Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] internettproblemer med p8z77-v


Anbefalte innlegg

hei!

 

har nå bygget meg en pc med windows 7, og nesten alt fungerer som det skal, men ikke internetten.

Jeg får ikke signal via ethernetporten (har sjekket at den fungerer på en macbook), og signalet gjennom det innebygde trådløse nettverkskortet er fantastisk dårlig, sammenlignet med på mine bærbare, selv med bruk av den lille eksterne antennen som følger med.

Har før kjørt trådløst nettverk via airport express, men har nå også fått et linksys e2500 trådløst ruter fra get.. begge fungerer like dårlig.

avstande er forøvring ca 5 meter.

 

så mine spørsmål blir vel:

1: hvorfor fungerer ikke ethernet? må jeg gjøre noe spesielt for å aktivere denne porten?

2: linksysen har ethernetutganger.. kan jeg evt. ha trådløst nettverk hjemme og koble ethernet via liksysen?

3: er det bare det trådløse systemet på hovedkortet som suger, slik at jeg må kjøpe et nytt trådløst nettverkskort?

 

på forhånd takk, og om jeg kunne få ting litt inn med tskje da jeg ikke hr brukt windows på åresvis, og er litt blond på aktivering og instillinger på internett... er vant til at alt bare fungerer fra mac...hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...