Gå til innhold

Tips til emomusikk?


Lena:))

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å høre på deppesanger/rolisanger. Arbeider mye med skolearbeid så da er det ganske greit å høre på slike sanger. Er det noen som har noe tips til slike sanger? Elsker slike rolisanger med gitar og en tøff mannestemme:P

 

Eksempler:

Katy mcallister- here to the heartbreakers.

Ed sheeran - a team.

The fray - how to save a life.

Daughtry - losing my mind.

Evanescence - my immortal

 

Siden mye tilbakemeldinger om "emo-musikk" vil jeg at det skal stå: "tips til roligsanger"

aner ikke hvordan man bytter trådtilttel. noen som kan hjelpe meg med det?

Beklager vis noen har følt dette negativt. :blush:

Endret av Lena:))
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emo betyr jo bare emotional og all musikk kan vel røre noen?

Men siden det også er egen musikksjanger fra 80tallet , og i utgangspunktet ikke har noe med identitet/livsstil å gjøre selv om det senere utviklet seg til å bli det , så hadde nok trådstarter vunnet kveruleringen om musikken faller inn under denne sjangeren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Glemte jakka, så kommer tilbake. Emo er emo, en musikkstil som du riktig sier begynte på 80-tallet og som eksisterer fortsatt i dag. "Emomusikk" er ikke en type musikk selv om man mener "emosjonell musikk". Hvor mye musikk baserer seg ikke på følelser og depresjon? "Emo" er et begrep som begynte å florere for å beskrive ofte overfølsom og overdepressiv musikk og annen kunst og væremåte etter ca år 2000 og som hadde utgangspunkt i musikkstilen emo, men som fort har mistet de fleste forbindelser til den utenom nettopp "emo". Trådstarter skulle ha argumentert kraftig for å ha vunnet for at tittelen er korrekt.

 

Trådstarter ville trolig også fått flere svar med en tittel lignende mitt forslag siden "emomusikk" er en uheldig beskrivelse av den type musikk hun er på jakt etter.

 

Tips til låt som både er slik trådstarter ønsker og som fremføres av et band som hadde visse tilknytninger til emo-miljøet:

http://www.youtube.com/watch?v=9pQo9OQlIB8

 

Grunnen til at jeg i utgangspunktet bestemte meg for å ikke bry meg mer, er nettopp at en "emo"-diskusjon trolig ville dukke opp. Den er tatt mang en gang, og jeg er lei. Derfor tar jeg nå både hatten, stokken og jakka mi og går.

Endret av Tomeito
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...