Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] No drives found etter oppgradering av pc deler


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har akkurat kjøpt inn pc deler og installert dem. Det eneste som jeg beholdt var en 500gb harddisk og dvd brenner.

 

Kjøpte dette oppsettet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116#reviews

 

Sammen med gtx 560 ti og 750w.

 

Det virker som pc-en ikke finner harddisken rett og slett og jeg får ikke gått inn i windows.

 

Har gått inn på bios og prøvd diverse ting.

 

Takk på forhånd

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt av drivere på den gamle disken er til feil hardware etter at du oppgraderte så det må fikses.

 

Husk at hvis du har filer på denne disken du ønsker å beholde så må du ta en backup av disken før du reinnstallerer.

Du kan reinnstallere uten å slette disken, men det er muligens filer der du vil ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk! Holder på å installere windows på nytt igjen nå, krysser fingrene nå for at det skal fungere. Nå kunne jeg velge hvilke disken som jeg skulle innstalere windows i.

 

En annen ting som skjedde da jeg starta opp pcen car at det stod cpu fan error, press f1 for setup. Hva kan dette være? Sjekka litt i biosen og så at cpu gradene var på rundt 30-40

Lenke til kommentar

Ok, det jeg har gjort nå er å prøve å installere windows fra cden igjen nå. Under installasjonen så restarter pcen seg og jeg må velge at pcen booter opp fra cd-en. Etter dette så fortsetter pcen installasjonen fra der den slapp. Etter den er ferdig med å installere windows så restarter pcen seg og det står fortsatt no drivers found.

 

Jeg prøver fortsatt å boote fra cd spilleren og da får jeg kommet inn på windows og det ser ut som den er installert. Når jeg prøver å restarte pcen for å sjekke om at det funker nå så står det forsatt at no drivers found.

 

Jeg må velge boot fra CD spiller for å komme inn på windows virker det sånn.

 

Ser ut som windows funker etter jeg har boota med cd-en og tatt ut cd-en. Nå prøver jeg å installere driveren fra cd-en som følgte med hovedkortet.

 

Noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre for at pcen skal finne disken?

Lenke til kommentar

Harddisken står som first boot, mens cd spilleren står som nr 2.

 

Nå har det skjedd noe rart. Når jeg restarter pcen så står det no driver found og no harddisk found. Etter dette så går jeg inn på biosen og velger harddisken. Etter jeg har valgt harddisken så kommer windows osv.

 

Hva må jeg gjøre for å få bort den feilmeldingene i begynnelsen og slippe å gå inn i bios for å starte windows?

Lenke til kommentar

Nå finner pcen harddisken ved oppstart! Byttet til disse portene : http://bildr.no/view/1159333

 

Ved oppstart så står det at harddisken er på 3gb/?. Tror dette har noe med hvilken hastighet den sata porten har.

 

Men jeg sliter fortsatt med det problemet med at jeg ikke får gått direkte inn til windows ved oppstart, det dukker opp cpu fan error og jeg må trykke på setup og deretter på harddisken for å starte windows.

Lenke til kommentar

Ser ut som alt fungerer nå, får startet windows på en vanlig måte uten å gå inn på biosen og trykke manuelt på harddisken. Cpu fan error er også borte!

 

Alt dette løste seg ved at jeg byttet til en annen sata port og for å løse cpu fan error så fant jeg ut at jeg hadde installert cpu fanen på en feil noe helt annen en cpu fan på hovedkortet.

 

En annen ting som fortsatt dukker opp ved oppstart er : no drives found.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...