Gå til innhold

Jeg skal begynne å spille igjen - og trenger ei god mus for spilling!


Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å begynne å spille igjen (mye takket være Romis), og trenger derfor ei skikkelig spillmus, siden den jeg har nå er ikke annet enn ei stor treig padde. Den er dessuten trådløs (noe som gjør den tyngre), og med mye støv og manglende belegg under.

 

Først og fremst blir det CS 1.6, for å trene opp hånd-øye koordinasjon (flest mulig perfekte headshots), og reaksjonsevne, så får jeg se hva det blir til etter dette.

 

Jeg vil ha en enkel, men presis mus, med kabel(?). Den må være god å holde i, selv etter man har sittet en hel dag og fått "klohånd".. Den trenger overhodet ikke ekstra knapper, to knapper + midthjul er nok.

 

Musematte har jeg liggende i nattbordet, om denne også ikke har noe å si da (denne, bare som liten)? Trenger jeg da kanskje en annen?

 

:fun:

 

EDIT: Jeg har "Fingertip Grip".

Endret av droidy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv fingertip og bruker en Steelseries Xai, de har også rimeligere modeller som Kinzu

Ellers er vel Intellimouse Explorer 3.0 fortsatt en favoritt for mange

SteelSeries Xai leste jeg om, fra en annen tråd, men når man ikke har peiling på sånt, vet man ikke akkurat hva det er man skal se etter.

 

...

 

For Intellimouse Explorer 3.0 ser jeg at bevegelsesoppløsningen er 400 dpi, mens SteelSeries Xai har 5000 dpi.. Merker man en sånn forskjell?

Lenke til kommentar

DPI styrer hvor mange piksler du beveger deg på skjermen på en gitt strekning på matta. Med 400 dpi er det da 400 piksler per 2.5 cm du beveger musa. Jeg spiller ikke med mer enn 400-600 dpi i spill, men jeg kjenner mange som spiller med mye høyere verdier enn dette. I spill kan du justere musesensitiviteten, dpi er bare en måte å gjøre dette på fra maskinvaresiden om du skjønner.

 

5000 dpi er dog helt ubrukelig i mine øyne, med så høy dpi beveger du musa maks 3 millimeter for å gjøre en 360° og det er mildt sagt umulig å sikte da. Ideelt ser du på minst 10cm for en 360° om jeg ikke husker feil. Du kan ta en kikk her for å gjøre litt beregninger selv http://www.notalent.org/sensitivity/sensitivity.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...