Gå til innhold

Galaxy S III blir enkel å hacke


Anbefalte innlegg

Finnes det en god grunn til at man ikke har root ut av boksen?
Sikkerhetshensyn. Enkelt og greit og fornuftig. Samme grunn til at man på Linux ikke kjører soma alt root automatisk ;)
Meh, mer at det er hva Hollywood og platebransjen krever før dem slipper sine varer ut på Google sin mobilbutikk. Også gjør det mulig for operatørene rundt om å sy inn sine egen løsninger (noe gjengen her til lands ikke driver så mye med heldigvis).

 

Hva (amerikanske) operatører gjør med telefonene før de selges har nok særs lite å gjøre med hvilket tilgangsnivå sluttbrukeren har på systemfiler. Se for deg ramaskriket i det Tante Olga laster ned en app fra Play Store og ender opp med en bricka telefon.

Æh, en trenger langt fra kjøre som root 24/7. Det er en uting fra win9x tiden...

 

Og jeg har med tiden fått inntrykk av at veldig mange firma der borte, selv om dem har en internasjonal avdeling, jobber med "USA == verden" tenkemåte. Med andre ord, slik det gjøres i USA gjøres det verden over. Husk at disse greiene er designa inn fra Google sin side. Pokker og, dem driver å roter med face unlock mens bluetooth og annet mangler nyttige funksjoner?!

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ikke over hvor stygg den er

 

Trenger jeg å nevne hvor stygg en iPhone 4 / 4S ser ut i fronten med at fronten blir så dårlig utnyttet til skjermen?

 

Blir jo like morsomt å se på fronten til iPhone 4 / 4S som det er å se på fronten til denne mobilen.

 

 

 

snakker ikke om iphone :) og den er hyllet av eksperter for og være fin

Lenke til kommentar

Kommer ikke over hvor stygg den er

 

Trenger jeg å nevne hvor stygg en iPhone 4 / 4S ser ut i fronten med at fronten blir så dårlig utnyttet til skjermen?

 

Blir jo like morsomt å se på fronten til iPhone 4 / 4S som det er å se på fronten til denne mobilen.

 

 

 

snakker ikke om iphone :) og den er hyllet av eksperter for å ha vært fin

 

Tror dette der stemmer mere.

 

Men det at Galaxy S III blir enkel å hacke er jo det samme med Galaxy S II også. Den er forøvrig enkel å hacke.

Lenke til kommentar

Kommer ikke over hvor stygg den er

 

Trenger jeg å nevne hvor stygg en iPhone 4 / 4S ser ut i fronten med at fronten blir så dårlig utnyttet til skjermen?

 

Blir jo like morsomt å se på fronten til iPhone 4 / 4S som det er å se på fronten til denne mobilen.

Tenker vi bare legger denne diskusjonen død her jeg. Hvis noen ønsker å følge denne diskusjonen er det bare å lete seg frem til en av de ca. 100 trådene hvor dette har blitt tatt opp og lese.

 

Tilbakemeldinger tas på PM :)

Lenke til kommentar

Er overskriften litt misvisende, eller gjør dette telefonen mindre sikker generelt? Overskriften gir i iallefall meg et negativt syn på telefonen samtidig som artikkelen i seg selv snakker positivt om den.

 

Det er et godt spørsmål forsåvidt. Det er vel ingenting som hindrer deg i å putte telefonen i download modus. Så hvis du stjeler en SIII, så hjelper det altså lite å ha telefonkoder osv da du enkelt kan låse opp bootloaderen og flashe hva enn du vil..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...