Gå til innhold

D7000 - fjerne forhåndsvisning av utbrente områder?


Anbefalte innlegg

Akkurat fått meg et D7000 og det er en ting jeg lurer på.

Når jeg har tatt et bilde, så kommer det opp en forhåndsvisning på skjerm.

Denne forhåndsvisningen viser nå hvilke områder som er utbrent med å blinke i de aktuelle områdene av bildet.

Hvordan fjerner jeg denne type forhåndsvisning? Jeg vet jeg bare kan slå av alt som heter forhåndsvisning, men det begynner å bli et prinsipp ut av dette nå merker jeg :)

Jeg vil altså fortsatt at det skal komme en forhåndsvisning etter jeg har tatt et bilde, men en som ikke illusterer evt. utbrenthet.

 

Og ja, jeg har rotet i menyer og bruksanvisning, men klarer ikke finne noe jeg ser passer.

Endret av Zahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker rundhjulet og trykker opp. Akkurat det hjulet du bruker til å skifte bilde i forhåndsvisning. Da trykker du til venstre. Nå skal du bare trykke opp.

 

Excelsior! (trodde jeg aldri skulle bruke den frasen i noe relevant :green: )

 

EDIT: Altså trykk opp når du ser det forhåndsviste bildet

Endret av Vogel
Lenke til kommentar

Da er Nikon litt forskjellig en Canon på hvilken knapp man bruker til hva, der bruker man infoknappen i bildevisningsmoduset for å forandre hvor mye informasjon man vil se på skjermen, på Nikon når man trykker på knappen som gjøre at du kan bla i bildene du har tatt, så tar du og trykker oppover på multihjulet flere ganger til du får ønskede informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...