noen andre laptoper med den gpuen til under 7500, med unntak av i Acer'en. Og etter å ha hørt hva Ankh sier er jeg litt skeptisk til Acer.

 

Kan jo alltids gå for denne, en Asus, med de samme specsene som i Acern bortsett fra grafikken, hvor det da istede er et nvidia gt 630M-kort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744870#extra

 

Har lest at det er relativt stor forskjell mellom gt- 630 og -640, noe som fortsatt får meg til å ville kjøpe Aceren...men tør jeg?:/ Det må jo være noen som har gode erfaringer med Acer? :p

Lenke til kommentar

Tja ... enn så lenge er det vel veldig få som har noen som helst erfaring med disse nye modellene til Acer. Og holdbarhetsmessig ... vi får snakkes om et par år :)

Alt vi har å gå etter er historien - og den er som sagt øhm .... blandet, når det gjelder Acer.

 

Det er nok en merkbar forskjell mellom GT 630M og GT 640M ja - foruten at GT 630M bare er et nytt navn på forrige generasjons (Fermi) GT 540M, mens GT 640M er fra den nye generasjonen (Kepler) fra Nvidia.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Mest ytelse for pengene akkurat nå er denne.

 

Elkjøp sier at det er en i5 prosessor og at den har hypertreading. ;)

Siden det er spillytelse han er ute etter så er i5 mer enn bra nok. Til opplysning har i5 til laptop hyperthreading, så poenget ditt var?

 

... rent bortsett fra at HP Pavilion også har et nokså dodgy rykte. Men joda, ytelse for penga er det jo.

Har hatt både Asus, Acer og HP. Best av de tre er nok Asus, men har ikke hatt noe problemer med min HP heller. Verre var det med Aceren jeg hadde.

Lenke til kommentar

Blingsa da jeg så på HP'en, trodde det sto HD7670M, ikke 7690M. Forskjellen mellom de to er jo faktisk merkbar ;)

Men da får jeg lyst til å gå for HP'en, egentlig....hadde vel egentlig aldri trodd at jeg skulle ende opp med en HP fra Elkjøp! (hvis jeg ikke ombestemmer meg innen neste onsdag, da jeg skal kjøpe maskinen).

Aldri vært stor fan av HP, og ihvertfall ikke Elkjøp! :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Har nesten aldri hatt problemer med hp, men har hatt dyrere modeller i 12-13000,- segmentet og startet med å fjerne recovery partisjon og formatere for å legge inn lovlig win 7 fra dvd og det har gått helt greit.

 

De to tingene jeg har gjort gjaldt at nvidia sendte ut defekte gpu`er som hp brukte, og nå den som forventet tok kvelden fikk jeg nytt, og bedre, hovedkort med bl.a bedre GPU. I tillegg rengjorde HP maskinen gratis slik at den ble gullende ren og så helt ny ut.

Den neste tingen var å bytte batteriet når det var utslitt. Batterier som har gjort sitt etter 3 år er vel ikke så uvanlig, og lett å skifte selv.

 

Ut over det har driverne kommet som de skal når win er lagt inn, kvaliteten har vært bra, og godt utstyrt med god ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...