Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plutselig blind?

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Skrevet

Hei. Er det mulig at man plutselig mister synet? Uten noe forvarsel eller tegn til at det skal skje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er fullt mulig. Hjerneblødning eller blodpropp i hjernen kan gjøre at du plutselig mister synet, men da kan det være mulig at synet kommer tilbake, tror jeg, om skaden på hjernen ikke er for omfattende.

Skrevet

Det er mulig. Men det er selvsagt forskjell på hvorvidt dette kommer fra øyet selv (netthinneløsning f. eks), fra synssenteret (slag, blodpropp, svulst), eller som bivirkning av medisinsk bruk. Er du jævlig uheldig kan øye poppe ut av øyehulen pga trykk også.

Skrevet

Det er mulig. Men det er selvsagt forskjell på hvorvidt dette kommer fra øyet selv (netthinneløsning f. eks), fra synssenteret (slag, blodpropp, svulst), eller som bivirkning av medisinsk bruk. Er du jævlig uheldig kan øye poppe ut av øyehulen pga trykk også.

Det er overveiende sannsynlig, tror jeg, at det er "synssenteret" i hjernen som er skadelidende, øyet er som før.

Og det er kanskje noen som er utdannet innen medisin her som kan si litt mer eksakt om dette?

Skrevet

Jeg mener å ha lest om en fyr fra Bergen som helt plutselig mistet synet sitt. Han skulle visstnok til å kjøre bil litt senere. Finner ikke artikkelen, om det ikke da var på TV jeg så det da..

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Skrevet

Såpass ja :mellow: Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...