Gå til innhold

Test: CM Storm Trigger


Anbefalte innlegg

sikker på at du ikke hører bedre en det som regnes som normalt her ?

( det er nemlig mange som tar feil)

 

Jepp, helt sikker. Men jeg har lært hva jeg skal høre etter. Det har ikke noe med bedre hørsel å gjøre, bare litt kunnskap og oppmerksomhet. Men å gå fra et billig lydkort til mitt Plantronics headset vil til og med min aldrende mor høre forskjell på.

 

Å ønske vekk minijack tilkobling er det samme som for andre å ønske vekk CD og DVD platene.

Med andre or å påtvinge mange det de ikke ønsker.

 

Det er ikke alle som ønsker at lydkortet skal være i høyttalerne

 

Det trenger da ikke sitte i høyttalerene? Mange høyttalersett kommer med en liten boks for volumkontroll og av/på. Det er mere ann god nok plass der til de få kretsene som trenges.

 

Skal det være til et headsett så finnes det små USB "dongler" som kan kjøpes til en hundrelapp eller to.

 

Verden går fremover. Det begynner å bli sjelden at du finner parallellport på pc'er i dag. VGA porten begynner så smått å forsvinne. Jeg ser ingen grunn til at minijack i en pc skulle holde stand så veldig lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Black knappene er absolutt ikke noe jeg vil anbefale noen som kommer til å skrive mer enn 10 ord om dagen, de er kjempe gode å spille med (du kommer til å elske hvor fort man kan dobbel tap'e med knappene), men disse MX Black knappene er HARDE!

Bruker personlig MX Red, disse har det samme knappe-designet bare mindre motstand, knallgode til FPS gaming.

 

Nok en gang kommer en bruker med et fint innspill som får en til å tenke seg om og fører til at man må gjøre øvrige undersøkelser før man tenker på kjøp.

I disse tider når dere beer folk om å skru av adblock burde vel tester ha kunnskap utover det h*n har lest på produsentens hjemmeside før konklusjon skrives.

 

Hadde det ikke vært for Qweel her kunne mange lesere med mitt kunnskapsnivå kjøpt dette til FPS spilling.

 

Geit nok dette sikker e mye en smakssak, men vel verdt å nevne.

 

Skjønner ikke helt hva du mener her? Qweel sier jo ikke at black er dårlig til FPS?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ettersom mekaniske tastaturer er den "nye" trenden, ser det ut til at jeg kan beholde mitt trofaste Keytronic Lifetime Designer noen år til :)

 

Dette er så ignorant at det gjør vondt. Mekaniske tastaturer i en eller annen form har blitt brukt av folk som taster mye i lang, lang tid. På den videregående skolen jeg gikk, hadde vi gode, gamle IBM-tastatur med Buckling-fjærer i "datalabben".

 

Hvorfor er det ignorant? Det er tydelig at han er inneforstått med at konseptet mekaniske tastatur ikke er nytt, men at det har fått økt popularitet i det siste. noe det har.

 

Ellers er det synd det ikke er flere media-taster på dette tastaturet synes jeg, sånne FN-varianter er ikke så praktisk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Black knappene er absolutt ikke noe jeg vil anbefale noen som kommer til å skrive mer enn 10 ord om dagen, de er kjempe gode å spille med (du kommer til å elske hvor fort man kan dobbel tap'e med knappene), men disse MX Black knappene er HARDE! Bruker personlig MX Red, disse har det samme knappe-designet bare mindre motstand, knallgode til FPS gaming.
Nok en gang kommer en bruker med et fint innspill som får en til å tenke seg om og fører til at man må gjøre øvrige undersøkelser før man tenker på kjøp.I disse tider når dere beer folk om å skru av adblock burde vel tester ha kunnskap utover det h*n har lest på produsentens hjemmeside før konklusjon skrives.Hadde det ikke vært for Qweel her kunne mange lesere med mitt kunnskapsnivå kjøpt dette til FPS spilling.Geit nok dette sikker e mye en smakssak, men vel verdt å nevne.

 

Tenkte bare å legge inn en liten kommentar på dette. Vi har testet tastaturet til både FPS-spilling, strategi-spill og ymse andre spill. I tillegg har vi brukt det til arbeid og skriving i to uker. Ja, MX Cherry Black er tyngre å trykke enn de andre bryterne fra Cherry, noe vi har skrevet i artikkelen. Likevel fungerer tastaturet ypperlig. Som Qweel skriver er også MX Cherry Red mine all-around-favoritter, da jeg ikke trykker så hardt mens jeg spiller (eller skriver).

 

Vi driver imidlertid og jobber med en guide til mekaniske tastaturer som forklarer litt videre på forskjellene mellom de ulike bryterne, og tar for seg begreper som ghosting og n-key rollover. Følg med! :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener her? Qweel sier jo ikke at black er dårlig til FPS?

 

AtW

 

Jeg får i allefall inntrykk av at de røde kanskje er hakket bedre til da spesielt FPS.

 

Skulle vel vært et sted man kunne teste begge to før man bestemmer seg for noe kjøp.

 

Ja, det inntrykket får jeg også, at de er litt bedre, men det står jo i artikkelen også, at artikkelforfatteren oppfatter red som hakket bedre til spill enn black.

 

AtW

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du mener her? Qweel sier jo ikke at black er dårlig til FPS?AtW
Jeg får i allefall inntrykk av at de røde kanskje er hakket bedre til da spesielt FPS.Skulle vel vært et sted man kunne teste begge to før man bestemmer seg for noe kjøp.
Ja, det inntrykket får jeg også, at de er litt bedre, men det står jo i artikkelen også, at artikkelforfatteren oppfatter red som hakket bedre til spill enn black.AtW

 

 

Det er jo helt etter smak og behag? Red er lettere å trykke ned en black. For min egen del ville jeg foretrukket black da jeg liker å kjenne at jeg trykker ned bryterne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå hatt tastaturet i over en uke, kjøpt fra Dustinhome.no. Har testet QPAD med red og blue, Corsair k60 og Razer BW Ultimate.

 

Eneste jeg beholdte etter litt testing har vært CM Storm Trigger, knappene er deiliger å lager en bedre lyd en resten. Som har noe med matterial valg under tastene.

 

Også et stort pluss for meg er Cherry MX Black med lys for engangs skyld. Håndledstøtten er også veldig lang så du for ikke en brå elevation til tastaturet.

 

Ser utsom at vi må vente litt lenger vis noen har lyst på andre taster en Black, for meg er black best siden jeg har noe mye større hender en gjennomsnittet.

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...