Gå til innhold

Snart kan du kjøpe kamera på IKEA


Anbefalte innlegg

Dårlig og dårlig. Se det i sammenheng med prisen. Jeg tror det vil stå i stil til en prislapp på 99 kr, eller 9,9 dollar eller noe sånt. Det er jo mange nisjer som ikke tar sikte på vanvittig skarphet, kontrast, fargerom osv. Lomography, holga, småformat hullkamera, hipstamatic, sepia og crossprosessing-farger, Lensbaby osv.

 

Jeg tror det kan bli et morsomt leketøy som er vel verd sin pris. Det kan også være en fordel under selve handleprosessen. Lag din egen fotografiske ønskeliste og vurder om det passer med resten av møblementet når du kommer hjem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg vil bli veldig overrasket om det ikke blir mulig å bruke mange ganger.

 

Jeg tipper kvaliteten blir på høyde med middels telefonkameraer. De bruker neppe de dyreste kameramodulene, men sikkert heller ikke de aller kjipeste med VGA-oppløsning.

 

Det minner meg forresten mye om de skjermløse Mustek gsmart mini-kameraene (ca 1 Megapiksel) for de som husker de. De kostet ca 900 kr for 8 år siden. IKEA-kameraet får sikkert 5-10 megapiksler og en prislapp på 99 - 199 kr.

 

Husker du HP PhotoSmart 120 da?

$(KGrHqIOKiYE1dZ+bfQzBNjgtskdG!~~_32.JPG

Det var mitt første digitale kamera :-p

Husker jeg tok et bilde av guttungen for å teste, og fant det igjen:

167205_175001015876616_100001001562513_379053_5182022_n.jpg

Tror jeg her scalerte ned oppløsningen fordi jeg syntes det var unødvendig med full oppløsning.

Husker også bror min kjøpte seg 2.1Mp kamera like etterpå og jeg sa til han; bare tull, trenger ikke så høy oppløsning. Og den setningen har jeg fått høre jevnlig igjennom årene :-p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...