Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komplisert jenteproblem!


Anbefalte innlegg

Okey, har et problem her som jeg virkelig håper noen kan hjelpe meg med!

 

Det har seg sånn at i januar begynte jeg å legge merke til en jente i klassen. Vi snakket veldig mye sammen på facebook, og sendte meldinger til hverandre. Dette fortsatte en god stund, men jeg fikk vite av en vennine av henne og meg at hun kun likte meg som venn.

 

Etter noen uker fant jeg ut at hun likte en annen gutt i klassen, som i tillegg er en veldig god venn av meg. Denne gutten er det også 3 andre jenter som liker og jeg vet at han ikke har følelser for noen av dem, men bare liker oppmerksomheten. Så jenta som jeg liker snakker med meg på facebook om det, og hun spør meg hva hun bør gjøre. Jeg svarer at hvis hun virkelig liker han er det vanskelig og bare glemme han, men hvis hun ikke liker han så godt kan hun prøve å glemme han. Hun bestemmer seg for å glemme han og sier at hun ikke orker mer av det dramaet. Vi snakker forsatt på facebook også spør hun meg hvem jeg liker. Jeg kunne jo ikke bare si at jeg likte hun, men hun maste og maste lenge og til slutt spurte hun om det var henne. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å fortelle sannheten. Jeg fortalte henne at hun var den mest fantastiske jenta jeg hadde møtt og virkelig sa alt jeg følte for hun, at hun var den eneste jenta jeg har vært skikkelig forelsket i. Hun svarer at det betyr sykt mye for hun det jeg sier, og at hun er veldig glad i meg men at hun ikke liker meg på den måten... friendzoned. Jeg sa at jeg ikke ville miste henne som venn og at jeg håpet det ikke blir altfor kleint mellom oss. Hun sa det samme, at hun ville være venn med meg fortsatt siden jeg er den gutten som betyr mest for henne. Så sa hun at det kan skje noe mellom oss, at jeg må gi det litt tid. At hun trenger tid. Jeg blir så klart dritglad og så sier vi natta og jeg er i gledesrus.

 

Men nå kommer problemet. Denne samtalen foregikk for en uke siden, og absolutt hver dag denne uken har hun ignorert meg, ikke sagt hei, så vidt sett på meg, hver gang hun snakker med meg og en annen ser hun kun på den andre personen som om jeg ikke er der. Det er veldig frustrerende og jeg har hatt hjertesorg hele uken, og vært virkelig lei meg. Jeg føler for å fortelle henne det, men jeg føler også at jeg burde vente litt som hun sa, "gi det litt tid". Hva skal jeg gjøre? Er det forsatt håp, at dette er måten hun trenger tid på? Vi er 15 btw...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, håper ikke neste uke blir like ille... Det er bare en ting jeg ikke skjønner. Hvorfor ignorerer hun meg? Hun sa selv at hun hadde lyst til å fortsette å være venner og at det betydde mye for henne, men det virker jo virkelig ikke sånn. Jeg får vel bare se neste uke hvordan det går, om det er like ille, men etter det klarer jeg ikke mer. Hver dag etter skolen denne uken har jeg lagt meg på sengen og deppet pga dette.

Lenke til kommentar

Hm. Det høres igrunn ut som at hun også "bare liker oppmerksomheten" hun får fra deg. Det at du innrømmet det gjorde jo at hun nå allerede har fått bekreftelse fra deg, og at hun ikke lengre har noe å hente med deg. Det var forsåvidt ærlig av henne og si helt fra starten at hun ikke likte deg på samme måte, men tror at når hun sa at det kanskje kan oppstå noe imellom dere, så tror jeg hun løy. Hun liker tanken på at du er interessert og vil at du skal fortsette å være det - altså ikke gå videre. Vanskelig sak. Du får egentlig bare vente å se an hva som skjer. Bare ikke forvent det beste. Lykke til!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ok... Jeg trodde ikke at jeg kunne bli tristere enn det jeg var i går, men nå har jeg bare gravd dypere ned. Fant ut i dag på skolen at hun har sagt det til alle vennene sine noe hun LOVET og ikke gjøre. Hun har også sagt til dem at grunnen til at hun sa det kunne skje noe mellom oss, var at hun skulle bare la meg vente uten å gjøre noe som helst. Jeg lurer på hvordan hun kunne gjøre noe sånt... hun har alltid vært hyggelig mot meg også plutselig gjør hun dette. Skjønner hun ikke hvor vondt det gjør? Hun sier selv hele tiden at hun hater gutter som kun leker med jenter, også er hun bare verre.

Lenke til kommentar

Jenter i 15 års alderen er teite, hun gjør som hun gjør fordi hun føler det gir henne sosial status. Uansett må jeg si det er dårlig gjort av henne, men noe annet er egentlig ikke å forvente når dere er såpass unge. Det positive er at det kommer å gå over ganske kjapt, går du vgs?

Lenke til kommentar

FrankTheTank: Se henne rett inn i øynene og fortell henne klart og tydelig at hun gjorde noe galt. Hvis hun ønsker noe mer kontakt med deg så kan hun ta initiativet selv, for du har ventet lenge nok.

 

Synn at hun skulle være på den måten, men sånn er nå det derre livet. Det er ikke alle man møter langs livets vei som er verdt å holde kontakten med i det lange løp.

Lenke til kommentar

hah, hadde et lignende problem... hun begynte stadig vekk å la være å svare, kunne ta opptil 4 dager før hun svarte, og la til et "<3", bare for å sørge for at jeg ikke gav opp.

 

men jeg klarte heldigvis å innse det, forklare henne at ingen skal behandle andre på den måten, og hun prøvde da å legge skylden på meg. Jeg gadd ikke mer av det tullet, sa til meg selv at hun (jeg var et år gamlere) likte å ha en eldre gutt som fulgte hennes håndbevegelse som det passet hun, og sa til henne at om hun ville gå tilbake til slik det var, så var det HUN som måtte streve for det, og ikke jeg. Etter det snakket vi ikke på flere måneder (første 2 ukene var faktisk ganske tøffe), og det gikk over etter 2 uker. Nå nylig fikk jeg en melding "hei kjekken <3, unnskyld for at jeg oppførte meg så treigt, kan vi starte på nytt? <3" jeg var fast bestemt på å ikke havne i en felle, der jeg ble brukt, og som Extraterrestrial sa, at hun brukte meg som status. Jeg skrev helt normalt tilbake, uten det fjortis tullet, og hun ble fort sur på meg igjen. Jeg fortalte henne at jeg så på henne som en normal venn, og gadd ikke å begynne på det flørte tullet med en gang. hun ble sur, og vi har ikke snakket sammen igjen. Men dette er faktisk ganske greit, fordi "det er flere fisk i havet". prøv å ikke la deg bli brukt, jenter i denne alderen er ekstreme på dette, og mange kan innta et falskt forhold med deg, bare for å lure deg, mens de ler av det sammen med veninnene sine. pass på ;)

Lenke til kommentar

Ok... Jeg trodde ikke at jeg kunne bli tristere enn det jeg var i går, men nå har jeg bare gravd dypere ned. Fant ut i dag på skolen at hun har sagt det til alle vennene sine noe hun LOVET og ikke gjøre. Hun har også sagt til dem at grunnen til at hun sa det kunne skje noe mellom oss, var at hun skulle bare la meg vente uten å gjøre noe som helst. Jeg lurer på hvordan hun kunne gjøre noe sånt... hun har alltid vært hyggelig mot meg også plutselig gjør hun dette. Skjønner hun ikke hvor vondt det gjør? Hun sier selv hele tiden at hun hater gutter som kun leker med jenter, også er hun bare verre.

 

Da jeg leste det første innlegget ditt, tenkte jeg med en gang at denne jenta bare ville ha en "plan B" i tilfelle intet annet gikk hennes vei.

 

Gratulerer (eller skal jeg si kondolerer?), du har gått på trynet og blitt slått og sparket av ei jente for første gang, men ikke siste. Vent til du blir 19 år som meg, så ser du omtrent slik ut:

rage.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ok... Jeg trodde ikke at jeg kunne bli tristere enn det jeg var i går, men nå har jeg bare gravd dypere ned. Fant ut i dag på skolen at hun har sagt det til alle vennene sine noe hun LOVET og ikke gjøre. Hun har også sagt til dem at grunnen til at hun sa det kunne skje noe mellom oss, var at hun skulle bare la meg vente uten å gjøre noe som helst. Jeg lurer på hvordan hun kunne gjøre noe sånt... hun har alltid vært hyggelig mot meg også plutselig gjør hun dette. Skjønner hun ikke hvor vondt det gjør? Hun sier selv hele tiden at hun hater gutter som kun leker med jenter, også er hun bare verre.

 

Da jeg leste det første innlegget ditt, tenkte jeg med en gang at denne jenta bare ville ha en "plan B" i tilfelle intet annet gikk hennes vei.

 

Gratulerer (eller skal jeg si kondolerer?), du har gått på trynet og blitt slått og sparket av ei jente for første gang, men ikke siste. Vent til du blir 19 år som meg, så ser du omtrent slik ut:

rage.png

Hahahaha

 

Nydelig analyse på et problem 99.9% av gutter har hatt en eller sannsynligvis flere ganger! :D

Lenke til kommentar

Okey, har et problem her som jeg virkelig håper noen kan hjelpe meg med!

 

Det har seg sånn at i januar begynte jeg å legge merke til en jente i klassen. Vi snakket veldig mye sammen på facebook, og sendte meldinger til hverandre. Dette fortsatte en god stund, men jeg fikk vite av en vennine av henne og meg at hun kun likte meg som venn.

 

Etter noen uker fant jeg ut at hun likte en annen gutt i klassen, som i tillegg er en veldig god venn av meg. Denne gutten er det også 3 andre jenter som liker og jeg vet at han ikke har følelser for noen av dem, men bare liker oppmerksomheten. Så jenta som jeg liker snakker med meg på facebook om det, og hun spør meg hva hun bør gjøre. Jeg svarer at hvis hun virkelig liker han er det vanskelig og bare glemme han, men hvis hun ikke liker han så godt kan hun prøve å glemme han. Hun bestemmer seg for å glemme han og sier at hun ikke orker mer av det dramaet. Vi snakker forsatt på facebook også spør hun meg hvem jeg liker. Jeg kunne jo ikke bare si at jeg likte hun, men hun maste og maste lenge og til slutt spurte hun om det var henne. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å fortelle sannheten. Jeg fortalte henne at hun var den mest fantastiske jenta jeg hadde møtt og virkelig sa alt jeg følte for hun, at hun var den eneste jenta jeg har vært skikkelig forelsket i. Hun svarer at det betyr sykt mye for hun det jeg sier, og at hun er veldig glad i meg men at hun ikke liker meg på den måten... friendzoned. Jeg sa at jeg ikke ville miste henne som venn og at jeg håpet det ikke blir altfor kleint mellom oss. Hun sa det samme, at hun ville være venn med meg fortsatt siden jeg er den gutten som betyr mest for henne. Så sa hun at det kan skje noe mellom oss, at jeg må gi det litt tid. At hun trenger tid. Jeg blir så klart dritglad og så sier vi natta og jeg er i gledesrus.

 

Men nå kommer problemet. Denne samtalen foregikk for en uke siden, og absolutt hver dag denne uken har hun ignorert meg, ikke sagt hei, så vidt sett på meg, hver gang hun snakker med meg og en annen ser hun kun på den andre personen som om jeg ikke er der. Det er veldig frustrerende og jeg har hatt hjertesorg hele uken, og vært virkelig lei meg. Jeg føler for å fortelle henne det, men jeg føler også at jeg burde vente litt som hun sa, "gi det litt tid". Hva skal jeg gjøre? Er det forsatt håp, at dette er måten hun trenger tid på? Vi er 15 btw...

 

Tips til neste gang:

 

1. Når en jente vil snakke med deg om andre gutter: Be dem holde kjeft eller bare totalignorer dem. Hvorfor? Fordi ved å lytte og faktisk, som du gjorde, HJELPE dem med andre gutter så fjerner du din intensjon fra likningen.

 

2. Hvorfor snakker dere på facebookchat og meldinger? Facebookchat og meldinger er til for å gi kortfattet informasjon i form av å: Møtes, stille spørsmål som du trenger svar på der og da, planlegge møter eller sende en link til en jævlig kul youtube film. Det som har hjulpet meg mest siden jeg begynte med dette (dette er da "sjekking" og "flørting" på et litt mer "profesjonelt" nivå) er å ikke "prate" med jenter med mindre jeg møter dem. Hvorfor skal jeg sitte å være tilgjengelig bak en pc.skjerm? Hvorfor er jeg det? Hvis jeg er på pcn over lenger tid gamer jeg, er på forumer eller driver med skolearbeid. Det er INGEN grunn til at jeg skal sitte på facebook og "chatte" med en jente fordi hun ikke finner bedre å pådrive.

 

3. Hvorfor sa du til henne at du vil fortsatt være venn? Det viser også at du EGENTLIG ikke er en mann. Hvorfor? Fordi du bøyer deg med en gang intensjonene dine blir satt på prøve. Er en veldig god grunn til at hun skyver seg selv vekk fra deg - det er at du nå er i hennes hender. Hvorfor skal hun gjøre noe mer når du gjør alt arbeidet? Hvis DU ignorerer HENNE så skaper du en mye større sjanse for deg selv til å komme ut av denne greia her. Selv, de gangene jeg har blitt "rejected" av en venninne fordi hun bare vil være venn har jeg sluttet å prate med henne i sånn 3-6 mnd og da har de 9/10 ganger kommet løpende tilbake for de angrer / likte meg men visste det ikke.

 

4. Sist men ikke minst, ikke tenk på dette. Du er bare 15 - dette kommer til å skje med deg MANGE ganger. Lær deg og håndter det og lær deg å IKKE VÆR VENN MED DEM ETTER DU HAR BLITT AVSLÅTT. Det er bare selvdestruktivt.

 

Jeg har kanskje et snevert syn på dette, men det funker for meg og alle mine bekjente.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okei, denne jenta er den største bitchen jeg har møtt og kjent i hele mitt liv. Hun har sagt dette til absolutt alle. Jeg har forstått hvilken idiot jeg har vært som har funnet meg i dette, og har begynt å ignorere henne. Etter det har hun begynt å snakke med meg igjen, men jeg fortsatte å ignorere henne. Jeg har lært veldig mye av dette, og er nå en mer "bad-ass" enn før. Høres kanskje litt teit ut men før var jeg en såkalt snill og søt gutt, men det finner jeg meg ikke i lenger. Har ignorert hun og holdt meg for meg selv de siste ukene, og ikke møtt så mange og det har hjulpet meg veldig. I tillegg har kommentarene her også hjulpet meg, og jeg vil takke de som har skrevet her og vært kritiske til meg. Har forstått at jeg ikke er et mål for noen jenter, men nå er ikke de lenger noe mål for meg heller lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm. Jeg tråkker sikkert på noen tær her nå, og blablabla. Men du sier at du har snakket med henne på facebook en kveld eller to. Shit happens og livet går videre.

Jenter forteller ting til sine venninner. Det kommer du sjelden unna. Og hva så om venninnene hennes vet at du liker henne? Bli venn med hennes venner da vel, så har du iaf en grunn til å snakke med henne igjen også. Det funker bedre enn mange tror.

Det å være bad-ass er ikke nødvendigvis vinnerkortet, og det er iaf ingen forhåndssatt vinneroppskrift. Cluet er: interessant, spennende og så må du passe på at selv om du skal være begge deler, så må du også være en trygg person. På deg selv og på omgivelsene dine. Når man så har hatt en samtale som det du har hatt der, så blir det ofte et sånt utfall når man så møtes igjen i det virkelige liv. (kanskje spesielt i en alder av 15, men ikke dermed sagt at det ikke skjer senere og)

Har vært ute for akkurat det samme selv. I år.

Snakket sammen, samme utfall. (Etter en sånn gang så lærer du at alle alvorlige samtaler av den typen gjør seg best via snakk, helst face to face) Så gidder jeg ikke ramse opp månedene mellom Januar og nå, for ofte skjedde det lite, så litt mer. Men jeg gjorde omtrent det som står over. Vel, ganske nøyaktig det som står over. Vis ved både tegn og oppførsel at du ikke er en dust, du bryr deg om folk, er trygg på deg selv og omgivelsene men at fra og med nå så går det på dine premisser. Er hun med på det, fint for dere. Hvis ikke, move on. Det funker for noen.

Enden på visa for min del var at jeg fant ut at det kanskje er grunner til at folk først oppfører seg som de gjør, og det er sånt du finner ut ved å bli bedre kjent med de. Det endte ihvertfall ganske så bra for min del ;)

Lenke til kommentar

All erfaring med jenter sier at man aldri bør fortell dem hva du føler for dem. Det dreper en eventuell spenning som er mellom dere. Jeg ville ikke sagt til henne hva du følte for henne.

 

Du sier du ble tvunget / ikke hadde noe valg. Det er jo ikke riktig, man behøver ikke ALLTID fortelle den fulle og hele sannhet. Du kan holde igjen, og du kan heller flørte med henne og late som det ikke er noe mer enn det... Etter at du har sagt hva du føler er jeg redd løpet er kjørt for din del.

 

Jeg ville også prøvd å holde meldinger på FB/mobil til et absolutt minimum når det er noen du ser så ofte.

 

Du er langt inne i den såkalte vennesonen, skal du ut av den så må du nok jobbe litt med dine sosiale skills. Det er ikke umulig, men uten erfaring så er det nok litt vanskelig.

Endret av ugotabanana
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...