Gå til innhold

Konfirmasjons PC max 11 000


Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å setter sammen en PC til min bror som nettop er konfirmert. Han ønsker å bruke max 11 000. Ønsker av praktiske årsaker å handle alt fra samme nettbutikk.

 

Her er min oppsatte handleliste atm: http://www.komplett....0C-7AEB16AAD479

post-71520-0-23353600-1337458347_thumb.jpg

 

Jeg lurer på om Intel i5 2500K blir en flaskehals for skjermkortet jeg har valgt, eller om det er en god kombo?

 

Det er jo såklart kult for kidsa å ha mye RAM men blir 16GB overkill?

 

Vil ha minst 100GB SSD som boot, men er den grei den jeg har valgt?

 

Hvordan er støyen på de valgte komponenter, forslag for å gjøre den mer stillegående?

Endret av Jann!s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser bra ut, men gå ned til 8GB av samme RAM, bytt PSU til XFX 650W/NZXT HALE 90 650W, hovedkort til en ASUS Z68 Chipset, og så velger du nyeste nVidia skjermkortet ASUS 670.

 

 

Kjøp fra www.dustinhome.no

 

billigere og bedre kundeservice

 

Ivy Brigde også.

 

Jeg liker den påstanden din der du sier at at Dustin Home har bedre kunderservice. Begrunnelser?

Lenke til kommentar

Det ser bra ut, men gå ned til 8GB av samme RAM, bytt PSU til XFX 650W/NZXT HALE 90 650W, hovedkort til en ASUS Z68 Chipset, og så velger du nyeste nVidia skjermkortet ASUS 670.

 

 

Kjøp fra www.dustinhome.no

 

billigere og bedre kundeservice

 

Ivy Brigde også.

 

Jeg liker den påstanden din der du sier at at Dustin Home har bedre kunderservice. Begrunnelser?

 

Ser ikke hvorfor man skal velge Ivy Bridge som koster 200 kroner dyrere (i5 3570k vs i5 2500k).. eneste er at den er nyere, men det har ikke noe å si akkurat nå siden sandy bridge vil vare like lenge

 

ang. dustinhome og kundeservice.. det får andre svare på

Lenke til kommentar

Det ser bra ut, men gå ned til 8GB av samme RAM, bytt PSU til XFX 650W/NZXT HALE 90 650W, hovedkort til en ASUS Z68 Chipset, og så velger du nyeste nVidia skjermkortet ASUS 670.

 

 

Kjøp fra www.dustinhome.no

 

billigere og bedre kundeservice

 

Ivy Brigde også.

 

Jeg liker den påstanden din der du sier at at Dustin Home har bedre kunderservice. Begrunnelser?

 

Ser ikke hvorfor man skal velge Ivy Bridge som koster 200 kroner dyrere (i5 3570k vs i5 2500k).. eneste er at den er nyere, men det har ikke noe å si akkurat nå siden sandy bridge vil vare like lenge

 

ang. dustinhome og kundeservice.. det får andre svare på

 

Så ikke kom med en så jævla teit påstand når du ikke klarer å argumentere for den heller. Troll.

 

Uansett, Ivy er en oppgradering, og er ABSOLUTT verdt de 200kr'ene ekstra.

 

Her:

 

post-227710-0-54347900-1337459231_thumb.png

 

Nydelig. Sier meg enig her.

Lenke til kommentar

Hihihi.

 

Ivy benker bedre, mindre strømforbruk og mer overklokkevennlig.

 

Mer overklokkingsvennelig? Ivy klokker verre enn Sandy. Ivy blir også langt varmere.

 

Helt enig med Skuff her.

 

Opplever også Kompletts kundeservice som bedre.

 

Sa han som jobber der...

 

 

Ta deg sammen. Det sier seg selv at mer varme genereres jo mer du overklokker. Ivy i5 klokker bedre enn i5 Sandy.

Lenke til kommentar

Jeg er fysisk inkompatibel når det kommer til å skrive lange tekster, jeg har brukket høyrearmen...

 

Les: http://www.tomshardw...70k,3181-9.html

 

Så du nettopp hva jeg skrev?

 

Jeg snakket om i5, ikke i7.

 

De er sammenlignbare. Å sammenligne i7 2700K med i7 3770K er som å sammenligne i5 2500K med i5 3570K.

 

MEN FOR HELVETE DA. ER DET NOE DU IKKE SKJØNNER? Det omhandler ikke i7, vi snakker om i5. Få deg noen kilder som man kan faktisk basere seg på i realiteten.

Lenke til kommentar

... forskjellen mellom i5 og i7 er hyperthreading og 2mb mer cache, disse faktorene gjenspeiler seg for både Ivy i7 og Sandy i7. Så du mener at disse tingene som er helt like egentlig utgjør en forskjell?

 

Hvis det er de 2 eneste forskjellen mellom i7 og i5, så er nok ikke data ditt emne. Det er nok langt mer, men du har allerede bevist en del. Ikke nødvendig å mate et troll.

Lenke til kommentar
Ivy Bridge's temperatures are reportedly 20°C higher compared to Sandy Bridge when overclocked. Overclockers speculate that this occurs because instead of using fluxless solder to transfer heat from the die to the Integrated Heat Spreader (IHS), Intel used Thermal Interface Materials (TIM) to cut cost. The cheap thermal paste Intel used has much lower thermal conductivity, causing heat to build up on the die. Impress PC Watch has proven that this is in fact true.

 

Der har du det Skuff.

 

Og forskjellen mellom i5 og i7 er:

- Hyper-Threading.

- Stock clock speed.

- Cache Memory.

- Pris.

- Strømforbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...