Gå til innhold

Maskinen starter ikke!!!


El Fantasma

Anbefalte innlegg

for 2 uker siden skrudde jeg av maskinen for å la den kvile litt. (for en gangs skyld:)) Problemene startet da jeg skulle starte den igjen, den ville bare ikke starte!!! helt død!!

Prøvde å bytte strømforsyning, men da det ikke hjalp skjønte jeg at hovedkortet var ødelagt....

Kjøpte Asus hovedkort, satte det i og alt virket helt fint!!

Helt til i går!!!!! Da skjedde akkurat det samme, skrudde av maskinen, og da ville den ikke starte igjen......

Ser det er flere som har lignende problemer med Asus hovedkort...

Det jeg merket den lille tiden det fungerte, var at PC Alert peip noe voldsomt!! 3.3V var høy, rundt 3.85V! Kan dette ha noe med saken å gjøre? Hva er 3.3V spenningen til egentlig?

 

Håper dere kan hjelpe meg! (blir litt dyrt å skifte hovedkort 1 gang i uken)

 

Supert forum!!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det der har jeg opplevd flere ganger selv også, maskinen starter ikke, demonterer / monterer og så plutselig booter pc'n igjen. Merkelig? Må jo være dårlig kontakt et eller annet sted?

 

For 2 uker siden bygde jeg en maskin basert på Abit NF7 2.0. Når jeg slo på strømmen så ble det faktisk litt liv, disken spant i vei, men ikke noe skjermbilde. Jeg to ut og inn kort, ram, så over alle kontakter etc. Men nei..sort skjerm. Byttet skjermkort til ingen nytte. Så tenkte jeg: Grille!

 

Tok av cpu kjøleren og slo på. Maskinen bootet normalt! Det gikk noen få sek før heat protection reddet hk & CPU fra å smelte. På med CPU kjøleren igjen, og siden har pc'n fungert bra. Mystisk? Noen som har noen forklaring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...