Gå til innhold

[Løst] Begynne med valutahandel, 16 år?


Plexim

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 år gammel og har de siste årene fått økt interesse i valutakurser i forbindelse med mye handling fra utlandet. Jeg har nå funnet ut at jeg har lyst til å prøve valutahandel, derfor lurer jeg på om jeg kan begynne med dette som 16 åring og evt. hvordan jeg skal komme i gang??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Jeg er 16 år gammel og har de siste årene fått økt interesse i valutakurser i forbindelse med mye handling fra utlandet. Jeg har nå funnet ut at jeg har lyst til å prøve valutahandel, derfor lurer jeg på om jeg kan begynne med dette som 16 åring og evt. hvordan jeg skal komme i gang??

 

Trur detta kjem til å bli veldig vansklig for deg, ikkje berre fordi du ikkje har lov å inngå avtalar, men også fordi du må ha enorme mengar med kapital for å kunne begynne med noko slikt. For å få det til å lønne seg i vertfall, fordi du ikkje kan regne med å ta ein veldig høg avkasting for ein valuttahandel, sidan mange bankar tar berre ein liten brøkdel for tenesten. Og det er veldig kompliserte greier blitt etter at elektroniske pengar kom på nittitallet.

 

Og det er forresten veldig vanskelig å få noko profitt på å holde pengar dersom du tenker å holde pengar i ein valutta når den er lav og selge når den er høg. Fordi det er alltid ventetid på slik forflytting av pengar, og verdien av slikt alltid vil ende i null etter alle har forflytta pengane sine. Nokon tapar, nokon vinner. Men det endar alltid i null profitt i det lange løp.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Sant som de andre sier her, valutatrading er i bunn og grunn et nullsumspill hvor det ikke genereres faktiske verdier. Hvis du nå mot formodning skulle begynne med dette, tror jeg at jeg ville ha satt meg litt mer inn i hva valutatrading faktisk dreier seg om. Hva som påvirker valutakurser; ulike faktorer som blant annet renter, inflasjon, økonomisk stabilitet osv... I tillegg så er det som er sagt over her at det kreves egentlig en god del egenkapital for å starte med noe slikt.

 

Begynn heller med såkalte "aksjespill", e.l og se om dette er noe for deg, hvor det ikke trades med "ekte" penger!

 

Tjene penger er alltid gøy, men tenk over hvor mange andre som prøver på det samme som deg, men som i tillegg sitter med enorm kunnskap og erfaring, for ikke å si roboter som syrer det hele:)

 

Men lykke til :)

 

-B

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er 16 år gammel og har de siste årene fått økt interesse i valutakurser i forbindelse med mye handling fra utlandet. Jeg har nå funnet ut at jeg har lyst til å prøve valutahandel, derfor lurer jeg på om jeg kan begynne med dette som 16 åring og evt. hvordan jeg skal komme i gang??

Gå heller for aksjehandel. Få en av foreldrene dine til å opprette en såkalt "Investeringskonto Zero" hos Nordnet for deg. Funker fett :)

Lenke til kommentar

Det er ganske vanskelig å faktisk tjene penger på valutahandling, det er en grunn til at folk flest som prøver misslykker.

 

Men du kan jo prøve deg med falske penger først da ihvertfall.

 

http://www.cmcmarkets.no/last-ned-demo

 

Dette er en demo hvor du får teste valuta trading software med 100.000 fiktive kroner. Om du er flink kan du jo prøve deg med dine egne penger ved hjelp av en forelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...