Gå til innhold

Overklokkingslås XP byttet om..


Zamoht

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har nå byttet hovedkort til abit nf7-s v2.0 og prøver å få min xp2500+ barton opp å gå..

 

Prosessoren går så det suser den.. men hk vil ikke endre fsb. Jeg kan faktisk endre multiplier og nå går prosessoren på 2ghz.. men fsb'n går på 100mhz..

 

Oppdaterte biosen til v18 da den skulle fikse at prosessor ble opfattet som en xp3200, dette hjalp ikke..

Noen tips?

Det er vel ikke bare noe så enkelt som en jumper på dette hovedkortet som hindrer meg i å endre fsb..

Håer noen av dere vet dette da det er kjedelig å ha en 166mhz prosessor som kun går på 100mhz fsb..

 

Mvh Thomas Nilsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.. Jeg har nå byttet hovedkort til abit nf7-s v2.0 og prøver å få min xp2500+ barton opp å gå..

 

Prosessoren går så det suser den.. men hk vil ikke endre fsb. Jeg kan faktisk endre multiplier og nå går prosessoren på 2ghz.. men fsb'n går på 100mhz..

 

Oppdaterte biosen til v18 da den skulle fikse at prosessor ble opfattet som en xp3200, dette hjalp ikke..

Noen tips?

Det er vel ikke bare noe så enkelt som en jumper på dette hovedkortet som hindrer meg i å endre fsb..

Håer noen av dere vet dette da det er kjedelig å ha en 166mhz prosessor som kun går på 100mhz fsb..

 

Mvh Thomas Nilsen

 

Høres ut som en 100Mhz/Auto-jumper på kortet ja. Blir fristet til å si "les manualen", men skal la være :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...