Gå til innhold

Er Galaxy S III virkelig så bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

S3 er etter min mening den aller beste mobilen på markedet. Den har fått gode resultater i tester, den knuser konkurrentenes mobiler i ytelsestester, og den gjør omtrent alt riktig. Den har alle teknologiene man forventer, inkludert NFC. Den er utstyrt med et gedigent batteri, den er blandt de tryggeste å bruke pga svært lav SAR og kvalitetsmessig har ihvertfall S2 vært veldig bra.

 

S3 åpner også opp for bl.a trådløs lading som er artig, og den har en passe størrelse dvs ikke for stor og ikke for liten.

S3 har også endel smarte funksjoner som at den tolker bruken slik at du f.eks kan ligge og lese uten at skjermbildet roterer.

Legg til at S2 fikk ICS relativt tidlig, og gode erfaringer med S2 så er det ikke rart at S3 selger bra.

 

På den negative siden så har vi kies som folk har blandede erfaringer med, noen er skuffet over at den ikke er i metall, og noen har kommentert at samsung ikke har satt i den aller beste skjermen de har.

 

S3 er øverst på min ønskeliste også, ganske enkelt fordi jeg synes det er den beste telefonen på markedet.

Lenke til kommentar

Tror at mange kjøper den fordi det er etterfølgeren til SGS2. Mange er ikke klar over potensialet i hverken S2 eller S3. Så det jeg tror er at mange kjøpte s2 fordi de fikk et inntrykk av at den var så bra. Det stemte forsåvidt. Men mange av disse brukte den bare til ringing, sms og kanskje facebook. Den samme folkegruppa har nå bestilt seg s3. Fordi den må være bedre (til ringing, sms og facebook). Mitt inntrykk er at folk er dumme, og kjøper seg en my mer avansert telefon enn de trenger.

 

Når det er sakt må jeg pressisere at dette ikke gjelder alle! Og det gjelder ikke mange av deresom kommer til å lese dette.

 

Edit: Klar over at jeg ikke svarte helt på det du spurte om. Ble vell mere et svar på artikkelen du linka til

Endret av JFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hehe går helt fint, liker at dere tar dere tid til å svare. De er kanskje ikke nødvendigvis dumme fordi de følger teknologien, alle har sine interesser og hva som frister dem. men er delvis enig med JFM når det gjelder at det er tidligere S II eiere som kjøper S II nå.. eller fleste av dem

Endret av tek_brukern
Lenke til kommentar

hmmm.. litt usikker på dette med at man kjøper bare for at man tror den nye er så mye bedre men aldri bruker mobilen til annet enn å ringe med... de som faller inn under den kategorien tror jeg har mobilen litt lengre enn ett år.. og med tanke på at det bare er ett år siden S2 kom lurer jeg på om det er så mange?

 

Det jeg tror er at Galaxy serien har fått et veldig gått rykte på seg, det sammen med at smartmobil markedet er i voldsom vekst fører til den kjempe suksessen Samsung opplever.

 

Så har vi selvsagt oss andre mobi-nerder som har S2 i dag, men må alltid ha det nyeste og beste;-)

Lenke til kommentar

SG3 er helt sikkert en fantastisk tlf, og jeg angrer fremdeles litt på at jeg kjøpte One X, selv om det også er en meget bra tlf. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for SG3, men dro til Elkjøp å så på One X..å da var det gjort. Hadde jeg ventet noen uker har utfallet helt sikkert blitt annerledes

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det jeg savner er mer fokus på arbeidsminne, ikke bare lagringsminne. Alle mobiler jeg har hatt krasjer når man laster inn tunge sider fordi det ikke er nok minne til å vise siden. Litt som med altibox. De har en nettleser man kan surfe på nettet med, men dekoderen har ikke nok minne til vise en eneste nettside.

Memory full meldinger som fører til at telefonen enten låser seg eller restarter er såpass plagsomt at det i seg selv hadde vært grunn til å kjøpe ny telefon om jeg visste det var bedre på den neste.

 

S3 har forøvrig endel teknoplogier som S2 mangler. Bl.a NFC for de som ønsker det, og trådløs lading kommer etterhvert. Et 40% større batteri bør også gi lengre brukstid, og kraftigere prosessor og gpu bør takle de nyeste og mest ekstreme spillene bedre.

 

Mange kjøper vel også sponsede telefoner, og da er bindingstiden ett år. Har de hatt S2 i ett år får de ny billig S3 nå.

 

Og så har vi alle som liker oppmerksomheten ved å dra frem S3 når alle fikler med sin S2...

Lenke til kommentar

Men SIII ligger ikke på langt nær så langt foran konkurrentene som det SII gjorde når den kom på markedet. :thumbdown:

 

Jeg hadde forventa at SIII hadde,

Minst 12,1 megapikslers kamera slik som Nokia N8 og Sony Xperia S

Minst Quad-core 1,5 GHz Slik som LG Optimus 4X HD og HTC One X.

 

Når SII kom på markedet så slo den alle unntatt Nokia N8 på kamera.

Men kan hende at Samsung kommer med nytt flaggskip når Android 5 kommer. :)

Endret av Leseren
Lenke til kommentar

I min situasjon har jeg sittet på gjerdet en stund for å se hva Iphone 5 bringer, liker ikke designet på S3 noe særlig, synes det ser litt jalla/billig ut, men ellers er det vel en kjempetelefon (selv om jeg stadig venter på en smarttelefon som kan overta for kompaktkamera i 1500-kronersklassen).

 

Men gidder ikke å bruke mere penger på batterier til min gamle HTC Desire når det nåværende snart er kaputt, så da blir det vel S3 siden den er best på markedet og Apple somler.

 

Tviler på at det største markedet for S3 er de som kjøpte S2, den er mer enn god nok ennå. Det er vel også mindretallet som kan/vil bruke så mye penger på telefon at de oppgraderer smartphone i 4-5 tusenkronersklassen hvert år.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Bildekvalitet handler om mer enn megapixler. Har de en bedre bildebrikke er det viktigere enn 100 megapixler. Også at kameraet klarer å fokusere, har minst mulig kromatisk abberasjon, gir gode bilder med høy iso, og kan ta raske bilder (ta en serie på 8-10 biler) osv.

 

Om prosessoren: http://www.mobilewhack.com/samsung-galaxy-s3-cpu-revealed-1-4-ghz-quad-core-cpu/

When launched this Summer, the Samsung Galaxy S3 CPU will be the most powerful mobile processor in the world.

 

Ytelsen er tydeligvis mer enn klokkefrekvens.

Lenke til kommentar

Bildekvalitet handler om mer enn megapixler. Har de en bedre bildebrikke er det viktigere enn 100 megapixler. Også at kameraet klarer å fokusere, har minst mulig kromatisk abberasjon, gir gode bilder med høy iso, og kan ta raske bilder (ta en serie på 8-10 biler) osv.

 

Om prosessoren: http://www.mobilewha...-quad-core-cpu/

When launched this Summer, the Samsung Galaxy S3 CPU will be the most powerful mobile processor in the world.

 

Ytelsen er tydeligvis mer enn klokkefrekvens.

 

Enig. + god optikk. Hvis man vil ta high end bilder kjøper man seg et godt kamera isteden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...