Gå til innhold

BK: Melankoli


amafot

Anbefalte innlegg

post-230626-0-79574700-1335566935_thumb.jpg

Exif: F3.5/40

 

Etter en langvarig og omstendelig overtalelse fra min stedatter fikk jeg lov å formidle et av mine utallige bilder av henne på dette forumet. Takk til henne for det. Hun er etter mitt skjønn veldig fotogen og hun har ingenting å skamme seg over spør du meg.

 

Dette bildet er tatt med blits, noe jeg er i ferd med å utforske i disse dager (uker/måneder). Det er en disiplin jeg har forskjømt i den tiden jeg har bedrevet denne hobbyen min, så jeg er utrolig takknemlig for tilbakemeldinger på denne typen bruk av blits. Min stedatter er streng på hva hun tillater vist på nett (og godt er det), så jeg har problemer med å supplere det bildet jeg har lagt ut.

 

Jeg har som tema kalt det Melankoli, da jeg mener uttrykket gjenspeiler den stemningen. Hvis dere som reflekterer noe annet/mer i bildet mener noe annet, så er jeg spent på tilbakemeldinger/ene.

Endret av amafot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig så ga ikke dette bildet meg noe som helst.

Ikke noe galt med jenta i seg selv, men det ser ikke ut til at det ligger mye "jobb" bak dette bildet. Det er midtstillt, i mine øyne litt uskarpt, forvirrende bakgrunn, mangler beskjæring, hardt blitslys etc.

 

Det ser rett og slett ikke særlig naturlig ut.

 

Dette ser mer ut som et typisk "snapshot" bilde fra en fest med kompaktkamera innstillt på auto.

Sorry...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke ofte jeg er enig med deg BjerkneZ men her er jeg det!

 

Rotete bakgrunn, null feeling eller kontakt med modellen. Rare og spesielle skygger.

 

Noe uskarpt. Grunnen til det er vell samkjøringen mellom iso 100. 3.5 og en lukker på 1/40.

Iso 100 er lavt, du kan gå relativt høyt med dit 550D. 1/40 er en "lang" lukker". Så kan være lettere å jobbe med en raskere lukker

 

 

Prøv å få naturlig lys, samt en slags connection mellom deg som fotograf og modellen. Da får bildet fort liv. Så kan man senere lære seg teknikkene med bilder som skal gi andre utrykk.

 

Hvordan Blitz bruker du/dere? Så skal vi jo prøve å hjelpe dere videre med det.

 

Mistenker det er den innbygde blitzen? I så fall så er ikke den noe særlig å holde på med, oppgrader til Canon 430 EX. Evnt vinkle blitzen i taket eller andre flater hvis det er en ekstern blitz.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ikke ofte jeg er enig med deg BjerkneZ men her er jeg det!

 

Rotete bakgrunn, null feeling eller kontakt med modellen. Rare og spesielle skygger.

 

Noe uskarpt. Grunnen til det er vell samkjøringen mellom iso 100. 3.5 og en lukker på 1/40.

Iso 100 er lavt, du kan gå relativt høyt med dit 550D. 1/40 er en "lang" lukker". Så kan være lettere å jobbe med en raskere lukker

 

 

samt en slags connection mellom deg som fotograf og modellen.

 

 

 

Kan du forklare litt nærmere?

Lenke til kommentar

En idé hadde jo vært å ta av solblenderen slik at blitzen ikke hadde blitt kuttet av midt på henne.

 

Gav meg heller ingenting spesielt dette bildet. Sorry, men dette så ut som om det var tatt med kompaktkamera på auto ja, helt tilfeldig.

 

Men mye kan gjøres i post her. Legg det inn i photoshop og rediger i vei, så kan du prøve å legge det ut på nytt :)

 

EDIT: Redigerte det litt for deg. Redigerte det etter beste evne for å skape en mer mørk og dyster stemning og prøvde også å få bort den feelingen av at det er tilfeldig tatt med kompaktkamera. Vet ikke hvordan jeg klarte meg, men her kan du kanskje litt inspirasjon?

post-131058-0-07248300-1336210182_thumb.jpg

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...