Gå til innhold

Tenåringene kan slippe unna straff


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ansatte som kan miste jobbe? hæ den setningen makes no sence, hvorfor skulle folk miste jobben sin pga at bedriftens nettside blir ddoset?

Å la meg nå gjette at det var norsk tipping som kom med 300-500.000 tallene? selv om jeg nekter å tro at så ekstremt mange bruker cash der :p

Lenke til kommentar

Det et det blir rettsak +

- Jeg føler meg rimelig trygg på at jusen er riktig. Jeg har selv stått i tingretten for rundt 11 år siden og prosedert DDoS, der to ble dømt,

Blir jo en straff i seg selv, de kommer ikke inn i USA og en rekke andre land heller.

:tease:

Lenke til kommentar

Straffeloven paragraf 206:

§ 206. Fare for driftshindring

       Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som ved å overføre' date=' skade, slette, forringe, endre, tilføye eller fjerne informasjon uberettiget volder fare for avbrudd eller vesentlig hindring av driften av et datasystem.

[/quote']

 

Etter det jeg har forstått overfører man ping-pakker til målet for og overbelaste set, derfor blir vel dette staffbart?

Lenke til kommentar

Når de sender mengder med data, med skade / nedtagelse av en side i bakhodet, så ville jeg sett på det som hærberk. Og om ikke det er galt nok, så bruker de uskyldige mennesker sine maskiner som har blitt ufrivillig del av ett botnet for å gjøre denne skaden.

 

- DDOS på sider med tanker om å ta ned sider.

- Bruker ulovlig botnet med infiserte maskiner (Tyveri av maskin og båndbredde).

- Hærverk på sider og systemer

- Vil ikke kalle dette en demonstrasjon, da DDOS ikke er veldig lønnsomt å beskytte seg mot, samt at de ikke har noen gode grunner til å ta ned sidene / systemene.

 

 

 

Lenke til kommentar

Måten en så liten gruppe kan gjennomføre DDoS, er enkelt å greit og kjøpe seg tilgang til et botnett med mange tusen zombie-PC'r inkludert. Koster sikkert 10 dollar. Så kan de "nuke" hva pokker de vil.

De er ikke hackere. Bare jævelunger som fortjener alt de får nå.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Tapet i en slik sak (anslått til 300'000 til 500'000) vil ikke nødvendigvis være ett tap fordi tjenesten er nede men tap av omdømme når tjenestene er nede; ekstra arbeidskraft som må settes inn for å motarbeide/stoppe angrepet og eventuelt overtid til ansatte hvis det skjer utenfor vanlig arbeidstid. I verste fall må konsulenter tas inn for å bistå og da ryker det fort en tusenlapp eller to per konsulent i timen.

 

Synes absolutt det er fortjent med en straff for disse guttene

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

ansatte som kan miste jobbe? hæ den setningen makes no sence, hvorfor skulle folk miste jobben sin pga at bedriftens nettside blir ddoset?Å la meg nå gjette at det var norsk tipping som kom med 300-500.000 tallene? selv om jeg nekter å tro at så ekstremt mange bruker cash der :p

 

Jeg prøvde å bruke netthandel på søndag når alt var nede og det virket ikke (antar det er en sammenheng). Da vil jo det være tap for de bedriftene som ikke får solgt ting fordi ingen får betalt med kort.

Lenke til kommentar

ansatte som kan miste jobbe? hæ den setningen makes no sence, hvorfor skulle folk miste jobben sin pga at bedriftens nettside blir ddoset?Å la meg nå gjette at det var norsk tipping som kom med 300-500.000 tallene? selv om jeg nekter å tro at så ekstremt mange bruker cash der :p

 

Jeg prøvde å bruke netthandel på søndag når alt var nede og det virket ikke (antar det er en sammenheng). Da vil jo det være tap for de bedriftene som ikke får solgt ting fordi ingen får betalt med kort.

Så ingen form for nettbutikk listet opp i artikkelen om du ikke definere norsk tipping online som netthandel

Endret av Xprez
Lenke til kommentar

Og la oss tenkte på dette på en annen måte:

-Vis de lager en spesifik paragraf for dette kan det vingles ut til at DDOS der at man gjør er å samle nok privatpersoner med LOIC, så det burde ikke gjøres noe sånt

-Det er allerede mer ennn nok med lover, og mer enn nok lover som kan tolkes med sine orginale intensjoner til at dette allerede er et lovrbrudd

-Det burde ikke være forbudt for privatpersoner å teste ytelse på noe som er per definisjon offentlig. Litt som at det ikke burde være forbudt at folk "tilfeldigvis" sprenger kapasiteten på kebabsjappa på hjørnet.

Lenke til kommentar
-Det burde ikke være forbudt for privatpersoner å teste ytelse på noe som er per definisjon offentlig. Litt som at det ikke burde være forbudt at folk "tilfeldigvis" sprenger kapasiteten på kebabsjappa på hjørnet.

 

Hæ?

 

---

 

Håper disse gutta får en høvelig straff. Slike fantestreker er så unødvendig at det er vanskelig å se hvorfor noen i det hele tatt gidder å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...