Gå til innhold

Erfaringer med Asus N56VZ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du referanser til at N56 har dårlig kjøling? Har enda ikke sett den i salg eller tester av den, så hvordan kan du vite det?

 

Har selv forgjengeren N55SF og kjølingen på den er helt grei.

 

Spilling krever veldig mye av en maskin, og slike "normale" laptopper er overhodet ikke lagd for gaming. Det kommer til å bli varmt. G55 har MYE MYE MYE bedre kjøling, og det er av en grunn.

Lenke til kommentar

Har selv en Macbook pro 13 2010 modell som jeg spiller på nå, og den blir ganske varm (rundt 80+, kanske 85) og da bråker også viftene som bare det. Dette er jo veldig irriterende dersom jeg skyper mens jeg spiller for da hørers den ganske godt.

 

Men tror jeg venter med å kjøpe til N56 kommer ut slik at jeg kanskje få se hvordan den fungerer til spilling, hvor god kjøling osv.

 

Skulle bare ønske noen hadde side-by-side bilde av N56 og G55. Dersom G55 sin størrelse ikke er noe problem blir det mest sannsynlig den jeg velger.

Lenke til kommentar

En annen PC å se på: http://www.multicom....3000-10583002-2

 

Den har GDDR5 versjonen av skjermkortet.

 

Så faktisk på den i går og den er også en mulighet. Men dersom jeg hadde valgt den burde jeg gått for SSD disk og/eller den bedre skjermen?

 

En annen PC å se på: http://www.multicom....3000-10583002-2

 

Den har GDDR5 versjonen av skjermkortet.

 

Denne er også relativ "tykk".

 

 

Står på mitt valg, velger du G55 så gjør du noe lurt. Du kommer ikke til å angre. Finnes ikke noe deiligere følelse enn en skikkelig god PC med masse kraft.

 

 

Nuff said.

 

Har ikke avskrevet den enda! :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du vil frem til Benkern, men jeg kan nesten si at jeg har vært borte i dette før.

 

Jeg har en HP Envy 14 BE med ett heldekkende ekstrabatteri til den. Ekstrabatteriet legger til en hel Cm til PCens høyde og 0.8 Kg på vekta. PCen veier vanligvis 2.4Kg mens med batteriet veier den 3.2Kg

 

Nå vet ikke jeg hvordan du har det med å for eksempel komme seg til skolen, men jeg har 2 Km som jeg går/sykler to ganger daglig, nesten her eneste skoledag i året. Det jeg skal frem til er at jeg merker virkelig forskjellen når jeg har med batteriet eller ikke, sekken blir merkbart tyngre når jeg går.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du vil frem til Benkern, men jeg kan nesten si at jeg har vært borte i dette før.

 

Jeg har en HP Envy 14 BE med ett heldekkende ekstrabatteri til den. Ekstrabatteriet legger til en hel Cm til PCens høyde og 0.8 Kg på vekta. PCen veier vanligvis 2.4Kg mens med batteriet veier den 3.2Kg

 

Nå vet ikke jeg hvordan du har det med å for eksempel komme seg til skolen, men jeg har 2 Km som jeg går/sykler to ganger daglig, nesten her eneste skoledag i året. Det jeg skal frem til er at jeg merker virkelig forskjellen når jeg har med batteriet eller ikke, sekken blir merkbart tyngre når jeg går.

 

Vet ikke om du så det jeg skrev forrige post, men synes du det er verdt det å gå for SSD? Vil det gi bedre ytelse når jeg spiller? Og er det noen vits å oppgradere skjermen? Tenkte på pcen som du linket til.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du vil frem til Benkern, men jeg kan nesten si at jeg har vært borte i dette før.

 

Jeg har en HP Envy 14 BE med ett heldekkende ekstrabatteri til den. Ekstrabatteriet legger til en hel Cm til PCens høyde og 0.8 Kg på vekta. PCen veier vanligvis 2.4Kg mens med batteriet veier den 3.2Kg

 

Nå vet ikke jeg hvordan du har det med å for eksempel komme seg til skolen, men jeg har 2 Km som jeg går/sykler to ganger daglig, nesten her eneste skoledag i året. Det jeg skal frem til er at jeg merker virkelig forskjellen når jeg har med batteriet eller ikke, sekken blir merkbart tyngre når jeg går.

 

Jeg kan bare si at jeg har akkurat det samme til jobben. Har ingen problemer å ha en MX18 i sekken. Denne veier 6.9kg, og det fungerer smertefritt.

Endret av Benkern
Lenke til kommentar

Benkern - nå kommer du med en del tullete utsagn her. Har N56 dårlig kjøling? Hvor har du det fra? Kan godt hende du har rett; men jeg har ikke funnet noen gode tester av N56 ennå. Så dersom du har en kilde, så er det fint. Hvis ikke, så er det en tullete påstand.

Og så sier du at G55 har mye bedre kjøling enn N56. Vel, G55 trenger bedre kjøling, fordi den har et litt kraftigere grafikkort som lager litt mer varme, og derfor krever litt bedre kjøling. Det er noe helt annet. Er temperaturen i prosessor og grafikkjerne mye høyere i N56 enn i G55? Blir N56 varmere innvendig enn G55? Ettersom du sier at den har mye dårligere kjøling? Kilde?

 

Hold tunga rett i munnen; og dersom du skal komme med råd til folk så bør du ha peiling på hva du snakker om. I det minste så bør du slutte å komme med påstander og overdrivelser du ikke har belegg for. Det kan være at noen faktisk tar det du sier for god fisk - helt grunnløst.

 

Hvis noen er ute etter en maskin som først og fremst skal brukes til spilling, så er jeg jo forsåvidt enig i at G55 antagelig vil være et bedre valg - men jeg er slett ikke sikker på at den/de du råder til å kjøpe G55, egentlig er ute etter en slik maskin, men kanskje heller ville være best tjent med en sterk allrounder, som også fint klarer å kjøre moderne spill helt ok - som Asus N56 for eksempel. Eller Multicom Xishan W150E. Bare fordi du synes G55 er best for deg, trenger det ikke være den beste maskinen for alle. Og sånt skal man ta god høyde for når man kommer med råd. GT 650M grafikkortet er faktisk helt ok til spilling, i den versjonen som sitter i Asus N56. Mer enn bra nok for mange, selv de som spiller mye. Og den versjonen som sitter i Multicom-maskinen er enda et hakk bedre, og ligger svært nær ytelsen til GTX 560M - som igjen er bare bittelitt svakere enn GTX 660M. Forskjellen i ytelse i spilling mellom f.eks. Asus G55 og Multicom Xishan W150E, er i realiteten såpass liten at man kanskje ikke vil merke noe særlig til det i praktisk bruk i det hele tatt. Og da bør man kanskje heller se litt mer på hva man får for pengene i forhold til andre egenskaper/fordeler/ulemper. Eller hva?

Endret av thomit
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Benkern - nå kommer du med en del tullete utsagn her. Har N56 dårlig kjøling? Hvor har du det fra? Kan godt hende du har rett; men jeg har ikke funnet noen gode tester av N56 ennå. Så dersom du har en kilde, så er det fint. Hvis ikke, så er det en tullete påstand.

Og så sier du at G55 har mye bedre kjøling enn N56. Vel, G55 trenger bedre kjøling, fordi den har et litt kraftigere grafikkort som lager litt mer varme, og derfor krever litt bedre kjøling. Det er noe helt annet. Er temperaturen i prosessor og grafikkjerne mye høyere i N56 enn i G55? Blir N56 varmere innvendig enn G55? Ettersom du sier at den har mye dårligere kjøling? Kilde?

 

Hold tunga rett i munnen; og dersom du skal komme med råd til folk så bør du ha peiling på hva du snakker om. I det minste så bør du slutte å komme med påstander og overdrivelser du ikke har belegg for. Det kan være at noen faktisk tar det du sier for god fisk - helt grunnløst.

 

Hvis noen er ute etter en maskin som først og fremst skal brukes til spilling, så er jeg jo forsåvidt enig i at G55 antagelig vil være et bedre valg - men jeg er slett ikke sikker på at den/de du råder til å kjøpe G55, egentlig er ute etter en slik maskin, men kanskje heller ville være best tjent med en sterk allrounder, som også fint klarer å kjøre moderne spill helt ok - som Asus N56 for eksempel. Eller Multicom Xishan W150E. Bare fordi du synes G55 er best for deg, trenger det ikke være den beste maskinen for alle. Og sånt skal man ta god høyde for når man kommer med råd. GT 650M grafikkortet er faktisk helt ok til spilling, i den versjonen som sitter i Asus N56. Mer enn bra nok for mange, selv de som spiller mye. Og den versjonen som sitter i Multicom-maskinen er enda et hakk bedre, og ligger svært nær ytelsen til GTX 560M - som igjen er bare bittelitt svakere enn GTX 660M. Forskjellen i ytelse i spilling mellom f.eks. Asus G55 og Multicom Xishan W150E, er i realiteten såpass liten at man kanskje ikke vil merke noe særlig til det i praktisk bruk i det hele tatt. Og da bør man kanskje heller se litt mer på hva man får for pengene i forhold til andre egenskaper/fordeler/ulemper. Eller hva?

 

Godt sagt, støtter dette 100%. Man skal ikke uttale seg om noe man ikke har egne erfaringer med eller pålitelige kilder til.

 

Ei heller overdrevent fremheve det man selv tror er best for seg selv, det er ikke sikkert det er det beste valget for andre.

Lenke til kommentar

Solid maskin med gode specs og komponenter, man kan velge hva man vil ha og får en god skjerm. På den negative siden har den ikke bakbelyst tastatur og er litt større/tyngre enn gjennomsnittlig 15" maskin. Og som på clevo maskiner flest er nok støynivået noe over en del andre maskiner.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Solid maskin med gode specs og komponenter, man kan velge hva man vil ha og får en god skjerm. På den negative siden har den ikke bakbelyst tastatur og er litt større/tyngre enn gjennomsnittlig 15" maskin.

 

Takk for svar!

 

Dersom jeg går for det (noe som virker sannsynlig nå) bestiller jeg den i slutten av mai/starten av juni. Er en annen som har bestilt den, så jeg venter for å se hvordan maskinen er i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...