Gå til innhold

Sparking av høytalere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et rimelig høyttalersett til pc fra Corsair. Jeg sliter mer med og mer med tidvis spraking og braking i høyttalende. Det har ingen sammenheng med om det er spilles lyd i høyttalende eller ikke.

Jeg kommer med en vag feilbeskrivelse, men er det noen tegn på noe som kan gjøres? eller er det en garantisak? Kan det være forstyrrelser i strømnettet? evt noe i området rundt sub/høyttaler som lager forstyrrelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorvidt det er en garantisak avhenger jo av hvor lenge det er siden du kjøpte de.

Det kan være en svakhet både i selve pluggen til høyttalerne eller i kontakten i PC'n. Ligger kabelene inntil andre strøm/signalkilder kan dette også forårsake spraking.

Prøv å rense pluggen og heng opp ledningen vekk fra andre kabler og se om det blir bedre. Det kan også hende at det hjelper å "bende" pluggen litt hvis den har fått seg en knekk tidligere - men det kan også resultere i ennå dårligere lyd.

Du må uansett ikke finne på å sparke høyttalerne, for da blir de sikkert ennå mer ødelagt :tease:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...