Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt VELDIG mye positivt om denne. B.a. av folk som var kraftig overvektig og har aldri (vel, siste 10-15 år i alle fall) jogga før.

Eg sei - kjør på.

 

Økningen er ikkje så stor heller. Om ein rekner med at du GÅR heile veien første uka (30min) med fart på 4km/t - så greier du 2km.

Etter 8 uker, om du greier å jogge i 8-10km/t, så greier du 4-5km.

Frå 2 til 4km på 8 uker er ikkje så mye.

 

Om du sliter med ein uke - ta den om igjen. Evt - spring/jog litt saktare.

Lenke til kommentar

Satser på at muttern kan sponse meg med nye joggesko, da de andre jeg hadde begynner og bli små, også har jeg begynt å bruke de når jeg klipper gress så er fint å ha et par som er gode å gå i da.

 

Du vet vel ikke hvilke dager det er fint å ta dette opplegget på? har ingen hobbyer elns som kommer i veien eneste er at jeg har gym på fredager. Tenker tirsdag, torsdag, søndag selv. Morgen tirsdag og torsdag og kveld på søndag.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Vet du hva ? jeg drev på ei uke elns så gikk alt i glemme boka, men kom på det nå fordi jeg hadde 3km i går på skola. Og etter min mening gikk det ok litt under 15 minutter - 14.53 elns kom på 7ende av 25 plass.

 

Og jeg tenkte at mitt mål da kan være kanskje 12 minutter. Det er et minutt per runde. Første runden gikk på rundt 4 minutter så om jeg hadde klart og holdt den tiden hadde det vært knall bra :)

 

Så vil c25k være et ok program? Og når jeg er ferdig med programmet hva skal jeg gjøre da?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

15km? det har jeg ikke tid til xD Så du mener og hoppe av programmet ca midt i for å klare 3-3,5km også starte intervall trening? Det er vel kanskje ikke feil med gerilja kardio elns da?

Eg veit veldig godt kva c25k er... men av eit eller anna grunn så tenkte eg på 25km (det finst c210 o.l.).

Anyway, fullføre heile c25k, så øk distansen ytterligare, til "langturen" din blir i alle fall på 10km.

Etter det begyn med intervaler, speed-work o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...