Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i Engelsk i 2012 for 10.trinn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var oppe til skriftlig eksamen i engelsk i fjor, fikk 6'er som eneste på trinnet. Vil anbefale hver og en å skrive ned en 5-10 ganske "voksne" utrykk (som gjerne er linket til temaet dere har kommet opp i) og prøve å få disse inn i teksten dere skriver på en naturlig måte. Da blir sensor imponert og dette bidrar til helhetsinntrykket. Så er det ekstremt viktig å følge oppgaven til punkt og prikke, del gjerne opp hver eneste oppgavetekst i punkter med alt den ber deg om, og huk av hver og en av disse mens du går gjennom. Å ho god kontroll på linking words and phrases, og bruke dette er også viktig! :) lykke til!

 

Virkelig vil Jeg personlig takke deg for tipsene dine men kan du gi noen eksempler på voksne" utrykk? :)

 

Ka tror dere temaene ska være. Læreren vår sa at det blir Fokus Magazine da er det tet spørsmålet som vanlig tror jeg:

Write two paragraphs about your impressions of this issue of Focus Magazine.

 The first paragraph should say what you like about the magazine and why.

 The second paragraph should comment on how you think the magazine could be

improved.

litt usikker på det men jeg tror det også :)

 

Voksne utrykk ble kanskje litt feil formulert, men litt mer formelle modne ord. Som Gjest22 skriver så er det viktig å være forsiktig med disse også, da det lett gjennomskues hvis de blir brukt feil. Ikke noe veldig fancy, men f. eks. arteries istedet for veins (blodårer) (dette imponerer sensor, og får det til å virke som om du har er bredt vokabular, men akkurat dette eksempelet er kanskje irrelevant for deres oppgave).

 

Furthermore, Suprisingly, Despite (all of this), On the other hand, However ++ er fine linking words/phrases.

 

 

 

 

Noen retningslinjer jeg brukte gjennom hele min eksamen:

 

Remember to save OFTEN!!

 

 

Use square and underlined letters where it is appropriate.

 

 

Read the task several times and check it again when finished writing.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Var oppe til skriftlig eksamen i engelsk i fjor, fikk 6'er som eneste på trinnet. Vil anbefale hver og en å skrive ned en 5-10 ganske "voksne" utrykk (som gjerne er linket til temaet dere har kommet opp i) og prøve å få disse inn i teksten dere skriver på en naturlig måte. Da blir sensor imponert og dette bidrar til helhetsinntrykket. Så er det ekstremt viktig å følge oppgaven til punkt og prikke, del gjerne opp hver eneste oppgavetekst i punkter med alt den ber deg om, og huk av hver og en av disse mens du går gjennom. Å ho god kontroll på linking words and phrases, og bruke dette er også viktig! :) lykke til!

 

Virkelig vil Jeg personlig takke deg for tipsene dine men kan du gi noen eksempler på voksne" utrykk? :)

 

Ka tror dere temaene ska være. Læreren vår sa at det blir Fokus Magazine da er det tet spørsmålet som vanlig tror jeg:

Write two paragraphs about your impressions of this issue of Focus Magazine.

 The first paragraph should say what you like about the magazine and why.

 The second paragraph should comment on how you think the magazine could be

improved.

litt usikker på det men jeg tror det også :)

 

Voksne utrykk ble kanskje litt feil formulert, men litt mer formelle modne ord. Som Gjest22 skriver så er det viktig å være forsiktig med disse også, da det lett gjennomskues hvis de blir brukt feil. Ikke noe veldig fancy, men f. eks. arteries istedet for veins (blodårer) (dette imponerer sensor, og får det til å virke som om du har er bredt vokabular, men akkurat dette eksempelet er kanskje irrelevant for deres oppgave).

 

Furthermore, Suprisingly, Despite (all of this), On the other hand, However ++ er fine linking words/phrases.

 

 

 

 

Noen retningslinjer jeg brukte gjennom hele min eksamen:

 

Remember to save OFTEN!!

 

 

Use square and underlined letters where it is appropriate.

 

 

Read the task several times and check it again when finished writing.

 

Lykke til :)

takk for forklaringen

Lenke til kommentar

Tror dere streiken varer lengre en engelsk eksamen? Altså om vi slipper engelsk tentamen. MMMMMMMM den FØLELSEN. Nynorsk slapp!!

 

Ka mener du med streiken?

hvillken streik?

Jeg håper du kødder, eller kanskje din skole ikke er rammet, men du burde følge med på nyhetene gutt ;)

Lenke til kommentar

Tror dere streiken varer lengre en engelsk eksamen? Altså om vi slipper engelsk tentamen. MMMMMMMM den FØLELSEN. Nynorsk slapp!!

 

Ka mener du med streiken?

hvillken streik?

Jeg håper du kødder, eller kanskje din skole ikke er rammet, men du burde følge med på nyhetene gutt ;)

Nyhetene?. Det er snart Eksamen. JEg har veldig lite fritid akkurat nå

 

men om du er sikker at de som ska ha eksamen i nynorsk slapp det?

Endret av Omar1995
Lenke til kommentar

men det ser ut til at det er noen skoler som striker ikke alle

Altså de skolene som er rammet - ja de slapp eksamen feks. min skole var rammet og de som skulle ha sidemål eksamen slapp da. HVis streiken forsatt er neste uke, på torsdagen slipper de på min skole og andre skoler som er rammet eksamen ja :) men tydeligvis er ikke din skole rammet så du må nok ha den

Lenke til kommentar

men det ser ut til at det er noen skoler som striker ikke alle

Altså de skolene som er rammet - ja de slapp eksamen feks. min skole var rammet og de som skulle ha sidemål eksamen slapp da. HVis streiken forsatt er neste uke, på torsdagen slipper de på min skole og andre skoler som er rammet eksamen ja :) men tydeligvis er ikke din skole rammet så du må nok ha den

men hva skjer med deg da?

Ska du ikke ha Eksamen på nytt eller hva er det som ska skje?

Lenke til kommentar

men det ser ut til at det er noen skoler som striker ikke alle

Altså de skolene som er rammet - ja de slapp eksamen feks. min skole var rammet og de som skulle ha sidemål eksamen slapp da. HVis streiken forsatt er neste uke, på torsdagen slipper de på min skole og andre skoler som er rammet eksamen ja :) men tydeligvis er ikke din skole rammet så du må nok ha den

men hva skjer med deg da?

Ska du ikke ha Eksamen på nytt eller hva er det som ska skje?

Slipper hvis streiken varer til torsdag eller lengre - noe som er jævlig lite sansynlig :)

Lenke til kommentar

men det ser ut til at det er noen skoler som striker ikke alle

Altså de skolene som er rammet - ja de slapp eksamen feks. min skole var rammet og de som skulle ha sidemål eksamen slapp da. HVis streiken forsatt er neste uke, på torsdagen slipper de på min skole og andre skoler som er rammet eksamen ja :) men tydeligvis er ikke din skole rammet så du må nok ha den

men hva skjer med deg da?

Ska du ikke ha Eksamen på nytt eller hva er det som ska skje?

Slipper hvis streiken varer til torsdag eller lengre - noe som er jævlig lite sansynlig :)

Ja, Jeg håper at streiken fortsetter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...