Gå til innhold

Elektronisk tegninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Nettopp leste jeg om teknologi i Fysikk 1 boka. Så tenkte jeg å finne ferdig tegninger av amper, ledninger, motstander osv. Slik at jeg kan bruke til muntlig fysikk 1 eksamen. Hvor kan jeg finne bilder med basiskomponenter som jeg kan forstå hvordan elektronikk fungerer ?

 

Du finner vel ikke noen direkte tegninger av Ampere, da dette er betegnelsen på strømstyrken (IKKE SPENNINGEN).. Du kan prøve å få tak i en bok som heter ELKO håndboka, baki den står det både symboler for vanlig husinstallasjon og også for elektroniske komponeneter.

 

Når det gjelder hvordan elektronikk fungerer, så er det også greit nok. MEN når det gjelder hvordan elektronikk kan klikke å tulle og hvorfor den av og til ikke fungerer i det heletatt, så er det en grunn for at selv de som har utdannelse i dette til tider kan rive av seg håret i frustrasjon...

 

Motstander er enkle, disse har et helt vanlig symbol uavhengig av hva verdien på motstanden er.

 

220KΩ

______

---|______|---

 

det som avgjør størrelsen på en motstand er fargekombinasjonen på denne dette har vi standariserte tabeller for å lese av.. I skjemaer vil alltid verdien på motstanden stå over eller under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...