Gå til innhold

Stasjonær til 5-6 tusen.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal sette sammen en pc for min bror, han har et budsjett på 5-6 tusen. Budsjettet inkluderer ikke skjerm, mus og tastatur samt programvare.

 

Pcen skal i all hovedsak brukes til spilling og div media, derfor vil jeg tro jeg ikke får klemt inn en ssd harddisk i budsjettet.

 

Håper på positive flotte svar fra noen som er litt mer oppdatert på datautstyr enn jeg selv :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar :).

 

 

Oppsette så veldig bra ut, hvilken nettside har du hentet det?

 

Kan det her evt være mulig å spare inn noe på hovedkortet og heller gå for annet kabinett/harddisk?

 

Vet ikke om 8 gb ram vil gagne dette oppsettet noe særlig? Ser ram prisene er latterlig billige om dagen.

 

Lurte også på hvor stor forskjellen på Intel og AMD er om dagen, er intel såpass mye bedre at det er verdt prisforskjellen på prosessor? Fant denne på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650177 - bedre specs på papiret til billigere pris.

 

 

 

Mvh

Jabbala

Endret av Jabbala
Lenke til kommentar

Hvordan virker dette oppsettet i forhold til det som er foreslått? Laget et oppsett med AMD både prosessor og skjermkort samt et billigere hovedkort. I gjengjeld fikk jeg en 2 tb harddisk og bedre kabinett.

 

 

Mvh

Jabbala

post-26156-0-19953300-1337513934_thumb.png

Endret av Jabbala
Lenke til kommentar

Morn, har også tenkt på noe i den prisklassen.

Hvordan er forresten dette i forhold til den "runes of dublon" her

 

Har aldri satt sammen selv enda men har lyst å prøve

Et spørsmål:

Hvis det er en av komponentene det er noe feil med som gjør at maskinen ikke virker, hvordan kan man vite hvilken det er? For man har jo ingen garanti på selve maskinen. :hmm:

Endret av groenn
Lenke til kommentar

@Groenn

 

Da er man nødt til å feilsøke selv. Om noe skulle skje om maskinen ikke fungerer er det et eget underforum her med mennesker som kan hjelpe til å finne ut hvor feilen ligger.

 

Om du har flere spørmål, enten om dette, eller Runes of Dublon anbefaler jeg deg å opprette en egen tråd.

 

 

 

@TS som NeBlix påpeker henger AMD etter når det kommer til prosessorytelse. Når du har et lite budsjett må du nok belage deg på ikke å få alt du har lyst på. En større HDD kan du kjøpe deg senere når du har litt penger til overs, en ny CPU + HK er derimot vanskeligere å supplere med.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Hei.

 

Beklager sent svar, setter pris på alle innspill og da går jeg for det forslaget fra Dustinhome tenker jeg.

 

Tusen takk for all hjelp :)

 

ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP er på tilbud nå, sparer en hundrings hvis du tar det^^

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

var ikke Ti ser jeg, disregard

 

 

jeg var lenge godt fornøyd med 4gb RAM helt til jeg begynte å følge med på RAM-bruk etter oppfordring og du skal ikke ha mange programmer åpne samtidig før det blir for lite. Hvis du gamer og lukker alle programmer så er det nok, men det koster en drøy hundrelapp mer for 8gb. Vil anbefale:

http://www.dustinhome.no/product/5010598525/corsair-8gb-ddr3-vengeance-lp-pc3-12800-1600mhz-cl9-2x4gb/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

Selv har jeg et Core 1000 kabinett og var ikke fornøyd. Det bråker noe forferdelig syns jeg, originalvifta skapte et heftig vindsus gjennom fronten og den var hengt opp i noen idiotiske plastklips i frontdekselet. Klipte av klipsene og festet en litt "snillere" vifte med gummiskruer direkte på ramma og det ble betydelig bedre, men ikke spesielt glad i dette kabinettet. Jeg har såvidt tatt i et billig Cooler Master miditower og det var helt greit og veldig stille, så jeg vil kanskje anbefale det CM microtoweret. Men da jeg ikke har førstehånds erfaring med det må du ta den anbefalingen med en klype salt. Jeg vet bare at jeg var skuffet over core 1000.

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Endret av handir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...