Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utbygging av ADSL


Anbefalte innlegg

Heisan,

Etter å ha ventet i lange tider på at min sentral skal oppgraderes, ser jeg nå endelig et lite lys....

På Jara's sider står min sentral oppført under planlagte sentraler. Det jeg lurer på er hvorvidt denne listen inneholder reelle datoer eller om disse kun er "villedende"? Har noen erfaring ang. dette?

 

Kilde:

http://www.jara.no/produktomraader/bredbaa...ging_status.xls

 

- Wes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan,

Etter å ha ventet i lange tider på at min sentral skal oppgraderes, ser jeg nå endelig et lite lys....  

På Jara's sider står min sentral oppført under planlagte sentraler. Det jeg lurer på er hvorvidt denne listen inneholder reelle datoer eller om disse kun er "villedende"? Har noen erfaring ang. dette?

 

Kilde:

http://www.jara.no/produktomraader/bredbaa...ging_status.xls

 

- Wes

 

Denne listen stemmer, datoene kan nok flytte seg noe men ellers er den korrekt.

Lenke til kommentar
Heisan,

Etter å ha ventet i lange tider på at min sentral skal oppgraderes, ser jeg nå endelig et lite lys....

På Jara's sider står min sentral oppført under planlagte sentraler. Det jeg lurer på er hvorvidt denne listen inneholder reelle datoer eller om disse kun er "villedende"? Har noen erfaring ang. dette?

 

Kilde:

http://www.jara.no/produktomraader/bredbaa...ging_status.xls

 

- Wes

 

Når kommer de med nye sentraler som skal byggest ut tro? Må vel snart komme med noe nye, ikke bare utsatte.

Lenke til kommentar

Når kommer de med nye sentraler som skal byggest ut tro? Må vel snart komme med noe nye, ikke bare utsatte.

 

I løpet av høsten i følge de som sitter og avgjør dette, men de ville ikke si noe mer enn det.

 

Har merket dette. Har prøvd å maile de men fikk følgende svar:

 

Har desverre ikke fått noen dato for når det kommer ny liste. Anbefaler

at du holder deg oppdatert på

 

http://privat.telenor.no/dinesider/adsltem...dslNyeSentraler

 

Telenor.. *sukk*

Lenke til kommentar

Og hvilken ville du ha valgt?

 

Ettersom mine valgmuligheter uansett innebærer linje levert av Telenor, er vel stabilitet på linja uavhengig av ISP?

 

Har hatt en dialog med Bluecom tidligere, og opplevde den som god. Så dersom det ikke kommer noen virkelig hårreisende historier blir det nok Bluecom for meg.

 

-Wes

Lenke til kommentar

 

Ettersom mine valgmuligheter uansett innebærer linje levert av Telenor, er vel stabilitet på linja uavhengig av ISP?

 

Har hatt en dialog med Bluecom tidligere, og opplevde den som god. Så dersom det ikke kommer noen virkelig hårreisende historier blir det nok Bluecom for meg.

 

-Wes

 

Linja mellom sentralen og deg er felles for alle mens linjene forøvrig er forskjellige fra ISP til ISP.

Lenke til kommentar

Etter som jeg har forstått, er mine valgmuligheter disse:

- Telenor

- Bluecom

- Tele2

- Tiscali

 

Hvilke av disse er å foretrekke med tanke på videre nett?

Har problemer med å tro at ikke disse benytter samme fiber, leid av Telenor, slik jeg forstår deg agvg. Og hvor dukker da forskjellen opp mellom de forskjellige?

 

-Wes

Lenke til kommentar

Hvilke av disse er å foretrekke med tanke på videre nett?

Har problemer med å tro at ikke disse benytter samme fiber, leid av Telenor, slik jeg forstår deg agvg. Og hvor dukker da forskjellen opp mellom de forskjellige?

 

-Wes

 

De forskjellige ISP-ene har sine egne stamnett og egne avtaler om utenlandslinjer, det er ingen selvfølge at det kun er Telenor som har fiber inn i sentralene så det er ikke likt selv om de i utgangspunktet videreselger Telenor Networks sin ADSL-løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...