Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Biologi 2 - eksamen - 21. mai 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra tråd! Har dere gjort eksamensoppgaven for H 2011?

Lurer bare på om jeg har fått rett på Oppg. 3 f... Regne ut hvor mange som er bærere av sykdomsallelet.

 

Jeg har ikke gjort den, men man kan vel bruke Hardy-Weinbergs likevekt? Oppfyller selvsagt ikke kravene, men jeg vil tro det blir omtrentlig riktig. Jeg fikk en sannsynlighet på 6,3 * 10-3 eller 1 av 159 mennesker.

 

Her finner man fasit for flervalgsoppgave for V11, her for H10 og her for V10. Lengre tilbake enn det finnes ikke, og det blir heller ikke laget framover (f.o.m H11).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra tråd! Har dere gjort eksamensoppgaven for H 2011?

Lurer bare på om jeg har fått rett på Oppg. 3 f... Regne ut hvor mange som er bærere av sykdomsallelet.

 

Jeg har ikke gjort den, men man kan vel bruke Hardy-Weinbergs likevekt? Oppfyller selvsagt ikke kravene, men jeg vil tro det blir omtrentlig riktig. Jeg fikk en sannsynlighet på 6,3 * 10-3 eller 1 av 159 mennesker.

 

Her finner man fasit for flervalgsoppgave for V11, her for H10 og her for V10. Lengre tilbake enn det finnes ikke, og det blir heller ikke laget framover (f.o.m H11).

 

Jepp, det var det jeg også fikk når jeg brukte Hardy-Weinberg.. :-)

 

Takk for fasitene! Fikk læreren til å rette noen, men ikke alle.. Hva tror dere vi får på mandag da? Utrolig spennende. Synes H11 var en veldig fin eksamen, og skulle gjerne fått den igjen... Hehe :-)

Lenke til kommentar

Flervalgsspørsmålene blir vel rimelig standard, det samme blir nok kortsvarene.

 

Del 2 er jo egentlig fritt vilt, alt kan komme. Men det kommer nesten garantert enten genetikk eller økologi, og kanskje også begge to. Håper selv på noe genetikk. Økologi er ikke akkurat favoritten. Gjerne noen av de forsøksoppgavene som har kommet, de virker kjekke.

 

Hvilken bok bruker dere forresten? Vi bruker Bi2 på skolen, men foretrekker egentlig Bios 2, som jeg også har.

Lenke til kommentar

Jeg skal også ha skriftlig nå på mandag, synes at genetikkoppgavene i del. 2 er ganske skremmende. Gentikk er det jeg håper minst på, men det virker som det går igjen som et stort tema på tidligere eksamener.

 

På brevet jeg fikk fra Privatistkontoret står det at det vil være en forberedelsesdel tilgjengelig i morgen. Er det noen som har peiling på hvordan disse pleier å se ut? Hvor spesifikke pleier de å være? Er det sånn at de vil klargjøre hvilke hovedtemaer som vil gies i f.eks Del.2?

Lenke til kommentar

Er det noen som har lastet ned noe tilleggsinformasjon i tillegg til boken? Lurer på hvilke emner dere har lastet ned, og hvilke temaer som er dagsaktuelle. Fikk vite av læreren min i biologi, at han trodde det kom til å bli mer spørsmål om miljø og økologi, enn genetikk, siden genetikk har vert en stor del av eksamnene tidligere.

Lenke til kommentar

Bra tråd! Har dere gjort eksamensoppgaven for H 2011?

Lurer bare på om jeg har fått rett på Oppg. 3 f... Regne ut hvor mange som er bærere av sykdomsallelet.

 

Jeg har ikke gjort den, men man kan vel bruke Hardy-Weinbergs likevekt? Oppfyller selvsagt ikke kravene, men jeg vil tro det blir omtrentlig riktig. Jeg fikk en sannsynlighet på 6,3 * 10-3 eller 1 av 159 mennesker.

 

Her finner man fasit for flervalgsoppgave for V11, her for H10 og her for V10. Lengre tilbake enn det finnes ikke, og det blir heller ikke laget framover (f.o.m H11).

 

Jepp, det var det jeg også fikk når jeg brukte Hardy-Weinberg.. :-)

 

Takk for fasitene! Fikk læreren til å rette noen, men ikke alle.. Hva tror dere vi får på mandag da? Utrolig spennende. Synes H11 var en veldig fin eksamen, og skulle gjerne fått den igjen... Hehe :-)

 

Er det noen som kan forkalre meg hvordan dere regnet ut dette? Jeg får feil svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...