Gå til innhold

Asus Maximus V GENE eller Asus P8Z68-V PRO/GEN3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, men tenker på funksjoner som:

Intel® Smart Response Technology

LucidLogix® Virtu

UEFI BIOS (EZ Mode)

USB 3.0 Boost

DIGI+ VRM

TPU

BT GO!

GPU Boost

Osv.

Dette er funksjoner som P8Z77-V Pro har, og som jeg lurer på om Maximus V Gene har?

Lenke til kommentar

BT go! vil nok være en funksjon for hovedkortene med innebygget bluetooth, Maximus V Gene har samme funksjoner over en USB kabel til en annen PC istedet for bluetooth til telefonen. det kalles ROG connect

 

med å kjøpe ett P8Z68-V Pro/Gen3 vil du miste det trådløse nettet, DLNA og USB BIOS Flashback (at du kan koble til en USB pinne med BIOSen på og fikse ett korrupt BIOS)

Lenke til kommentar

Takker olestokk :thumbup:

arni90: Jeg vil da si at ROG kortet klarer å stille opp med en solid kamp, eller hva?

 

EDIT: Også lurer jeg på en ting til. La oss si at jeg velger å kjøre 2 grafikkort i crossfire/SLI, kan man da "slå sammen" de to kortene med det integrerte grafikkortet? Slik at du får mer ytelse?

Endret av Gekko96
Lenke til kommentar

MAXIMUS Z77 GENE mangler PCIe x1-spor og PCI-spor. Det har mindre avstand mellom sporene så SLI/CFX vil bråke mer. Det har færre ekstrakontrollere for SATA og USB, og det har mindre kjøleribber. Om du ikke bryr deg om dette er det greit, men Z68-V PRO/GEN3 har mye mer å stille opp med.

 

Du kan ikke bruke integrert grafikk sammen med SLI/CFX-oppsett.

Lenke til kommentar

Ikke at det har så stor betydning, men P8Z77 - V Pro har vel ikke blåtann innebygd? Man må vel gå for deluxe - kortet da ...

 

Du sier noe der, jeg fikk det ikke helt til å gå opp selv. Når jeg ser gjennom det nå viser det seg at jeg har tatt info om P8Z77-V Pro fra TS sitt innlegg istedet for fra Asus, opplysningen om at BT GO! var med på kortet kommer derifra. beklager feilen :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...